Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IKT-Servicefag oppgave Utrulling og fallback,

Anbefalte innlegg

Hei jeg holder på med en oppgave i IKT., 

På denne siden kommer jeg til å legge ut oppgaver jeg kommer til å gjennomføre i IKT.

Oppgaven går som dette

"I denne oppgaven får du øve deg i å planlegge oppgradering av et operativsystem.

Du jobber i en virksomhet som har 80 ansatte, og alle disse skal oppgradere operativsystemet til nyeste versjon. De skal også ha installert et kontorstøttesystem. I slike sammenhenger er det vanlig at vi gjennomfører prosessen på flere arbeidsstasjoner samtidig. Dette kaller vi ofte “utrulling”, eller “deployment”. Sjefen din er engstelig for at denne utrullingen fører til produksjonsstopp i virksomheten, og ønsker derfor at du legger fram en plan for utrullingen.

Sett opp en plan for utrullingen, og ta nødvendige forholdsregler, slik at utrullingen kan gå mest mulig smertefritt for seg."

Men jeg sliter med å finne informasjon på hvordan jeg sette opp en utrullingsplan og en fallback.

Noen som har erfaring med dette som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut fra at studiet ditt har gått igjennom emner som å få oversikt over hva som skal gjøres, prosjektering/planlegging, dele opp jobben som skal gjøres, faser (eks. få oversikt, utvikle utrullingsregime, test, pilot ++), kvalitetssikring etc.?

Skriv noen ord om hva du tenker, ser for deg så kan forumet sikkert være behjelpelige. Ballen ligger hos deg, spør heller dumt enn å 'forvente' å få svaret lagt i hendene dine...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...