Gå til innhold

komplett tar ikke ansvar. Hva kan jeg gjøre?

taberge

Anbefalte innlegg

-->D-Fender:

Ikke ofte jeg tar ting fra folk jeg ikke kjenner personlig, så ta det med ro...:p

Jeg er selvsagt enig i at en ikke skal finne seg i alt mulig tøys. Har selv kjørt en sak med retur av laptop i nesten tre kvart år en gang, og det førte frem til slutt. (Ikke kjøp Targa!) Mitt poeng var at han må være klar over at han stiller svakt overfor Komplett i denne saken. Så får det bli hans avgjørelse hvor mye energi han vil legge i det.

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg synes er vikti her er at komplett tar tilbake alt og godtar at det kan ha blitt skadet i posten og selder nytt, mens cpu'en - no way.

Dersom det ble skada i posten til kunden så skulle kunden ha sett dette FØR han monterte den (undersøkelsesplikten). Det er jo også ganske klart at pappeska må ha hatt noen tydelige merker etter postgangen dersom det er her skaden har skjedd. Skjer det noe under frakt av CPU så er det alltid pinnene under som blir bøyde/knekker.

Dersom den ble skada i posten på vei fra kunden så er var den ikke pakket godt nok -> fortsatt kundens ansvar.

Lenke til kommentar

Bare for å ha nevnt det; det er ikke noe problem å få returnert DOA varer... også AMD CPUer fra Komplett (men merk DOA - DeadOnArrival)

Det var en gang jeg bestilte 2x Duron for å bruke i en billig dual-maskin. Siden jeg skulle modde dem(og dermed fjerne alle former for garanti/reklamasjon) var jeg nøye med å sjekke dem før jeg begynte å gjøre noe som helst. Det viste seg at den ene hadde et lite hakk ca midt på kjerna.

Jeg tok da kontakt med Komplett FØR jeg gjorde noe som helst med denne og returnerte denne dagen etter. Etter en uke kom en ny en i posten uten mere om og menn ...

Moralen er? Sjekk etter at produktene er FYSISK uskadd før du gjør noe med dem. Hvis du gjør dette, vil butikk/produsent ha lite grunnlag for å nekte retur. Det er nettopp derfor vi har undersøkelsesplikten; nemlig å luke ut produkter som er DOA. Det er jo tross alt ikke lov å selge ødelagte produkter som nye ... ;)

Lenke til kommentar
Vist en ser på hele saken og at faktisk nesten samtlige komponenter i forsendelsen har fått så røff behandling i posten (Ikke en sjelden sak at det skjer) at de faktisk har tatt kvelden, da ville jeg presset komplett mer og henvist til nettopp dette. Eventuelt bedt dem søke regress/tilbakebetaling hos posten eller noe i den duren.

Prosessorer (bulk iallefall) er pakka i små pappesker, med sånn rar antistatisk "skumgummi" rundt, og du klarer ikkje ødelegge innholdet om du så pelmer den ALT du klarer inn i en vegg.

Til trådstarter: Sansynligheten for at ud har ødelagt den sjøl er nesten 100%, desverre. Husk en ting når du setter på kjøleren, ikkje legg press på sjølve kjøleren. Hekt "krokane" fast på eine sida, før du forsiktig legger den oppå CPU og klemmer ned på andre sida med et skrujern elns. Ikkje legg trykk på sjølve kjøleren iallefall.

:xmas:

Lenke til kommentar

Alle forhandlere vet det at : kunden har alltid rett, stå fast på din klage, du vet at du ikke har gjort det og da har du ikke gjort det. fortell dette til komplett og såpass god kundeservice bør de ha til at de gir deg en ny en. man kan ikke gå rundt å beskylde kunder for å ha ramponert eller herpet maskinvare, det fungerer rett og slett ikke slik. prøv å få kontakt med noen som er ranket litt høyt opp i kjeden og forklar saken, her er det du som skal bli bra behandlet.

det er mulig at det bare er en eller annen 18-åring med sommerjobb som sjekket cpu og anklaget deg for dette,

du har rett og det skal de tro på om du sier det................

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

dessuten forpakningene til amd cpuene er helt forskjellige, jeg fikk min 2500 i en ca 30x15x3 cm(faktisk) selvlaget pappboks, den var det bare å brette ut og det lå cpuen i en pose. Noen ganger ligger de i små forseglede plastesker som er gjennomsiktige, noen ganger i små blå pappesker med skummgummi oppi. men mange produsenter pakker selv inn pcuene, de får dem levert på brett med 8 cpuer på hvert brett.

En kammerat av meg kjøpte en slik en rett fra et brett som en kiz kom med fra lageret, det var 1 pinne bøyd og han kassamannen måtte rette den ut.

Lenke til kommentar

Leste bare første inlegg her, så hvis det er noe jeg ikke har fått med meg her så ikke bli sur :)

Men ok, først du burde være glad for at Komplett erstattet HK og SK.. noe norske butikker osv mangler er god service, noe jeg mener at Komplett har, de har god service!

Angående CPU`en din, så er det godt mulig at du ikke laget hakkene\ripene i kjernen, men det er sinnsykt usansynelig at komplett har gjort det, det pleier og skje når du installerer kjøleviften, ganske vanskelig og lage hakk i kjernen på andre måter..

Også er den en garanti sak også, jobbet på digital impuls en sommer som support dude.. og der lærte jeg at hvis noen kommer med CPU det er hakk i kjernen på er det ingen muligheter for retur, dette er en garanti sak fra produsenten.. vet ikke helt hva den går ut på, men de som sender delene til komplett\digital impuls (og andre butikker) bytter ikke inn cpu`er med hakk i!

Komplett har sinnsykt god kundeservice, det har jeg erfart gang på gang..

Lenke til kommentar

Synes Komplett har vært greie her, jeg.

For noen år siden (!) kjøpte jeg en 486DX4 100 MHz (som gikk på 5v på core!) fra et firma som i alle fall dengang het Ridderstjerne Data. Jeg tok den hjem, satte den i, og ikke fanken om den funket. Jeg returnerte den til Ridderstjerne, og etter to-tre måneder med stadig mere ampre telefonsamtaler, fikk jeg prosessoren tilbake, fordi de nektet å gi meg en ny. Jeg satte den i, og den funket utmerket. Da jeg senere fortalte det til ansvarlige hos Ridderstjerne, fikk jeg rå latter i retur, og beskjed om at "de hadde lurt meg" og gitt meg en annen prosessor enn den jeg hadde levert inn - som var akkurat det jeg hadde forsøkt å få ordnet i månedsvis. Har aldri helt skjønt hva de folka tenkte - men så har jeg heller ikke hatt noe mer med dem å gjøre siden dengang.

Moralen her er at selv om det av og til kan se ut som om det er kunden sin feil at en komponent har tatt kvelden, vil butikken ofte tjene på å i det lange løp være greie og la tvilen komme "tiltalte" til gode. God service blir bare mer og mer viktig når folk bestemmer seg for hvilken butikk de skal handle i. Jeg betaler gladelig noen kroner mer for et produkt hvis jeg opplever å bli tatt vare på som kunde av selgeren.

Lenke til kommentar

Til deg som startet tråden..

Du vet det selv.. du vet at det var DEG selv som ødela prosessoren!

Ikke sant? :blush:

Tviler sterkt på at prosessor kjerner blir skadet i posten, fytti rakkern hvordan

den pakken måtte sett ut da du hentet den på postkontoret :laugh:

Kanskje den havnet under en dampveisvals før du fikk den? ;)

..og kanskje det er DU som burde ta litt ansvar her?!

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...