Gå til innhold

Radeon 9800 eller vente?

genesis

Anbefalte innlegg

Er det 380 som er "identiteten" til 9800pro?

har bestillt powercolor radeon 9800 pro til 2500kr... burde jeg avbestille å vente på kommende R420 brikke?

Det er jo faktisk slik at radeon 9800pro sliter med mange av dagens spill (dvs. fps mellom 30 - 60)

Jeg skulle gjerne likt å hatt 100fps i (eventuellt) HL2, Halo, Planetside, Morrowind, Lock On osv.

jeg kommer til å bli kjørende 1280*1024 pga. LCD, og hadde ikke hatt noe imot eyecandies for engangskyld.

hvor mye spår guruene at dette kortet vil koste? Hvor raskt vil det falle i pris? (syklusene skulle jo bli lengre, bla. pga. prisene (sant?))

Teknologi.... er det mye sannsynlig at det vil være et overlkokket kort? (altså et kort som krever "xtrem" kjøleløsning) Noen som har noe i det heletatt av informasjon rundt dette kortet?

Lansering... første kvartal. Sannsynligvis siste måned.... dyr pris å "betale"....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror 9800 er R360.. Jeg ville ikke kjøpt noe skjermkort hvis du vil ha 100fps i HL2, Planetside, Doom osv... Vent til spillene er ute så kan du se selv hviklet skjermkort som duger da ;)

Ellers er 9800Pro ikke et dårlig kjøp, men Powercolor derimot.... Skeptisk..

Lenke til kommentar
Tror 9800 er R360.. Jeg ville ikke kjøpt noe skjermkort hvis du vil ha 100fps i HL2, Planetside, Doom osv... Vent til spillene er ute så kan du se selv hviklet skjermkort som duger da

Ellers er 9800Pro ikke et dårlig kjøp, men Powercolor derimot.... Skeptisk

Enig!

Lenke til kommentar

9800pro kan jeg garantere deg klarer hl2 bra. Og 9800pro til 2500kr er et meget godt kjøp. Har selv powercolor og kjøre på 487/410 stabilt :) Noen som har fått powercolor kort som viften på har stoppet, men denne vifta er akkurat den samme som er på alle kort som er buldt by ATI. Dessuten har du 1 år garanti på kortet, så om vifta stopper får du nytt. Eller du kan kjøpe på en 3.partsvifte som koster 200kr og likevel tjene på å kjøpe powercolor.

Lenke til kommentar

jeg solgte mitt 9800pro kort til fordel for en 9500nopro+ noen penger spiller bare CS uansett og litt maxpayne2 heh får heller kjøpe et rått kort når jeg har rå det det. :) synes det er rart at grafikk korta henger såpass etter at man må gi over 2k for en kort som kan kjøre alt av spill flytende.

Lenke til kommentar

Skjønner aldri disse spørsmålene jeg om "Kjøpe nå eller vente"... Dersom "Vente" er et alternativ så er vel det det eneste rette?

Ingen grunn til å kjøpe et skjermkort nå til 3.000 dersom du virkelig KAN vente på nye og raskere kort.. Dillemma dillemma dillemma...

Lenke til kommentar

nei, det blir ikke radeon 9800pro.

Jeg visste egentlig at jeg ikke måtte satse nå, lystens makt. Jeg trengte bare å bli vippet av pinnen, takker.

Jeg skal få vannkjølingen oppe å gå, så skal jeg presse den siste Hz ut av mitt gf4-ti 4200.

Det har vært endel skjermkort generasjoner nå som jeg har hatt "tilbudet" om å forhøre meg om før lansering, men som jeg ikke har gjort.

Spør derfor dere, er det normalt at nettsteder får en beta versjon av skjermkorta, altså før de er ute for testing. (har det sjedd med 8500, 9700 o.l.?)

edit_

mange skriveleif, sitter å spiser

Endret av genesis
Lenke til kommentar

9800=R350 (XT=R360)

R380 kommer samtidig med R420/423, og vil bli etterfølgeren til 9600.

R420 vil være .13u (som 9600pro/XT), og vil derfor være kjøligere enn R350. De skal også ha 12 pipelines, og ytelsen vil nok bli et sted rundt 50% bedre enn 9800XT. Prisen på produktlinja vil nok bli omtrent som den er nå.

Lenke til kommentar

R420 vil være .13u (som 9600pro/XT), og vil derfor være kjøligere enn R350. De skal også ha 12 pipelines, og ytelsen vil nok bli et sted rundt 50% bedre enn 9800XT. Prisen på produktlinja vil nok bli omtrent som den er nå.

Dette blir en del rykter og spekulasjoner.

Lenke til kommentar
9800=R350 (XT=R360)

R360 = Radeon9800XT

RV360 = Radeon9600XT

R350 = Radeon9800Pro/Non-pro/SE

RV350 = 9600Pro/non-pro

Det skulle vel klarne opp i litt :thumbup:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Prisen på produktlinja vil nok bli omtrent som den er nå.

Kan hende jeg tar helt feil nå, men vil det si at alle kortene ryker et hakk ned? slik at pris på 9800=pris på 9600 osv.? Eller vil det si at pris på f.eks. 9800XT=9800PRO, 9800PRO=9800 osv.?

Lenke til kommentar
Tror 9800 er R360.. Jeg ville ikke kjøpt noe skjermkort hvis du vil ha 100fps i HL2, Planetside, Doom osv... Vent til spillene er ute så kan du se selv hviklet skjermkort som duger da ;)

Ellers er 9800Pro ikke et dårlig kjøp, men Powercolor derimot.... Skeptisk..

Skeptisk?, hvorfor det?, kortet er BBA (buildt by ati) da, det er helt identisk med bla. sapphire osv.....

les test her.....

http://www.nordichardware.se/recensioner/g.../index.php?ez=7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...