Gå til innhold

Ny deltakerrekord for The Gathering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+789156412

Merker allerede i dag (mandag) at internetthastigheten/kapasiteten her i heimen er merkbart svakere enn til vanlig. Jeg bor på en annen kant av Østlandet enn arrangementsstedet.

Saklig sett - er det en sammenheng her???

Lenke til kommentar

Merker allerede i dag (mandag) at internetthastigheten/kapasiteten her i heimen er merkbart svakere enn til vanlig. Jeg bor på en annen kant av Østlandet enn arrangementsstedet.

Nei. Jeg bor 2 mil unna, og merker ingenting.

Hva slags hastighet har du? Kanskje det har en sammenheng med at det er en haug med unge folk som er hjemme fra skolen og sitter på nett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412

Hva slags hastighet har du? Kanskje det har en sammenheng med at det er en haug med unge folk som er hjemme fra skolen og sitter på nett?

150/50 Mbps

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412

Siden The Gathering først starter på onsdag denne uken, er det vanskelig å se noen sammenheng.

Ser den, men det forhindrer ikke at en del av dette er på plass allerede og testes for alt det er verdt.

Lenke til kommentar

Hva med dette:

http://archive.gathering.org/tg16/article/9/telenor-leverer-nettlinja-til-tg16

Vs

http://archive.gathering.org/tg12/no/news/27/56/Fastest-in-the-universe/

Ganske stor forskjell mellom 200 Gigabit\s og 40 Gigabit\s.

Handler det å spare penger de siste årene?

Det i 12 var vel ett stunt i samarbeid med altibox, tviler sterkt på at de betalte markedspris for den tilgangen.

TG er nok ganske avhengig av hva sponsorer er villig til å gi dem.

Lenke til kommentar

Jeg bor snaut ei mil unna og merker heller ingenting. Telenor Fiber.

Lenke til kommentar

Er vel heller tvilsomt at IP-konnektivteten termineres i nærmeste POP. Back-haules sikkert via mørk OL'94-fiber ned til en passende lokasjon i Oslo.

Lenke til kommentar

Hvem som drar på LAN for å laste ned ting? i 2017? ingen håper jeg.

Hadde de bare holdt seg til nedlasting hadde ikke behovet for internett vert så ille, mye av trafikken ville da gått innad i skipet, men hvis det skal streames av tusenvis av personer samtidig trenger man nok kapasitet mot internett eller ett håp om at de fleste ser på det samme og at multicast benyttes :p

Lenke til kommentar

Hvem som drar på LAN for å laste ned ting? i 2017? ingen håper jeg.

Hadde de bare holdt seg til nedlasting hadde ikke behovet for internett vert så ille, mye av trafikken ville da gått innad i skipet, men hvis det skal streames av tusenvis av personer samtidig trenger man nok kapasitet mot internett eller ett håp om at de fleste ser på det samme og at multicast benyttes :p

Du har rett, tenkte ikke stort nok da jeg skrev det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...