Gå til innhold

Telia sin versjon av data rollover vs Telenor


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 3 og 5 GB pakker lenge fordi jeg har begrenset meg selv i databruken pga, pris. Er student og har levd godt med at Hello og Chili har hatt pakker på 3 og 5 GB til 200 og ca. 250,-/mnd. Brått kom rollover omtrent samtidig som EU roaming direktivet, og brått får man 3 GB til samme pris som 5 GB før. Og unnskyldningene er brått risiko og økonomi?

 

Hva er den neste unnskyldningen folk må svelge som en hårball?

 

Hver gang Telenor blir spurt om kvotestørrelsene sine, evt mangelen av dem, så gliser den spurte og svarer med innøvd "nåmmen, du får jo så mye annet hos oss, da går det på bekostning av noe og folk vil betale for det dem vil ha."

 

Så når man vil ha datapakker så skal det koste dyrt, i tillegg til alt det andremaset man ikke trenger.

 

Eks: epostkonto @online.no (koster 1500,-/året om man bytter operatør men vil beholde epostkontoen.)

 

Min sky. (man får gratis hos google)

 

Synkronisering av kontakter (inkludert hos apple, mikrosoft og google)

 

Alt dette mener telenor at man må betale for som kunde, selv om man får det gratis andre steder, men datapakker? Nei det kan man bare glemme om man ikke vil betale 800,-/mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt 3 og 5 GB pakker lenge fordi jeg har begrenset meg selv i databruken pga, pris. Er student og har levd godt med at Hello og Chili har hatt pakker på 3 og 5 GB til 200 og ca. 250,-/mnd. Brått kom rollover omtrent samtidig som EU roaming direktivet, og brått får man 3 GB til samme pris som 5 GB før. Og unnskyldningene er brått risiko og økonomi?

Problemet til billig-selskapene er at de ikke kan tilby alt de større (Telia, Telenor) kan tilby til lavere pris. Så når det blir gratis roaming, data rollover og hva enn det neste blir så sliter de med å presse prisene. Hjelper ikke at nyoppstartede små telefirmaer ikke har god kundeservice (ofte underbemannet og uprofesjonelle). 

 

Jeg som Telia-bruker har ikke merket noe til prisøkning. Mulig de gjorde det, men jeg har forhandlet meg til en fast god pris så merker ingenting til det.

 

Betaler per i dag 254 kr i måneden hos Telia. Da får jeg 5 GB data med fri fart, fri tlf, sms, mms såklart, gratis roaming i EU, data rollover og 1000 ringeminutter til Norden og Baltikum.

 

Når du snakker om online.no addresse så blir nok det å dø ut veeldig snart. Noe gammeldags som henger igjen sikkert bare fordi gamlinger ikke får eller orker å bytte til noe nytt.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt 3 og 5 GB pakker lenge fordi jeg har begrenset meg selv i databruken pga, pris. Er student og har levd godt med at Hello og Chili har hatt pakker på 3 og 5 GB til 200 og ca. 250,-/mnd. Brått kom rollover omtrent samtidig som EU roaming direktivet, og brått får man 3 GB til samme pris som 5 GB før. Og unnskyldningene er brått risiko og økonomi?

Problemet til billig-selskapene er at de ikke kan tilby alt de større (Telia, Telenor) kan tilby til lavere pris. Så når det blir gratis roaming, data rollover og hva enn det neste blir så sliter de med å presse prisene. Hjelper ikke at nyoppstartede små telefirmaer ikke har god kundeservice (ofte underbemannet og uprofesjonelle).

 

Jeg som Telia-bruker har ikke merket noe til prisøkning. Mulig de gjorde det, men jeg har forhandlet meg til en fast god pris så merker ingenting til det.

 

Betaler per i dag 254 kr i måneden hos Telia. Da får jeg 5 GB data med fri fart, fri tlf, sms, mms såklart, gratis roaming i EU, data rollover og 1000 ringeminutter til Norden og Baltikum.

 

Når du snakker om online.no addresse så blir nok det å dø ut veeldig snart. Noe gammeldags som henger igjen sikkert bare fordi gamlinger ikke får eller orker å bytte til noe nytt.

Den gruppen som beholder online.no adresser er kunder i 45+ alderen. De kan ikke nok om elektronikk og tjenester til at de finner seg noe gratis, og om de får vite om det så er de for tafatt til å ta grep. Det er tross alt stress å ringe rundt og lese opp adressen til alle kontaktene for tenk! Da er det bedre å betale 1500,-/år, for den summen kan de forholde seg til. :p Telenor lever godt på slike.

Lenke til kommentar

Samme gruppen som også betaler for svindyrt antivirus når det finnes billige og gratis-alternativer som er like gode. :p

Gjett om. Ikke glem alle dem som absolutt vil ha alt på samme faktura, fordi det er lettere å betale i nettbanken..

 

Mange har også avtalegiro. Det er skummelt hos selskaper som gir variable fakturaer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...