Zaen Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Hei, Har kjøpt en Audi A4 B8 2.0TDI 2012 120hk, som har kjørt 170 000km, er det lurt å trimme den slik at den produserer flere hk da den har kjørt så mange km? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Hadde nok sett etter en litt snillere tuning, ja.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Hvis den ikke går bra nok for deg burde du kjøpt en bil med kraftig nok motor i utgangspunktet. 2 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Ikke noe problem å hente ut 30-40-50 hester ekstra. Har kjørt min egen i et år nå med 30hk og 100 nm mer i effekt. Du bør få gjort det hos noen som vet hva de driver med. Sånn jallaboks du kobler til på 5 minutter er søppel. Endret 11. april 2017 av Opelduude 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Ikke noe problem å hente ut 30-40-50 hester ekstra. Har kjørt min egen i et år nå med 30hk og 100 nm mer i effekt. Du bør få gjort det hos noen som vet hva de driver med. Sånn jallaboks du kobler til på 5 minutter er søppel. Spørs hva du mener med "jallaboks". Bokser fra BSR med preloadet trim fungerer bra. Enda bedre de man først kobler til og laster ned programmet til en PC og sender inn til firmaet og de returnerer en tune som er tilpasset din bil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Tror han tenker på de man spleiser inn på kontaktene til dyser, turbo og/eller pumpa. Eller enda verre; temperatursensorer. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Tror han tenker på de man spleiser inn på kontaktene til dyser, turbo og/eller pumpa. Eller enda verre; temperatursensorer. Sotboks heter de Lenke til kommentar
Mr.Brown Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Leverer ikke Audi en 2.0 tdi med 177hk til Audi A4? Sikker på at motoren din ikke er en nedtunet versjon for det norske markedet? 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Tror han tenker på de man spleiser inn på kontaktene til dyser, turbo og/eller pumpa. Eller enda verre; temperatursensorer. Ja powerbox har jeg hørt mye drit om.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Om du har automat er det en viss risiko for å knærte kassa om du ikke tar det litt rolig. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Leverer ikke Audi en 2.0 tdi med 177hk til Audi A4? Sikker på at motoren din ikke er en nedtunet versjon for det norske markedet? Det er grunn til å tro at det er litt større forskjell enn software på disse.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Leverer ikke Audi en 2.0 tdi med 177hk til Audi A4? Sikker på at motoren din ikke er en nedtunet versjon for det norske markedet? Det er grunn til å tro at det er litt større forskjell enn software på disse.. Ja, det er nok det. Annen type turbo og dyser på den største, kan også være forskjeller på stempel og råder. Den største versjonen skal visst ha karakteristikk litt mer lik bensin med effekten høyere opp på turtall og lavere bunndrag. Lenke til kommentar
Zaen Skrevet 12. april 2017 Forfatter Del Skrevet 12. april 2017 (endret) Hvis den ikke går bra nok for deg burde du kjøpt en bil med kraftig nok motor i utgangspunktet. For som en 19-åring så kommer forsikringen på en A4 med ca. 177hk på dobbelte av det som det er på 120hk, dessuten er det rimeligere enn å kjøpe 177hk'en. Om du har automat er det en viss risiko for å knærte kassa om du ikke tar det litt rolig. Det er manuell. Leverer ikke Audi en 2.0 tdi med 177hk til Audi A4? Sikker på at motoren din ikke er en nedtunet versjon for det norske markedet? Det er grunn til å tro at det er litt større forskjell enn software på disse.. Ja, det er nok det. Annen type turbo og dyser på den største, kan også være forskjeller på stempel og råder. Den største versjonen skal visst ha karakteristikk litt mer lik bensin med effekten høyere opp på turtall og lavere bunndrag. Riktig! Endret 12. april 2017 av Zaen Lenke til kommentar
Mr.Brown Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Clutch og svinghjul er ganske svak på disse. Med en økning på 100nm så har du risiko for at dette tar kvelden tidligere. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Står litt her om problemer med A4, søk på dmf på siden Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Hvis den ikke går bra nok for deg burde du kjøpt en bil med kraftig nok motor i utgangspunktet. For som en 19-åring så kommer forsikringen på en A4 med ca. 177hk på dobbelte av det som det er på 120hk, dessuten er det rimeligere enn å kjøpe 177hk'en. Skal du gjøre det etter boka må du opplyse om effektøkningen til forsikringsselskapet ditt, og da kan det hende du likevel må betale dyrere forsikring I tillegg skal det skrives inn ny effekt i vognkortet, og du må betale en effektavgift. Hvis du blir tatt for å ha trimmet bilen din uten å gi opplysning om det, må du betale avgift. Og du risikerer også tilleggsavgift. Hvis noe går galt, risikerer du avkortning i forsikringssum. Og dreper eller skader du noen i trafikken med ulovlig trimmet bil skal jeg love deg forsikringen ikke blir å bla opp et rødt øre en gang for å hjelpe deg. Endret 17. april 2017 av Nlklas Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Effektavgiften er historie. http://www.dinside.no/motor/effektavgiften-fjernes/63945817 2 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Ja her gikk det fort. Leste det i en artikkel fra 2012 :s Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Jeg kjøpte selv en A4 B8 2.0TDI (2010) for et par måneder siden. Min er gått under halvparten av det din er gått. Hos meg økte det fra 120hk og 290nm til 187hk og 413nm. Enorm forskjell fra originalt. Jeg er veldig fornøyd, men er som nevnt lengre opp her, litt redd for at clutch og svinghjul skal ta kveld, men håper det går greit. Jeg gjorde dette hos Tuningservice. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Jeg kjøpte selv en A4 B8 2.0TDI (2010) for et par måneder siden. Min er gått under halvparten av det din er gått. Hos meg økte det fra 120hk og 290nm til 187hk og 413nm. Enorm forskjell fra originalt. Jeg er veldig fornøyd, men er som nevnt lengre opp her, litt redd for at clutch og svinghjul skal ta kveld, men håper det går greit. Jeg gjorde dette hos Tuningservice. Pass på å ikke gi full gass på lavt turtall og høyt gir, det er det verste du kan gjøre, bruk friskt turtall når du skal ta ut mye effekt og ikke ligg og daff på 1000-1500 rpm hele tiden. Hørte om en med en Golf 1.9 TDI 130 hk som hadde blitt oppjustert, kjørte totalt villmann i 3 uker før svinghjul og clutch sa takk for seg. Så dette kan du ødelegge veldig fort dersom du vil. Til og med hørt om bøyde råder på slike motorer. Høyt moment på lavt turtall er det verste man kan gjøre både med tanke på råder, clutch, svinghjul og girkasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå