nilledille Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hei Lurte på en del ting angående divx encoder. Har ikke hatt noen problemer med å spille filmer på pc`n min , men etter jeg inst. mpeg 2 så funker ikke det lenger. ( Bruker Windows Media Player , og Divx 3.11 ) Har avinst mpgeg 2 encoder , men det funker heller ikke. Så spørsmålet mitt er følgende: Hvordan får jeg det til å funke igjen? Og hvordan får jeg en oversikt over hva slags divx encodere jeg har instl. på pc`n Jeg har win 2000 Ps: Mpeg filmer spilles av uten problemer Lenke til kommentar
xthal Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Legg inn FFDSHOW, bruker å fixe det meste! Lenke til kommentar
wizkid Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Du installerte "mpeg 2"..? Hva slags program er dette? Divx 3.11 er en rimelig nasty hack av microsoft sitt mpeg4 codec. Installér heller Divx 5.1.1 fra www.divx.com, den spiller eldre filer også. Hvilken versjon av windows media player bruker du? Og forresten... hva i all verden hadde dette med Xvid å gjøre? Endret 4. desember 2003 av wizkid Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 MPEG-2 har ingenting med XviD og DivX å gjøre. ffdshow som xthal nevner, kan brukes til å dekode alt som finnes av DivX/XviD. Ellers blir nok denne tråden stengt ganske kjapt, så du får være rask med evt. oppfølgerspørsmål. Lenke til kommentar
nilledille Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 WMA vers. 7.01.00.3055 Og xvid har ingenting med saken å gjøre .....hehe min feil Takk for hjelpen Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 GSpot er jo også genial for å finne ut hva slags codec'er du mangler, samtidig som den viser deg oversikt over hva du har installert. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Typisk et dårlig tegn hvis du parser en DivX-snutt med Gspot og den rapporterer at det finnes 30-40 installerte dekodere for den ... Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Divx 3.11 er en rimelig nasty hack av microsoft sitt mpeg4 codec. Å? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Hvorfor skulle denne threaden bli stengt? Sure, den er veldig feilplassert men det er jo ikke snakk om noe som helst ulovlig. Jeg lager ukentlig egne XviD-filer fra egne DV-opptak og ser ikke at det er noe skummelt i å snakke om korrekt bruk av codec'er. Nilledille: Du bør virkelig dytte inn en nyere DivX-codec om du skal spille av DivX-filer, 3.11 er riiimelig skittent. (Evt. kjør inn ffdshow som det nevnes her) PS! Styr forresten unna disse forskjellige "Codec-packs" som florerer på nettet. Hvis du først velger å bruke en av dem, installér KUN de du trenger - for mange codec'er er døden for en Windows-installasjon) Endret 4. desember 2003 av transistorbass Lenke til kommentar
nilledille Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Tusen Takk for tipset transistorbass. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 De stenger ofte tråder som er feilplassert istedet for å flytte dem.. Lenke til kommentar
nilledille Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Jaja brukte Gspot for å sjekke dette..Ser ikke bra ut Jeg beklager sterkt at jeg feilplasserte dette emnet Sorry Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Feilpostet. Flyttes til Programvare -> Codecs Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvorfor skulle denne threaden bli stengt? Sure, den er veldig feilplassert men det er jo ikke snakk om noe som helst ulovlig. Håpløst emnefelt, emnebeskrivelse == emnefelt (ref. yummys sticky), feilpostet. </moderatormodus> At denne ble flyttet, istedet for å bli stengt og kastet over i Feilposter, viser nok en gang inkonsekvent behandling fra moderatorene. (no offense, blacktower) </off-topic> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå