AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Hei. Jeg var gravid med tvillinger og begynte med svangerskapspenger etter 2 mnder graviditet, jeg mistet tvillingene i sjette mnd etter 2 uker innleggelse på sykehuset. Hadde svangerskapsforgifting/help. Etter fødselen så begynte jeg på skolen igjen nesten med engang fordi jeg måtte få noe annet og tenke på, jeg har alltid jobbet vedsiden av skolen, men jeg fikk sykemelding i 3 mnd fra sykehuset. Jeg er fortsatt sykemeldt fordi jeg syns det har blitt veldig mye med skole, og hente seg tilbake angående skolearbeid/praksis. Så må jeg si at dette har vært utrolig tungt psykisk. Nå har jeg blitt gravid igjen( )men saken er om det er like regler for svangerskapspenger som sykepenger? For du kan være sykemeldt 1 år hver 3 år har jeg lest. Mest sannsynlig går jeg over på svangerskapspenger senere pga de har sagt jeg må være utrolig forsiktig med hva jeg gjør i graviditeten, og jobben min består av mye løfting å tung arbeid. Jeg har jobbet hardt hele livet, så noen trur kanskje dette høres som snylting eller bruk av systemet, men her skal ikke jeg miste noe unge igjen fordi jeg stresser for mye med skole, jobb, praksis osv. Håper på noe som har vært i samme båt, og kan fortelle litt hvordan dere gjorde det. Anonymous poster hash: 7f595...39f Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Svangerskapspenger gis til gravide kvinner som må slutte i arbeidet fordi arbeidssituasjonen medfører fare for fosteret. Det er ingen tids- eller antallsmessige begrensninger for hvor ofte eller hvor lenge man kan få svangerskapspenger, men man må naturlig nok være gravid. Det er begrensning nok. Hvis det er noe annet enn risiko for fosteret som er årsaken til at man ikke kan arbeide kan man ikke få svangerskapspenger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå