panda99 Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 ^ Tror dere den er mye av det samme, eller hva tenker dere? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Det er enkelte land hvor man aldri blir å komme til enighet. Syria er et bra eksempel. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Tro kan man gjøre i kirken. Situasjonen i Syria kommer til å være lik som resten av verden om så lenge, enten totalkaos eller passelig fredelig. Jeg satt i kirken når jeg tenkte på det så den kommentaren er innafor Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Sannsynligheten er at Kina vil gjøre store deler av gjenoppbygningen av Syria. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Sannsynligheten er at Kina vil gjøre store deler av gjenoppbygningen av Syria. Støtter denne. Kina ønsker selvfølglig at mest mulig blir ødelagt i Syria, slik at de kan være med å gjenoppbygge landet. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Hvor mange bor i Syria nå? Halvparten sammenlignet med for 6-7 år siden? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Det kommer helt ann på om store militærmakter som USA og Russland fortsetter å involvere seg i Syria eller om de trekker seg ut og konflikten blir værende mer lokal. Uansett tror jeg det vil bli kaos og borgerkrig i årevis framover uansett om Assad blir sittende med makten eller ikke. Bare se hvordan det har gått i Afghanistan, Irak og Libya... Lenke til kommentar
Harryen Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg tror det vil forbli i krig om 5 år. Både Iran og Saudi Arabia har sterke interessert der, for ikke å snakke om Tyrkia, og i motsetning av vesten som ikke har mage for krig, så kan de godt fortsette med proxy kriger i lang lang tid, godt drevet av ideologi. I beste fall deles landet opp etter identitet (shia,sunni, kurder osv). Frykter for situasjonen til kristne, og alawitt grenen av Islam som Assad hører til. Hørte en gang en historiker som ble spurt om han ikke var for pessimistisk i sine antagelser. Husker at han svarte at når det kom til midtøsten, så fikk pessimisten alltid rett Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Du har nok rett ved mindre det usansynelige skjer at den ene siden får nok utenlandsk støtte til å eliminere motparten. Jeg tror dette har gått altfor langt til noen fredelig løsning. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Det kommer til å være som Irak var i 2010. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Kaos og borgerkrig eller er det noe spesielt med situasjonen i akkurat år 2010 du tenker på? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Det sies at de fleste borgerkriger brenner ut av seg selv ila. rundt 10 år. Vi er nå i år 7. Om 5-10 år er det år 12-17. Så får man se om det holder stikk i Syria også. Endret 14. april 2017 av xRun Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Det der var en ganske interessang statestikk. Har du noe kilde til den? Hadde vært interessangt å lese. Leste selv for noen år siden at ifølge FN var det nå færre kriger blant nasjoner enn noen gang, men flere borgerkriger og de krigene og konfliktene som fantes var stadig vanskligere å løse. En sak med borgerkrigen i Syria er jo at det er langt fler enn bare to parter og alle partene har forskjellige mål. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Det der var en ganske interessang statestikk. Har du noe kilde til den? Hadde vært interessangt å lese. Leste selv for noen år siden at ifølge FN var det nå færre kriger blant nasjoner enn noen gang, men flere borgerkriger og de krigene og konfliktene som fantes var stadig vanskligere å løse. En sak med borgerkrigen i Syria er jo at det er langt fler enn bare to parter og alle partene har forskjellige mål. Litt upresist, men slik jeg har sett det beskrevet brenner de fleste ut innen dette. Akkurat hvor man setter strek for hva man kaller "de fleste" er jeg ikke kjent med. 75%, 95%, aner ikke. Siden du spurte søkte jeg opp en artikkel som snakker om gjennomsnitt på 10 år, og en wiki som snakker om 4 år. Forståelig nok er gjennomsnittlig varighet kortere enn perioden "de fleste" slutter innen. Hvis gjennomsnittlig varighet etter WWII er 4 år, så burde det ihvertfall være en trygg antagelse at de fleste (ikke alle) er over ila. 10. Endret 14. april 2017 av xRun Lenke til kommentar
Sir Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Kaos og borgerkrig eller er det noe spesielt med situasjonen i akkurat år 2010 du tenker på? Kaos ja. Det spesielle med 2010 var at Syria enda var ganske stabilt, så Irak slet kun med sine egne problemer. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Ikke to kriger som jeg i utgangspunktet vil blande sammen. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Ganske likt samfunnet i Norge vil være om 30-40 år. Endret 16. april 2017 av geita_ Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Hva bygger du det på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå