Gå til innhold

TEST: Sony KD-65A1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å kjøpe TV-er når de er flonkande nye må vel være noe av det dummeste du gjør. Normalt sett så vil du se disse til tilnærmet halv pris mot "Black Friday" i november. Og OLED produksjonen har vel dessverre ikke kommet helt dit at prisene har nådd de mest gunstige nivåene enda og det at LG sitter på endel patenter som gjør det vanskelig å konkurrere hjelper jo heller ikke på prisene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

OLED er helt uaktuelt for min del, før de A) blir bedre på å håndtere mørke gråtoner. B) gir detaljerte farger på høy lysstyrke. Dette er viktigere for seer-opplevelsen enn at sort er kullsort. Prøv å sette på en vanlig HDR-demo (som ikke er laget for OLED spesifikt) på en OLED-TV, og sammenlign med LCD >1000 nits. Jeg tror en svært stor gruppe subjektivt vil foretrekke LCD da.

 

Jeg håper og tror at når LG hevder de har økt lysstyrken med 25%, og spesifikt har angrepet problemstillingen med å skille mørke toner, at de har fått det til. Hvis ikke, er det sikkert ikke dumt å vente til neste generasjon igjen.

 

99% av alt innhold er SDR og kun < 1% er HDR... Men med det sagt så syns jeg lysstryke er skikkelig overvurdert faktor. 750 nits peak på Sony A1 vs cirka 1600 nits peak på ZD9... Men ZD9 sort er 0.02 nit mens Sony A1 tilsvarer typ 0.0001nit i ANSI og absolutt 0 cd/m2 i alt annet innhold. 750 nit syns jeg er lyst nok mens 0.02 nit sort er helt forferdelig i min mening.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

 

Da har jeg bestilt en Sony A1 i 65» blir morro å sammenligne Sony A1 mot Lg G6 etter kalibrering.

Fikk du gjort noen sammenligninger?

Ble en forandring til en 55" Sony A1 mot en 65"

 

Største forskjellene er A1 mot Lg Oled er at Sony A1 er bedre kalibrert rett i fra eska i med cinema Home.

Lg sine Oled er helt håpløse før de blir kalibrert.

Bilde støy ...der er A1 mye bedre på fra lavere bitrate streaming mye mindre marco blocking ut i fra sort.

Farve Banding er et null problem på A1 der kan Sony sine saker.

Bevegelser helt klart at Sonyen er bedre ingen micro hakking som Lg Oled bestandig har.

 

Ellers er de ganske like bilde messig ,små men gode forskjeller. Lg G6 har nesten 0 streaks på 5 prosent ire, men det er bare flaks at min er så god som den er har sett mye værre 2016 65" Lg Oled tvr. Sony A1 har noen men endel har alerede forsvunnet er innenfor min toleranse på Oled paneler.

 

Tror neppe jeg kjøper en ny Lg Oled nå 3D er borte Pga Sony har bedre bilde behandling og bevegelser.

 

Tror jeg skal få min A1 kalibrert i februar kjører den inn med 300 timer pluss til da.

 

Blir spennende å se hva som blir vist på Ces 2018 av Oled tvr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...