Culath Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Hei, jeg blir ferdig med bachelor i datateknikk denne våren, og lurer på hva sjansene er for å få seg jobb i Vestfold? Det virker som man må inn til Oslo hvis man skal få seg jobb, eller at man må besitte 10 års erfaring og helst ha mastergrad. Er åpen for tanken om å flytte, men ville helst ha en jobb i nærheten av familien. Er det håp? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Umulig er det vel ikke, men det er jo betraktelig lettere å få jobb i Oslo enn i Vestfold. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Tonnevis av folk som pendler daglig fra ulike byer i Vestfold til Oslo. Tønsberg -> Oslo S er 1t13 min, ikke så mye mer enn hva mange pendlere som bor vesentlig nærmere avstandsmessig bruker på å komme seg innover... Av de 13 uteksaminerte fra mitt kull ved HiVe som det het den gangen er det dog kun én som fortsatt bor og jobber i Vestfold... En er bor fortsatt i Horten og pendler til Oslo, en jobba i Tønsberg men flytta både bosted og jobb til Oslo etter noen år. Og en jobber som togkonduktør... Du må nesten bedømme selv. Merk at dersom du har tålmodighet til å overleve togreise til Oslo kan du fort ende opp med å bo veldig billig, og tjene veldig bra sammenlignet med lønningene i Vestfold. Flytter du får du større utgifter og vinninga går ofte fort opp i spinninga. Jeg anbefaler deg å besøke karrieresenteret på skolen og få tips og råd: https://www.ssn.no/karrieresenter/category1335.html Jeg angrer bittert på at jeg ikke gjorde dette, ettersom jeg endte opp med en skikkelig drittjobb rett etter skolen helt enkelt fordi jeg ikke visste bedre. Det er ikke verre enn å sende de en mail og avtale time. "Hei, jeg er snart ferdig med min Bachelor og ønsker å få litt informasjon om hvilke jobber jeg kan søke og diskutere om det er verdt å søke jobber i Vestfold eller om jeg bør søke utenfor og evt. flytte" eller noe i den duren. Endret 14. april 2017 av Feh 2 Lenke til kommentar
Culath Skrevet 15. april 2017 Forfatter Del Skrevet 15. april 2017 Takk for et veldig fint og utfyllende svar Skal ta kontakt med karrieresenteret asap! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå