War Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Du styrer kroppen til å hente mer energi fra fett og da går du mer ned i fett. Drit for all del i styrketreningen, gå ned like mange kg, men da vil du miste 50% mindre fett ( edit typo) Er du i underskudd og vekten peker nedover så gjør du det rett. Ingen vits i å endre noe som fungerer. Hvor lenge siden er det du hadde 6pac og var fornøyd? Det tar tid å komme tilbake også, det er ikke gjort over natten. Endret 14. april 2017 av War Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Du styrer kroppen til å hente mer energi fra fett og da går du mer ned i fett. Drit for all del i styrketreningen, gå ned like mange kg, men da vil du miste fettet på halve tiden. Er du i underskudd og vekten peker nedover så gjør du det rett. Ingen vits i å endre noe som fungerer. Hvor lenge siden er det du hadde 6pac og var fornøyd? Det tar tid å komme tilbake også, det er ikke gjort over natten. Så du hadde gått for styrke+cardio? Og da må jeg endre program igjen, det 3 styrkeprogrammet på under 2 mnd...... Får vel prøve ice crem 5x5, selvom jeg er svært skeptisk til at det vil redusere noe av fettet og samtidig bygge opp noe muskler. Må selvsagt legge til spinning også, det kan vel kombines uten at det har påvirkning på styrketreninga? 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Du styrer kroppen til å hente mer energi fra fett og da går du mer ned i fett. Drit for all del i styrketreningen, gå ned like mange kg, men da vil du miste fettet på halve tiden. Er du i underskudd og vekten peker nedover så gjør du det rett. Ingen vits i å endre noe som fungerer. Hvor lenge siden er det du hadde 6pac og var fornøyd? Det tar tid å komme tilbake også, det er ikke gjort over natten. Så du hadde gått for styrke+cardio? Og da må jeg endre program igjen, det 3 styrkeprogrammet på under 2 mnd...... Får vel prøve ice crem 5x5, selvom jeg er svært skeptisk til at det vil redusere noe av fettet og samtidig bygge opp noe muskler. Må selvsagt legge til spinning også, det kan vel kombines uten at det har påvirkning på styrketreninga? Når du sier at du er skeptisk så MÅ du ha noe kunnskap til grunn for å kunne ha skepsis. Du etterspør den kunnskapen men i neste vending later det til at du har den. Kan du bestemme deg? WAR har gitt deg alle parametre for å lykkes, hvorfor tar du de ikke til deg? Ligger det noe religiøst til grunn siden du åpenbart TROR at det er treningen som forbrenner? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Hva er det du ikkje forstår? Svært få mennesker klarer å bygge, og gå ned samtidig. Poenget er å fortelle kroppen at "hei, eg trenger musklene!!" og dette gjør du ved styrketrening ved slanking som flere allerede har nevnt. Pluss at arbeidende muskler forbruker mer energi enn etter en halvtime på møllen, ergo vinn vinn! Ta tre fullkropps økter der baseøvelser er prioritert. 8-12 reps, og 3 sett. Oppvarming ksn være 5 min på mølle, men eg liker best dynamisk oppvarming. Smak og behag. Så to cardio økter i uken. Få orden på kostholdet, typisk rundt 2000. Fortsett i 1 mnd. Liten til ingen endring i fett, juster ned inntak med 100kcal i uken inntil du ser vekten beveger seg. Ikkje gå for lavt! Du er en stor mann, og trenger føde. For mer avanserte kostholdsråd så anbefaler eg deg til å lese deg opp litt. Protein vs fett kontra kalorier feks. Det er skremmende mye kalorier i enkelte ting, så er viktig å være obs på småting rn trykker i seg. Finnes også nok av "regler' for hva du skal ete, og når om det er ønskelig. Garantert langt fra perfekt det eg har skrevet, men det burde funke helt greit for vektreduksjon. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Hva er det du ikkje forstår? Svært få mennesker klarer å bygge, og gå ned samtidig. Poenget er å fortelle kroppen at "hei, eg trenger musklene!!" og dette gjør du ved styrketrening ved slanking som flere allerede har nevnt. Pluss at arbeidende muskler forbruker mer energi enn etter en halvtime på møllen, ergo vinn vinn! Ta tre fullkropps økter der baseøvelser er prioritert. 