Gå til innhold

skjerm levert med post - trygt? Døde pixler

Drogin

Anbefalte innlegg

Jeg har en rundt 10år gammel skjerm, som jeg vurderer å bytte ut.

Til tross for alderen har den ikke en eneste død pixel. Jeg har lest om en del butikker som hevder at om det er bare en død pixel eller to, så må man leve med det, og at noen få døde pixler "er å forvente"

Jeg for min del blir så irritert av å se døde pixler at skjermen blir ubrukelig. Er døde pixler et like stort problem som det var for 10 år siden, sist jeg kjøpte skjerm? Og får man virkelig ikke RMA om man har en død pixel midt på skjermen`?

Tenker dere det er tryggere å kjøpe skjerm i butikk, enn på nettbutikk, med tanke på hardhent behandling i posten?

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En skjerms innpakking skal følge visse krav som skal gjøre det umulig å ødelegge den når den transporteres normalt. Jeg har aldri hatt noen problemer med å få skjerm i posten og de blir sendt hit fra andre siden av kloden før de kommer til butikken.

Edit; Leif.

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil tro nye skjermer er pakket inn slik at de ikke får skader under transport. Døde piksler tror jeg dessuten kommer av fabrikasjonsfeil, ikke transportskader.

Butikken kan nekte reklamasjon ved visse pikselfeil, men du har fortsatt 14 dagers angrerett ved nettkjøp. Forskjellen er at du er under tidspress og må betale portoen tilbake.

Kjøper du i butikk, har du derimot IKKE 14 dagers angrerett. Derfor ville jeg kjøpt på nettet. Eller på elkjop, som har 30 dagers åpent kjøp.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...