Greehn Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Hei folkens Tenker på å kjøpe en ny PC til stuen, type mini PC. Den skal brukes til å streame, film, musikk, men også gaming av enklere spill som WoW, LoL, etc. Så for at disse spillene skal kjøres greit, hvilke specs bør jeg minimum har? Holder det med i5 og intel HD 620, eller er det bedre med intel HD 580? Eller må jeg opp i f.eks Geforce 960 eller lignende? Har sett litt Tror det bblir en Asus ROG GR8II Er det ikke like greit å gå for i7 prosesser og ikke i5? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Jeg dekoder h.264 i Full HD på en medium dual core CPU med MPC-HC. Kjører du off-loading på HD 620 er det ikke rare CPU-bruken. Eneste grunnen til å ha masse CPU og/eller GPU er hvis du bruker avanserte filter for video-prosessesering, ellers er CPU-kapasiteten i en CPU med integrert HD 620 overkill til en HTPC som brukes enkelt. Det mest problematiske i en HTPC sånn jeg ser det er å få ok lyd. Det er et større problem enn bilde pardoksalt nok siden lyd gjerne er analog når en dropper digitale kontakter av plasshensyn. Kjør gjerne optisk spdif hvis du ikke tar ut lyden over HDMI/DisplayPorthttps://en.wikipedia.org/wiki/Intel_HD_and_Iris_Graphics#Capabilities_.28GPU_video_acceleration.29 Endret 21. mai 2017 av vidor Lenke til kommentar
Greehn Skrevet 11. april 2017 Forfatter Del Skrevet 11. april 2017 Ok, trenger ikke noe mer enn en i5 da tenker jeg. Men hvordan er gaming på disse intel HD sakene? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Det holder til relativt lette spill. Spill basert på DX8 (2002-ish) er ytelsesmessig greie. Jo høyere i årstall du går jo lavere FPS. Dette er primært produktivitets-orienterte løsninger som er gode på video og 2D. De funker vel også for lite krevende emulator-samlinger som f.eks Lakka som kan være aktuelt til underholdning i form av retrogaming. Endret 11. april 2017 av vidor Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Hadde heller gått for ett rx 480 da det koster det samme som ett 960. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå