Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Feriepenger ved oppsigelse

Gudmunns

Anbefalte innlegg

Hei. 

Lurer på om noen som har litt mer peiling på feriepenger og reglene rundt dette kan hjelpe meg litt. Jeg har sendt en epost til lønningskontoret også, men jeg tenkte det kunne være greit å legge ut spørsmålet her også. 

Jeg sa opp jobben min i desember, så oppsigelsen var fra 01.01.2017 og 3 mnd, så jeg ville være ferdig 1 April. Jeg ble spurt om jeg ville ta ut ferien min i oppsigelsestiden for å starte i ny jobb tidligere. Dette gjorde jeg, jeg tok da ut 5 uker ferie fra slutten av februar. Jeg fikk lønn som vanlig i mars. Jeg fikk lønnsslipp fra jobben i dag hvor de skal utbetale sluttoppgjøret. Her står det som følger. 

Feriegodtgjørelse:   48.132

skattepliktig feriegodtgjørelse:  8343

Trekk 5 uker ferie:   10.004

Trekk 5 uker ferie: 28.170

Netto: 18.301. 

Jeg lurer på om dette er riktig, så fint hvis noen ga meg noen tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

regner med at de 28000 er utbetalt grunnlønn og 10000 utgjør kvelds/helgetillegg og andre ting.

Da vil det se riktig ut da du får utbetalt feriepengene for 2016 (48000) og de trekker 5 uker lønn for ferien (grunnlønn og tillegg).

De 8343 er nok feriepengegrunnlagget opptjent i år som også utbetales når du slutter og betales det ut samme år som inntjeningen så trekkes det skatt av dette.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...