8-12 reps, og 3 sett. Oppvarming ksn være 5 min på mølle, men eg liker best dynamisk oppvarming. Smak og behag. Så to cardio økter i uken. Få orden på kostholdet, typisk rundt 2000. Fortsett i 1 mnd. Liten til ingen endring i fett, juster ned inntak med 100kcal i uken inntil du ser vekten beveger seg. Ikkje gå for lavt! Du er en stor mann, og trenger føde. For mer avanserte kostholdsråd så anbefaler eg deg til å lese deg opp litt. Protein vs fett kontra kalorier feks. Det er skremmende mye kalorier i enkelte ting, så er viktig å være obs på småting rn trykker i seg. Finnes også nok av "regler' for hva du skal ete, og når om det er ønskelig. Garantert langt fra perfekt det eg har skrevet, men det burde funke helt greit for vektreduksjon. Okey takk. Så du sier at selvom jeg ikke bygger muskler på styrketrening, så vil det allikevell føre til endel kcal og endel av fettet vil bli brent? Det andre du nevner der har jeg gjort, kjørte SS på deff, med 3 øvelser, og funka ganske dårlig. Progresjon og hele greia er generelt meget hardt på deff, og jeg følte at selve programmet var ræva på deff, itilegg til at det var ganske få øvelser. Tenker kanskje å bytte om til ice cream 5x5. Hvorfor bare 5 min på mølla? Jeg tenkte å kjøre spinning 4 ganger i uka, 35 min. Kostholdet har jeg kontroll på. Logger alt på myfitnesspal og overstiger ikke 2000 kcal, men enkelte dager, som igår, så blir det bare 1200 kcal om dagen..... 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Tråden har kommet opp i hele fem sider, hahaha det er faen ikke mulig. 1 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Tidig fyr du Har du ikke noe svar? Kan jeg kjøre cardio sammen med styrke, på samme dag, eller må jeg fordele på de andre ledige dagene, der jeg ikke trener styrke? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Selvfølgelig kan du ta en joggetur selv om du har brukt musklene. Så lenge du ikke overtrener så er det helt flottners å være aktiv. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Selvfølgelig kan du ta en joggetur selv om du har brukt musklene. Så lenge du ikke overtrener så er det helt flottners å være aktiv. Jeg tenkte ikke joggetur. Jeg tenkte kanskje 35 min på spinningsykkelen, som har display, og antall kcal brent. Trener i garasjen. Vet ikke hvor tungt dette blir etter en styrkeøkt dog! 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Hvorfor planlegge så mye og spørre om de samme spørsmålene ørten ganger? Du kan vel bare kose deg i norsk natur noen timer hver dag uavhengig av hva du har trent, eller bare sykle eller vandre rundt i byen din litt. Du trenger ikke å trene for å trene og det er ikke bare trening som er trening. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Hvorfor planlegge så mye og spørre om de samme spørsmålene ørten ganger? Du kan vel bare kose deg i norsk natur noen timer hver dag uavhengig av hva du har trent, eller bare sykle eller vandre rundt i byen din litt. Du trenger ikke å trene for å trene og det er ikke bare trening som er trening. Trente ice cream 5x5 isted, gikk kanskje greit. Starter med cardioen også på mandag av. Men burde jeg kjøre spinning samme dag som styrke, eller fordele utover? Og bør jeg minske kcal inntaket? Er på 2k nu 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg er ikke en treningsfyr så jeg har ikke peiling på hva du "må" gjøre. Hør på de andre i tråden, de har svart bra Det første du bør gjøre, tenker jeg, er å få opp selvtillitten. Så lurer jeg på hva målet med treningen er. Du har ikke så mye fett at det er usunt, du ser ikke syk ut og du er ikke sykelig feit. Er målet å få "sommerkroppen" for å dra damer? Selvtillitt er noe av det mest sexy damer vet Lenke til kommentar
blured Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Dette med kalorier har du jo fått svar på. Se kalkulatoren jeg viste deg, du så jo til og med hva den sa selv. Rundt 1700 om du vil miste 1 kg i uka, og rundt 2000 om du vil miste 1/5 kg i uka. Fordelen med å ligge på 1700 er at du går raskere ned i vekt, men ulempen er jo at du risikerer å også miste muskler. Så det kommer an på hva du ønsker. Angående å mikse cardio og styrketrening. Du bør ikke kjøre cardio _før_ du gjør styrke. Men om du har overskudd til å løpe en 30 min etter styrketrening - så bare å kjøre på. Om ikke så tar du det på dagene du ikke trener styrke, gitt at du orker å trene 5 ganger i uken. Men igjen: Det viktigste er kostholdet ditt, og at du bare sørger for å trene rundt 3 ganger i uken - uavhengig av hva det er. Virker som om du gjør ting veldig mye mer komplisert enn det er. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Jeg er ikke en treningsfyr så jeg har ikke peiling på hva du "må" gjøre. Hør på de andre i tråden, de har svart bra Det første du bør gjøre, tenker jeg, er å få opp selvtillitten. Så lurer jeg på hva målet med treningen er. Du har ikke så mye fett at det er usunt, du ser ikke syk ut og du er ikke sykelig feit. Er målet å få "sommerkroppen" for å dra damer? Selvtillitt er noe av det mest sexy damer vet Har ikke noe med selvtillit å gjøre. Men mer at jeg er usikker på hva og hvordan jeg bør gå med treningen. Han ene fyren sier bare tren baseøvelser og legg inn cardio i 5 min? Wtf Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Dette med kalorier har du jo fått svar på. Se kalkulatoren jeg viste deg, du så jo til og med hva den sa selv. Rundt 1700 om du vil miste 1 kg i uka, og rundt 2000 om du vil miste 1/5 kg i uka. Fordelen med å ligge på 1700 er at du går raskere ned i vekt, men ulempen er jo at du risikerer å også miste muskler. Så det kommer an på hva du ønsker. Angående å mikse cardio og styrketrening. Du bør ikke kjøre cardio _før_ du gjør styrke. Men om du har overskudd til å løpe en 30 min etter styrketrening - så bare å kjøre på. Om ikke så tar du det på dagene du ikke trener styrke, gitt at du orker å trene 5 ganger i uken. Men igjen: Det viktigste er kostholdet ditt, og at du bare sørger for å trene rundt 3 ganger i uken - uavhengig av hva det er. Virker som om du gjør ting veldig mye mer komplisert enn det er. Ok, ok. Ja, jeg er usikker. Men om jeg kjører 1700 kcal, så mister jeg jo fett raskere da, og kanskje litt muskler da. 2000 kcal har jeg testa, men der bruker jeg meget lang tid på å gå ned. Og ikke blir jeg noe større heller. Men, sliter ennå med å forstå hvorfor styrke på deff er så viktig. Ja, jeg vet at det bidrar til energi og hjelper mye på forbrenningen, men har alltid trodd at styrke er der for muskler, og for å gjøre de større, som jo er usannsynlig på deff, selvsagt. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Det er det lang"dryge" som fungerer, det er ingenting annet å si. En mix av kondisjons- og styrketrening, 1-2 timer hver dag, avhengig av dagsform. Da kommer du til å bli superfin. Ja, kosthold har en del å si, men så lenge man ikke kjører i seg pizza og burger hver eneste dag, så går det bra. Kok noen poteter, grønnsaker, ytrefilét av svin og saus som hverdagsmat.Dette har fungert for meg, problemet mitt har vært langsiktig motivasjon. Har vært mest sånn "nå skal jeg komme i form"-greie, selv om dét også selvsagt har en positiv effekt. All trening er bedre enn ingen trening, dét er sikkert.Har også tenkt de siste gangene jeg har begynt å trene, at det er det -inni- kroppen man bør være mest bekymret for, ikke det -utenpå-. Hjerte, blodårer, fett rundt organer, metabolisme. Når man trener, så bruker man energien man har lagret opp. Dette er også viktig for psyken, har jeg sterkt inntrykk av.Har lest en del steder at noen skriver: "Hvis man bruker 10% av livet på treningsstudio, og lever 10% lenger, så er poenget borte." .. men kvaliteten du får i livet 90% av den andre tiden, blir da hevet. Man orker mer, tåler mer, redusérer fare for blodpropp og