Gå til innhold

USAs teletilsyn står ved mobilforbud på fly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"verdsetter et øyeblikks stillhet i 30.000 fots høyde, sier Pai."

Kult! Så det er ingen som prater sammen på amerikanske fly, og heller ingen småbarn som bæljer konstant?

Skulle gjerne likt å vite hvordan de har fått til det.

Og "sterk" turbulens advarsel (i usa ganske ofte) de er vel redd for å bli saksøkt om noe skulle skje.

Lenke til kommentar

Eg kjøper forsåvidt argumentet med stillheit i kabinen. Enkelte har det med å snakke svært høgt i mobilen i støyete omgivelser, så det er nok ein ikkje heilt ubetydelig andel passasjerar som kjem til å snakke vesentlig høgare enn normal samtalevolum på grunn av at det er dur i kabinen.

Men eg ser ingen grunn til at det skal være brudd på føderal lov å bruke telefonen i USA. Her burde flyselskapet kunne sette sine ordensreglar sjølv og dermed hatt muligheit til å tilpasse seg markedet. Enkelte passasjerar er sikkert villige til å betale ekstra for å være med på flygninga der mobiltelefon er tillatt, medan andre sikkert vil betale ekstra for å være med å stille flygningar.

Hadde dette kun vært regulert av flyselskapet sine avtalevilkår så åpner dette for ein kunne utstyrt flya slik at passasjerane kunne benytte seg av SMS og eventuell mobildata så lenge mobilen står på lydløs. Dette hadde gitt passasjerane gode nok muligheiter til å kommunisere med andre utan at det medfører nevneverdig plage for omgivelsane.

Det at dei som reiser ofte er imot å tillate mobiltelefon på fly trur eg nok har med dårlige arbeids-vilkår/avtalar. For enkelte er det nok ein glede å kunne slappe av på flyet i nokre timar utan å være tilgjengelige på mobil 24/7. Og dette utan at arbeidsgiver kan protestere fordi kva er vell ei betre unskyldning til å slå av mobilen enn at det er krimminelt å ha den på?

• Liker 1
Lenke til kommentar

"verdsetter et øyeblikks stillhet i 30.000 fots høyde, sier Pai."

Kult! Så det er ingen som prater sammen på amerikanske fly, og heller ingen småbarn som bæljer konstant?

Skulle gjerne likt å vite hvordan de har fått til det.

Pai flyr vel mest på buseniss class eller kanskje med privat fly og da er det ikke så ofte du kommer borti småbarn som bæljer konstant, vil jeg tro. I hvertfall om buseniss class er av skjermet med litt mer en bare en gardin,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...