Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 B8 2.0TDI trimming


Zaen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem å hente ut 30-40-50 hester ekstra. Har kjørt min egen i et år nå med 30hk og 100 nm mer i effekt. 

Du bør få gjort det hos noen som vet hva de driver med. Sånn jallaboks du kobler til på 5 minutter er søppel. 

Endret av Opelduude
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe problem å hente ut 30-40-50 hester ekstra. Har kjørt min egen i et år nå med 30hk og 100 nm mer i effekt. 

Du bør få gjort det hos noen som vet hva de driver med. Sånn jallaboks du kobler til på 5 minutter er søppel. 

Spørs hva du mener med "jallaboks". Bokser fra BSR med preloadet trim fungerer bra. Enda bedre de man først kobler til og laster ned programmet til en PC og sender inn til firmaet og de returnerer en tune som er tilpasset din bil. 

Lenke til kommentar

 

Leverer ikke Audi en 2.0 tdi med 177hk til Audi A4? Sikker på at motoren din ikke er en nedtunet versjon for det norske markedet?

Det er grunn til å tro at det er litt større forskjell enn software på disse..

 

Ja, det er nok det.

Annen type turbo og dyser på den største, kan også være forskjeller på stempel og råder.

Den største versjonen skal visst ha karakteristikk litt mer lik bensin med effekten høyere opp på turtall og lavere bunndrag.

Lenke til kommentar

Hvis den ikke går bra nok for deg burde du kjøpt en bil med kraftig nok motor i utgangspunktet.

 

 

For som en 19-åring så kommer forsikringen på en A4 med ca. 177hk på dobbelte av det som det er på 120hk, dessuten er det rimeligere enn å kjøpe 177hk'en. 

 

Om du har automat er det en viss risiko for å knærte kassa om du ikke tar det litt rolig.

 

Det er manuell.

 

 

 

Leverer ikke Audi en 2.0 tdi med 177hk til Audi A4? Sikker på at motoren din ikke er en nedtunet versjon for det norske markedet?

Det er grunn til å tro at det er litt større forskjell enn software på disse..

 

Ja, det er nok det.

Annen type turbo og dyser på den største, kan også være forskjeller på stempel og råder.

Den største versjonen skal visst ha karakteristikk litt mer lik bensin med effekten høyere opp på turtall og lavere bunndrag.

 

 

Riktig!

Endret av Zaen
Lenke til kommentar

 

Hvis den ikke går bra nok for deg burde du kjøpt en bil med kraftig nok motor i utgangspunktet.

 

 

For som en 19-åring så kommer forsikringen på en A4 med ca. 177hk på dobbelte av det som det er på 120hk, dessuten er det rimeligere enn å kjøpe 177hk'en. 

 

Skal du gjøre det etter boka må du opplyse om effektøkningen til forsikringsselskapet ditt, og da kan det hende du likevel må betale dyrere forsikring ;)

 

I tillegg skal det skrives inn ny effekt i vognkortet, og du må betale en effektavgift.

 

Hvis du blir tatt for å ha trimmet bilen din uten å gi opplysning om det, må du betale avgift. Og du risikerer også tilleggsavgift. Hvis noe går galt, risikerer du avkortning i forsikringssum. Og dreper eller skader du noen i trafikken med ulovlig trimmet bil skal jeg love deg forsikringen ikke blir å bla opp et rødt øre en gang for å hjelpe deg.

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv en A4 B8 2.0TDI (2010) for et par måneder siden. Min er gått under halvparten av det din er gått. Hos meg økte det fra 120hk og 290nm til 187hk og 413nm. Enorm forskjell fra originalt. Jeg er veldig fornøyd, men er som nevnt lengre opp her, litt redd for at clutch og svinghjul skal ta kveld, men håper det går greit. Jeg gjorde dette hos Tuningservice. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv en A4 B8 2.0TDI (2010) for et par måneder siden. Min er gått under halvparten av det din er gått. Hos meg økte det fra 120hk og 290nm til 187hk og 413nm. Enorm forskjell fra originalt. Jeg er veldig fornøyd, men er som nevnt lengre opp her, litt redd for at clutch og svinghjul skal ta kveld, men håper det går greit. Jeg gjorde dette hos Tuningservice. 

Pass på å ikke gi full gass på lavt turtall og høyt gir, det er det verste du kan gjøre, bruk friskt turtall når du skal ta ut mye effekt og ikke ligg og daff på 1000-1500 rpm hele tiden.

Hørte om en med en Golf 1.9 TDI 130 hk som hadde blitt oppjustert, kjørte totalt villmann i 3 uker før svinghjul og clutch sa takk for seg. Så dette kan du ødelegge veldig fort dersom du vil. Til og med hørt om bøyde råder på slike motorer. Høyt moment på lavt turtall er det verste man kan gjøre både med tanke på råder, clutch, svinghjul og girkasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...