hjerteproblemer. Dette er en bra motivasjonsfaktor. Hvis man fokusérer på disse faktorene i stedet for kun å se bra ut, så har man en større sjans for å gjennomføre og opprettholde vanene i gjennom livet. Endret 14. april 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Det er det lang"dryge" som fungerer, det er ingenting annet å si. En mix av kondisjons- og styrketrening, 1-2 timer hver dag, avhengig av dagsform. Da kommer du til å bli superfin. Ja, kosthold har en del å si, men så lenge man ikke kjører i seg pizza og burger hver eneste dag, så går det bra. Kok noen poteter, grønnsaker, ytrefilét av svin og saus som hverdagsmat. Dette har fungert for meg, problemet mitt har vært langsiktig motivasjon. Har vært mest sånn "nå skal jeg komme i form"-greie, selv om dét også selvsagt har en positiv effekt. All trening er bedre enn ingen trening, dét er sikkert. Har også tenkt de siste gangene jeg har begynt å trene, at det er det -inni- kroppen man bør være mest bekymret for, ikke det -utenpå-. Hjerte, blodårer, fett rundt organer, metabolisme. Når man trener, så bruker man energien man har lagret opp. Dette er også viktig for psyken, har jeg sterkt inntrykk av. Har lest en del steder at noen skriver: "Hvis man bruker 10% av livet på treningsstudio, og lever 10% lenger, så er poenget borte." .. men kvaliteten du får i livet 90% av den andre tiden, blir da hevet. Man orker mer, tåler mer, redusérer fare for blodpropp og hjerteproblemer. Dette er en bra motivasjonsfaktor. Hvis man fokusérer på disse faktorene i stedet for kun å se bra ut, så har man en større sjans for å gjennomføre og opprettholde vanene i gjennom livet. Har du hatt samme fettmengde og hatt en slapp kropp? Hva slags program og trening gjorde du? 1 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg er ikke en treningsfyr så jeg har ikke peiling på hva du "må" gjøre. Hør på de andre i tråden, de har svart bra Det første du bør gjøre, tenker jeg, er å få opp selvtillitten. Så lurer jeg på hva målet med treningen er. Du har ikke så mye fett at det er usunt, du ser ikke syk ut og du er ikke sykelig feit. Er målet å få "sommerkroppen" for å dra damer? Selvtillitt er noe av det mest sexy damer vet Har ikke noe med selvtillit å gjøre. Men mer at jeg er usikker på hva og hvordan jeg bør gå med treningen. Han ene fyren sier bare tren baseøvelser og legg inn cardio i 5 min? Wtf Få deg briller og les en gang til hva folk skriver! Eg skrev ikkje 5 min cardio, eg skrev 5 min OPPVARMING for å ikkje overdrive løpingen din. Og som eg også sa så likte eg bedre dynamisk oppvarming. Forøvrig så har vi HIIT trening også, og er bare å spørre de mange leserene av tråden om hva det er :-D 1 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Jeg er ikke en treningsfyr så jeg har ikke peiling på hva du "må" gjøre. Hør på de andre i tråden, de har svart bra Det første du bør gjøre, tenker jeg, er å få opp selvtillitten. Så lurer jeg på hva målet med treningen er. Du har ikke så mye fett at det er usunt, du ser ikke syk ut og du er ikke sykelig feit. Er målet å få "sommerkroppen" for å dra damer? Selvtillitt er noe av det mest sexy damer vet Har ikke noe med selvtillit å gjøre. Men mer at jeg er usikker på hva og hvordan jeg bør gå med treningen. Han ene fyren sier bare tren baseøvelser og legg inn cardio i 5 min? Wtf Få deg briller og les en gang til hva folk skriver! Eg skrev ikkje 5 min cardio, eg skrev 5 min OPPVARMING for å ikkje overdrive løpingen din. Og som eg også sa så likte eg bedre dynamisk oppvarming. Forøvrig så har vi HIIT trening også, og er bare å spørre de mange leserene av tråden om hva det er :-D Såvidt jeg vet så kan ikke HIIT trening kjøres på spinning. Anbefaler du at jeg tar mange eller få reps på styrketreninga? Mange reps = brenner mer fett? Har hørt folk si at det er bedre å ta fler reps og mindre kg enn færre reps og mer kg? At den første brenner mer fett? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå