Villfaren Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Hvorfor bare ikkje leie inn en pt? Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Hvorfor bare ikkje leie inn en pt? Anbefaler du at jeg tar mange eller få reps på styrketreninga? Mange reps = brenner mer fett? Har hørt folk si at det er bedre å ta fler reps og mindre kg enn færre reps og mer kg? At den første brenner mer fett? 1 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 8-12 https://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout Se her. Her står det 5x5, 8x3 osv. Skal jeg følge det, eller kjøre mitt eget race, og bytte ut til 12 reps som du sier? 1 Lenke til kommentar
herbiwere Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Er spinning en bra måte å brenne fett på? Noen som bruker det? Jeg har gått ned fra 123kg ned til ca 83 + -, og jeg kan skrive under på at det å fjerne karbo helt eller bare drive cardio ikke er den beste løsningen. Telte ikke kcal, men jeg bommet grovt det første 1-2 årene jeg skulle gå ned, og slet meg totalt ut på cardio. Fikk ikke opp muskelmassen noe særlig overhodet. Fulgte de rådene jeg fikk på nett og jeg gikk på vegg etter vegg. Så ikke helt det i begynnelsen, men cardio er drepen på muskler. Du mister kanskje endel fett, men du risikerer at du får mye hud som henger og slenger. Spesielt om du går ned FOR fort. Ikke bare det; man er så sliten at man risikerer å overspise i etterkant. Gikk riktig nok ned ganske mye på kort tid bare ved å kutte ut brød, ris, og melk, og kroppen kan fint klare seg uten karbohydrater (kroppen omdanner fint fett og proteiner til både byggesteiner og energi), men å kutte helt ut den første tiden kan gjøre at man stagnerer i fremgangen. Å "bøffe" og "deffe" kan jo være greit innimellom når man har holdt på en stund. Alle er forskjellige, men jeg vil si at styrketrening med en blanding av høy og lav intensitet gir best resultat når det gjelder å forbrenne mye fett, samt stramme inn på huden. Dog, dette funker ikke en døyt om man ikke spiser riktig og faktisk fokuserer på et lavt og ikke minst stabilt blodsukker. PS: Høy på kg og lav rep, og evt noe alla boot camp er fint for høy intensitet :-D PS2: Greit å ikke glemme å ta pauser. Endret 14. april 2017 av herbiwere Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Er spinning en bra måte å brenne fett på? Noen som bruker det? Jeg har gått ned fra 123kg ned til ca 83 + -, og jeg kan skrive under på at det å fjerne karbo helt eller bare drive cardio ikke er den beste løsningen. Telte ikke kcal, men jeg bommet grovt det første 1-2 årene jeg skulle gå ned, og slet meg totalt ut på cardio. Fikk ikke opp muskelmassen noe særlig overhodet. Fulgte de rådene jeg fikk på nett og jeg gikk på vegg etter vegg. Så ikke helt det i begynnelsen, men cardio er drepen på muskler. Du mister kanskje endel fett, men du risikerer at du får mye hud som henger og slenger. Spesielt om du går ned FOR fort. Gikk riktig nok ned ganske mye på kort tid bare ved å kutte ut brød, ris, og melk, og kroppen kan fint klare seg uten karbohydrater (kroppen omdanner fint fett og proteiner til både byggesteiner og energi), men å kutte helt ut den første tiden kan gjøre at man stagnerer i fremgangen. Å "bøffe" og "deffe" kan jo være greit innimellom når man har holdt på en stund. Alle er forskjellige, men jeg vil si at styrketrening med en blanding av høy og lav intensitet gir faktisk best resultat når det gjelder å forbrenne mye fett, samt stramme inn på huden. Dog, dette funker ikke en døyt om man ikke spiser riktig og faktisk fokuserer på et lavt og ikke minst stabilt blodsukker. Men hvor viktig er dette med proteinntak og slik da? Fordi om jeg skal kjøre styrke på deff, så får jeg jo uansett ikke bygd noe muskler? Og hvorfor skal jeg spise noe særlig proteiner da? Beholde den lille muskelmassen som jeg har igjen? Sett folk skrive oppimot 200 gram proteiner på deff. Jeg spiser maks 120. Endret 14. april 2017 av Kim1111 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Egentlig best med 40-50 reps med reduserte vekter, og trene i ett helvetes tempo, samtidig som du nettopp har trykt i deg to kopper ekstra sterk friele kaffi, uten å gå på do før økten er over. Har du på deg masse klær i tillegg slik at du har greid å få frem litt svette, så tar du 45 min hard gerilja cardio! Dette gjør du 6 dager i uken, og går ned til 1300 kalorier, der ALT er protein i form av shake. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Gerilja cardio er faktisk meget slitsomt. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Gerilja cardio er faktisk meget slitsomt. Faktisk så slitsom at det ikkje er noe å trakte etter for vanlige mennesker 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Jepp, følger du gerilja kardio-oppsettet slik det er, og trent lite/aldri før, kommer du til å spy. Jeg kjørte det før, men da med 10 sek sprint og 5 sek pause. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Jepp, følger du gerilja kardio-oppsettet slik det er, og trent lite/aldri før, kommer du til å spy. Jeg kjørte det før, men da med 10 sek sprint og 5 sek pause. Du har ikke testa burpees i 35 min. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Moderatormelding Off-topic ble fjernet. Minner på at det fint går an å avslutte en diskusjon om man ikke vil delta.Tilbakemelding tas på PM Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 15. april 2017 Forfatter Del Skrevet 15. april 2017 Sjekka vekta og der sto det 89, så da må kcal underskuddet funke da? Forretten, MÅ jeg kjøre cardio egentlig? Hadde dere droppa det, eller bare kjørt styrke? Må si takk til alle som svarer 1 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 Brenner jeg mer fett om jeg trener mer sett og reps? Altså 2x14 kontra 2x12? 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Du tømmer glykogenlagrene ja med høyrep, men vektene må være tilsvarende lettere, så energien blir den samme. Progresjonen på vektene ønsker man å beholde for å stimulere kroppen nok til at den ikke ønsker å forbrenne muskelmasse. Se på modeller, tynne men myke. De sulter seg og kroppen trenger energi. Det første kroppen vil kvitte seg med er energikrevende muskelmasse, med mindre man trenger den da ( treningen) Du har fått 300 svar i 20 tråder. 250 av de svarene har vært over god kvalitet. Du har fått hele oppskriften på å lykkes 100 ganger. Nå er det bare å utføre det som står på planen. Her skal du få den igjen i kortutgave hvor avanserte parametere er regnet inn og blir rett. Kroppsvekt x 21 = kcal. De totale kcal er viktigst, fordelingen av de velger man selv. Tren 3x uka, helkropp er fint, samme hva det er så lenge det har en kalkulert progresjon. Du skal beholde ikke bygge, løft de øvelsene du liker om ikke annet. Tren for ca 500 kcal de dagene du ikke er på gymmet, hva som helst av aktivitet, kan gå hvis du vil. Resultatet her vil være en kg fett ned i uka og du holder på så mye muskelmasse som du kan, over 90% litt avhengig av proteinet i kosten. Værre er det ikke, skulle du fortsatt ikke gå ned så er det ett sted man må regne på nytt. Kcal i kosten. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 (endret) Er det ekko her inne? Føler det du nå spør om er svart på, og du tidligere har skrevet at du forstår, men så kommer du nå, dettende ned fra himmelen. Velg det et program! Personlig liker jeg ICF5x5: https://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout Spis 2200 kcals. Lev livet. Du har i denne tråden fått svar på det du har spurt om, og dine fremtidige spørsmål ...Du er tydeligvis ute etter å trolle. Du tar bilde av magen når du bøyer deg frem. Best å la tråden dø ut. Hva tenker du om dette? Trening 3 ganger i uka(styrke) og spinning 4 ganger i uka med 10 kg sekk på ryggen, slik at jeg brenner fett? Jeg tenker at du skal legge deg på et treningsnivå som gjør at du faktisk holder ut over tid, og ikke et der du blir drittlei og gir opp hele greia etter kort tid. 8-12 https://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout Se her. Her står det 5x5, 8x3 osv. Skal jeg følge det, eller kjøre mitt eget race, og bytte ut til 12 reps som du sier? 1-5 reps for styrke. 6-12 reps for muskelvekst/hypertrofi. Sånn ca. Men, sliter ennå med å forstå hvorfor styrke på deff er så viktig. For å holde musklene ved like. Trening er bra for musklene. Uten trening blir det enda verre. Og utholdenhetstrening må også til, for det er bra for hjerte m.m. Endret 22. april 2017 av Camrot Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 Men, sliter ennå med å forstå hvorfor styrke på deff er så viktig. For å holde musklene ved like. Trening er bra for musklene. Uten trening blir det enda verre. Og utholdenhetstrening må også til, for det er bra for hjerte m.m. Kan jeg ikke bare kjøre kcal underskudd og styrke? Styrke og cardio går ikke, må bare velge en av dem 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Moderatormelding Jeg vil minne på at moderator har advart dere om off-topic tidligere i tråden. Flere innlegg er på nytt fjernet. Fortsetter OT-prat kan man vente seg en pause fra forumet. Dette innlegget skal ikke kommenteres videre i tråden. Tilbakemeldinger taes på Personlig Melding. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Men, sliter ennå med å forstå hvorfor styrke på deff er så viktig. For å holde musklene ved like. Trening er bra for musklene. Uten trening blir det enda verre. Og utholdenhetstrening må også til, for det er bra for hjerte m.m. Kan jeg ikke bare kjøre kcal underskudd og styrke? Styrke og cardio går ikke, må bare velge en av dem Du ønsker både sunne muskler og et sunt hjerte/sirkulasjonssystem. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 22. april 2017 Forfatter Del Skrevet 22. april 2017 Men, sliter ennå med å forstå hvorfor styrke på deff er så viktig. For å holde musklene ved like. Trening er bra for musklene. Uten trening blir det enda verre. Og utholdenhetstrening må også til, for det er bra for hjerte m.m. Kan jeg ikke bare kjøre kcal underskudd og styrke? Styrke og cardio går ikke, må bare velge en av dem Du ønsker både sunne muskler og et sunt hjerte/sirkulasjonssystem. Ja men jeg trener hjemme, og kan bruke enten styrkesettet eller mølla. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå