genesis Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 har ikke "beynnt" å spille morrowind skikkelig enda, siden maskina mi ikke kjører det glatt nok , men lurer på hvordan man lager trylle/magsike -formler. Er det ikke xtremt mange forskjellige måter å gjøre det på? leser man seg til de forskjllige sammensetningene, eller kan man med litt flaks ende opp med hva som helst med en gang? tenkter da på evenen til å fly, om det er muluig å lage noe stasj som tillater dette, er det? Lenke til kommentar
Krusader Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg går utifra at du mener Alchemy-skillen. Dra til Ebonheart og join Imperial Cult, og gjøre oppdrag for alchemisten som er i kjelleren i Imperial cult shrine i Ebonheart. Han gir deg ei bok med en god del oppskrigifter for potions! Og jo flere oppdrag du gjør så gir han deg noen verktøy for å lage bedre potions. Jeg anbefaler deg å dra til Mages Guild i Ald-Ruhn eller Vivec og train opp Alchemy-skillen. Jo høyere Alchemy-skill jo mer info får du hva hver enkelt ingrediens kan gjøre PS: For å lage Levitate potions trenger du Cliff Racer beak og "roots". Husker ikke helt hva roots kalles, men du finner dem i Ashlands. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Nå fikk jeg lyst til å spille TES Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Mens vi er inne å snakke om magiske formler her...jeg har kjøpt meg noen trylleformler (bla. å mange frem et skjelett", MEN det står at det ikke funker å kaste den...jeg mangler sikkert noe magic-skills (ettersom jeg er fighter), men vet dere om et bra sted jeg kan få trent opp skillsene mine? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) For å lage en potion kombinerer du fra to til fire ingredienser. For å få en viss effekt er det nok å kombinere to ingredienser som har samme effekt. For å levitere, må du kombinere minst to av følgende tre ingredienser: 1: Racer Plumes 2: Trama Root 3: Coda Flower Alle disse ingrediensene har en levitate-effekt, og derfor kan man kombinere to av disse for å lage en potion. Nesten all ingredienser har fire effekter (enten negative eller positive), og hvis det i miksturen din er ingredienser der minst to ingreienser har en effekt felles, så får miksturen denne effekten. For å kunne se alle fire effektene, må du ha alchemy i level 65-70 (husker ikke helt, mulig det også var 75), men er du stinn av gryn, er det bare å oppsøke nærmeste Mages' Guild og trene deg... Edit: At man kan se flere effekter i ingredienser har både fordeler og ulemper - det blir lettere å få den positive effekten du ønsker, men to (eller flere) av ingrediensene kan også ha en "nyoppdaget" negativ effekt... Endret 4. desember 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
Coraxx Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Mens vi er inne å snakke om magiske formler her...jeg har kjøpt meg noen trylleformler (bla. å mange frem et skjelett", MEN det står at det ikke funker å kaste den...jeg mangler sikkert noe magic-skills (ettersom jeg er fighter), men vet dere om et bra sted jeg kan få trent opp skillsene mine? Du må ha skillz i Conjuration....Menne summon skeleton trenger man jo bare n00bskillz til. Summon Golden saint..den rydder vei for deg, men du må ha mye mana..... Gud som jeg savner de kveldene da jeg satt og spilte TES med Dark Elfen min..... Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har det egentlig hensikt å stresse med å få opp skills i Destruction? Å kaste en fireball eller noe sånt på fienden ser kult ut, men sverd er ti ganger mer effektivt, dessuten får man jo ikke opp Mana før man sover... Irriterer litt, skulle gått opp mens man gikk/stod i ro, noe sånt som Fatigue... Menmen, man har jo sånn som Paralyze og sånt, det er vel derfor jeg gidder å lære meg litt Destruction. Men - å være fighter er jo nesten kjedelig lett da... Har nesten aldri blitt drept - én gang med noe Morag Thong's Guild eller noe, og bortsett fra det litt uheldig nærkontakt med lava... Skulle hatt levitation da Lenke til kommentar
Coraxx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har det egentlig hensikt å stresse med å få opp skills i Destruction? Å kaste en fireball eller noe sånt på fienden ser kult ut, men sverd er ti ganger mer effektivt, dessuten får man jo ikke opp Mana før man sover... Irriterer litt, skulle gått opp mens man gikk/stod i ro, noe sånt som Fatigue... Menmen, man har jo sånn som Paralyze og sånt, det er vel derfor jeg gidder å lære meg litt Destruction. Men - å være fighter er jo nesten kjedelig lett da... Har nesten aldri blitt drept - én gang med noe Morag Thong's Guild eller noe, og bortsett fra det litt uheldig nærkontakt med lava... Skulle hatt levitation da Skal du lære paralyze må du lære deg Illution ikke desutrucion..... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du kan stjele proft alcemy sett da. Mage guilden i caldera, byen nord for Balmora. Hvis du opner en sån brei dør der, og går opp i tårnet så står det et fult master alcemy sett å venter på å bli stjelt. Ingen som vakter det en gang. Mener det er en bok i det trade huset i den første byen du kommer til, den boka henger på veggen trur jeg. Mener det er en alcemy bok. Er ikke sikker da, lenge siden jeg spilte det. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Når dere sier det et "kjedelig lett" å være fighter, mener dere da at en fighter i bunn og grunn er mest effektivt? Er magic bedre når du først kommer et høyt level med magic-skills? Eller? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) [quote name='Treblad' date='05/12/2003 : 15:21']Når dere sier det et "kjedelig lett" å være fighter, mener dere da at en fighter i bunn og grunn er mest effektivt? Er magic bedre når du først kommer et høyt level med magic-skills? Eller?[/quote] Jepp, skulle mene det... Har ikke så mye erfaring med å være en "ren" magiker, jeg begynte som fighter. Etterhvert fant jeg ut at jeg kunne begynne å lære meg noen magic-skills óg, så jeg startet på alchemy og enchanting. Alchemy var megagøy! Bare gå rundt med et master/grandmaster alchemy-sett "på lommen" og plukke alt man finner og mikse det... Enchanting er på den annen side MYE mer vanskelig... for å enchante skjoldet mitt til å la meg bære +100 pounds (eller hva det nå er spillet bruker av måleenheter), måtte jeg lage ti-tyve drikker som tilsammen fikk intelligence-skillen min opp i... emm... enten var det 1500, eller så var det mye mer, tror det var 1500... Til og med da feilet jeg hvis jeg tok mye over 100 enchanting-points, men én ting er sikkert: Å være magiker er mye gøyere enn å være kriger! Men jeg blander litt jeg... Det jeg liker med Morrowind er at du kan bli god i ALT! Du kan gå rundt met et sverd med 60 i slash damage, og hvis du skulle trenge magi til en vanskelig fiende, f. eks. Golden Saint (som for øvrig ikke er NOE vanskelig i det hele tatt når du har Long Blade i level 100 og et skikkelig sverd - som Daedric Dai-Katana), kan du jo bruke din Illution skill (takk, Coraxx ) til å paralysere fienden din. Så bruker man Soul Trap, hakker løs, og vips, så har du en Golden Saint Soul som du kan bruke til å enchante med - eller du kan selge den Soul Gem'en til en som kjøper dem, og da lønner det seg å ha høy Merchant/Speechcraft-skill. Deretter hjelper jo din enchantede ting/pengene du har fått deg langt på vei, og før du får sagt [quote]Hele Ringenes Herre-trilogien uten stopp på kinesisk[/quote] kan du slåss mot alle i hele spillet uten vanskeligheter... Ja, det tar litt lang tid å få level-up i Morrowind når du har ganske høy level... Men det er verdt det! Endret 5. desember 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg har faktisk både en Claymore og en Daedric Dai-Katana. Pene sverd - begge to. Bare litt dumt at det er two-handed...jeg får ikke bruke skjoldet mitt da. Uansett, angående de forskjellige "soulene"...hva er det godt for? (beklager, men jeg er litt dårlig i enkelte ting i Morrowind) Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 [quote name='Treblad' date='05/12/2003 : 16:14']Jeg har faktisk både en Claymore og en Daedric Dai-Katana. Pene sverd - begge to. Bare litt dumt at det er two-handed...jeg får ikke bruke skjoldet mitt da. Uansett, angående de forskjellige "soulene"...hva er det godt for? (beklager, men jeg er litt dårlig i enkelte ting i Morrowind)[/quote] Hehe, jeg skjønte heller ikke opplegget først, men det er egentlig ganske lett... For å enchante må man bruke Soul Gems. Den dårligste Soul Gem'en er Petty Soul Gem, og den beste (bortsett fra Azura's Star, som er veldig spesiell), er Great Soul Gem. Petty Soul Gem fanger bare souls fra f. eks. rotter og Kwama Foragers (de små larvene). Great Soul Gem må du ha for å fange en Golden Saint eller Ascended Sleeper. Når du bruker Soul Trap på en fiende (går ikke på mennesker) og dreper dem før Soul Trap Spell'et ikke virker mer, blir de fanget i den dårligste Soul Gem'en du har på deg som de passer i. Hvis du har en Petty Soul Gem og en Great Soul Gem og fanger en rotte, puttes denne inn i Petty Soul Gem, mens en Golden Saint blir fanget i Great Soul Gem. Når du skal enchante en ting, er det nok å "equippe" Soul Gem'en, så blir den brukt. Når du har [i]prøvd[/i] å enchante (les: uansett om du lykkes eller ikke), forsvinner Soul Gem'en, så det kan være lurt å lagre først Det ble mye loading på meg de første gangene Og det med Azura's Star: Vet ikke hvor du får tak i den, mener det var i Azura's Shrine helt sør-øst på kartet, men jeg er ikke sikker, har den ikke selv... Den er spesiell på den måten at den rommer ALLE souls og kan brukes om og om igjen. Hvis du har en soul fra en Ascended Sleeper eller Golden Saint, kan du enchante noe på en måte som heter Instant Effect (eller noe sånt). Det var det jeg gjorde med skjoldet mitt - det vil si at bare jeg har equippet skjoldet (trenger ikke å bruke det en gang, kan fint ha Two Handed Sword), så virker den. Kult med Instant Effect på Water Breathing eller noe da . Dette er dog ikke noe å anbefale for nybegynnere... Gå til en enchanter, still inn det du skal stille inn og se hva det koster. Hvis det er sånn 10.000-15.000 bør du være rimelig god i å enchante for å klare det på egenhånd... Alle ting har en Enchanting Value. Skjoldet mitt har 150 Enchanting Points, og da kan jeg enchante det ganske mye. En hanske har ganske lite enchanting points, men allikevel nok til at du kan ha Water Breathing eller noe på den tror jeg Enchanting er noe av det gøyeste i hele spillet, men det er vanskelig... Hvis du ikke er stinn av gryn og går til en enchanter hver gang, så ta mitt gode råd: Lag deg en (les: MAAAANGE) potion som får din Intelligense Skill opp litt, jeg hadde Intelligense i 1500, og da klarte jeg å encante 100 enchanting points på skjoldet med Instant Effect. Men det er jo litt kult å ha en rustning-drakt som gir deg total beskyttelse mot fire, ice, shock og som gir deg water breathing, full night vision, økt styrke osv. Dette krever dog mange Golden Saint Souls eller Ascended sleeper Souls.... For å lage en potion som har Fortify Intelligence (og ingen negative/andre effekter), kombiner minst to av disse tre ingrediensene: 1: Ash Yam 2: Netch Leather 3: Bloat Håper det hjalp... Hvis du ikke skjønte bæret, så si ifra, så skal jeg se om jeg kan rote opp en link til der jeg lærte alt Her er en link til programmet Morrowind Alchemy Database - programmet jeg bruker for å finne potions: [url="http://users.pandora.be/harbinger.of.doom/sw.html"]http://users.pandora.be/harbinger.of.doom/sw.html[/url] Hvis den ikke virker, så søk etter Morrowind Alchemy Database på en Morrowind-mods-side, tror de fleste offisielle jeg har vært innom har den. *Puh!* Dette var mye, håper ikke alt var forgjeves Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hehe, tusen takk. Hyggelig at du tok deg tid til å fortelle meg dette. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 [quote name='Treblad' date='05/12/2003 : 17:15'] Hehe, tusen takk. Hyggelig at du tok deg tid til å fortelle meg dette. [/quote] Alltid glad for å hjelpe Bare spør hvis det er mer du lurer på, jeg sytes det er helt digg å hjelpe andre på forum! Spesielt his det er noe jeg kan da God jul forresten! Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Veldig bra ProZaC, men hvilke verktøy/ting trenger jeg for å lage de enchantene? Endret 5. desember 2003 av CobraM Lenke til kommentar
roolf Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du trenger ingen verktøy for å lage enchanted items da dette er et alternativ i menyen (husker ikke hvor da jeg ikke har spilt dette på over et halvt år). Det du trenger er høy skill i enchanting og inteligence. Høy Luck skader heller ikke. Problemet er at veldig få forsøk på å enchante er vellykket. Det enkelste er å betale noen til å gjøre det, da er det garantert vellykket. I mages guild er det alltid folk som tilbyr dette. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Veldig bra ProZaC, men hvilke verktøy/ting trenger jeg for å lage de enchantene? 1: Du trenger en Soul Gem med en Soul inni 2: Du trenger noe å enchante (dette har du garantert) Klikk på Soul Gem'en du vil bruke i menyen og equip den. Hvis jeg ikke tar HELT feil, skal det komme opp en meny, den kjekke enchant-menyen. Soul Gem'en er allerede valgt (det var vel den du equippet), og du må velge en ting å enchante og et navn på tingen. Øverst til høyre (tror jeg) står det hvos mange enchanting points den valgte tingen har. Nederst tiol venstre (tror jeg - litt lenge siden jeg har spilt) kan du velge hvilken type enchanting det skal være (Instent effect, cast on use osv.). Instant effect kan kun brukes når du har en Golden Saint-Soul eller en Ascended Sleeper-soul. Deretter kan du bare eksperimentere med de forskjellige effektene du kan ha, tror det virker litt på samme måte som når du lager dine egne spells. Tror forresten du må kunne de spells'ene du skal enchante tingen med. Er ikke helt sikker her heller. Det skulle være det meste... Går ut ifra du fikk med deg hvordan man fanger en soul, CobraM? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ja. Takk. Jeg har gått rundt i Vvardenfell med men noen Soul Gem's uten helt å forstå hva man bruker dem til Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ahhh... Når man hjelper noen føles det bra, men det føles ti ganger bedre i juletida... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå