Gå til innhold

Hjelp MCaffe app på tlf stjeler penger

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Kjøpte meg en android tlf for et par år siden. På et tidspunkt så la jeg til McAffe på tlf. Det angret jeg veldig på pga den tømte tlf for strøm og den gikk varm. Desuuten ble tlf vanskelig å bruke til helt vanlige ting.

Så jeg avinstallerte den. Men så kom det en android oppdatering og da la den seg jammen til igjen uten at jeg la merke til det. så har latt den være der i noen uker.

Så dukker det opp at den ikke godtar hjemmenetverket mitt og stenger all bruk av tlf før jeg må slå inn en 6 sifret kode. Den funker selvfølgelig ikke på min Tlf, så må låse opp tlf via PC da  går det jo fint. Dette er jo ikke en ønskesituasjon på hytta eller ute i skogen der jeg vanligvis oppholder meg.

Så det som sjer da jeg avinstallerer den på ny er at det popper opp en merkelig melding på tlf min med bokstaver og tall fra nr +1 925-353-9035. Dette nr viser seg å komme fra USA og er visst tilknyttet McAffe. Etter litt google søk, så ser jeg at folk over hele verden sliter med at dette nr sender ut meldinger fra deres  tlf til dette nr. du kan ikke se det på telefonen din, men på regingen som da også tar utenlands satser. så de snakker om 3-11 dollar pr mnd.

Så jeg lurer på hvordan i allverden skal jeg bli kvitt dette problemet, og jeg må si at min tillit til McAffe er lik 0

:(

Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne McAfee appen og finn fram til innstillinger.

Deaktiver alle funksjoner som kan deaktiveres. Kan appen deaktiveres her?

Deaktiver automatiske oppdateringer, evt. sett svært lang tid mellom oppdateringer. Dette gjelder f.eks. oppdateringer av "definisjoner".

Hvilken telefon er dette?

Hvilken versjon av software kjører den? << Ikke "android versjon" men kode, f.eks. "V21a-EUR-XX" for en LG G3. Du skal finne det i telefonens "innstillinger -> om telefonen"

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...