Gluestick Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 (endret) Hei, står overfor tidenes dilemma nå som søknadsfristen til høyere utdanning nærmer seg dag for dag. Jeg kom over noe som innebærer en master i medisinsk teknologi (siv.ing) som tilbys ved UIB. Det sto under poenggrenser "NYTT", og dermed tenker jeg at dette er et helt nytt studie? Har noen av dere tanker om dette i henhold til etterspørsel, innhold og om det er "verdt det" mtp. nytt studie? Planen har vært medisin,odontologi, kjemi/biokjemi (noe i den duren), men jeg liker matematikk og tenker kanskje at dette studiet er noe jeg ville ha trives med. Noen tanker? Endret 10. april 2017 av Gluestick Lenke til kommentar
Inventory Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Hallais, jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har søkt på medisinsk teknologi. Det fremstår for meg som et fremtidsrettet studium som av bygget opp av medisinfag og teknologifag. Jeg tror ikke jeg med mine 52 poeng har sjanse for å komme inn der uansett.... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Det at det kun står "NYTT" betyr at det er eit nytt studie slik at ein ikkje kan vise til fjoråret for å indikere poengnivået. Det som du kanskje bør vurdere mest er kva jobbmuligheiter du får og kva kompetanse du eigentleg ender opp med. Sidan dette er eit nytt studie så er det greit å samle inn litt ekstra informasjon. Fyrst og fremst bør du finne ut kva som skiller denne utdanninga frå vanlig sivilingeniør, og kva som skiller denne utdanninga frå medisinstudie. Er det ei 50/50-blanding slik at det omtrent tilsvarer ein bachelor i kvart fagfelt, eller er det lagt hovedfokus på eit av fagfelta? Og kva skiller denne utdanninga frå ein bioingeniør? Lenke til kommentar
Gluestick Skrevet 11. april 2017 Forfatter Del Skrevet 11. april 2017 Ja, der har du et par gode poeng! Tanken å søke på et nytt studie er litt skremmende siden man tar en liten risiko. Samtidig er det jo ofte de som tar en risiko som lykkes her i livet. Synes det var manko på studieplasser? Er 15 stk. Kan dette ha noe med at universitet vil teste studentene og se hvor stor etterspørselen er, eller kan det ha noe med at jobbmulighetene er litt usikre og dermed har de færre studieplasser? Lenke til kommentar
Gluestick Skrevet 11. april 2017 Forfatter Del Skrevet 11. april 2017 Hallais, jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har søkt på medisinsk teknologi. Det fremstår for meg som et fremtidsrettet studium som av bygget opp av medisinfag og teknologifag. Jeg tror ikke jeg med mine 52 poeng har sjanse for å komme inn der uansett.... Du sier noe der ettersom det kun er forbeholdt 15 studieplasser... Lenke til kommentar
12345156 Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Finner deg overalt i alle emner som jeg er interessert i, Gluestick hahah. Leste posten din og bare "jepp jepp enig" hele veien. Fant ikke dette studiet før for noen dager siden, men er akkurat noe sånt som du beskriver jeg kunne tenke meg. Kjipt jeg ikke fikk søkt, hadde kommet inn der og da hadde jeg ikke behøvd å gått årsstudium i biologi og kjemi i år, men finner vel ut av hva jeg vil dette året. Tenker å se hvordan studiet viser seg å være for så å enten søke det eller medisin (igjen) på 1. plass neste år. Evt. en lignende sivingutdannelse på NTNU. Hvor endte du opp i år? ? Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Det at det kun står "NYTT" betyr at det er eit nytt studie slik at ein ikkje kan vise til fjoråret for å indikere poengnivået. Det som du kanskje bør vurdere mest er kva jobbmuligheiter du får og kva kompetanse du eigentleg ender opp med. Sidan dette er eit nytt studie så er det greit å samle inn litt ekstra informasjon. Fyrst og fremst bør du finne ut kva som skiller denne utdanninga frå vanlig sivilingeniør, og kva som skiller denne utdanninga frå medisinstudie. Er det ei 50/50-blanding slik at det omtrent tilsvarer ein bachelor i kvart fagfelt, eller er det lagt hovedfokus på eit av fagfelta? Og kva skiller denne utdanninga frå ein bioingeniør? Du har sikkert søkt allerede, men... http://www.uib.no/studieprogram/5MAMN-MTEK/plan Ser absolutt ingen likheter med medisinstudiet. Lenke til kommentar
heiv Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Tja.. Vil du bli lege eller vil du bli ingeniør? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå