8086 Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 (endret) Når jeg stiller inn parabolen har jeg en dings som er mellom mottakerhodet og koakskabelen som sier meg når jeg treffer et signal og hvor sterkt det er. Jeg skulle gjerne hatt tips til hvor jeg finner tilsvarende for mobil, altså for RG-58 kabel, ev med SMA-terminering. Problemet i dag er at jeg har en retningsstyrt mobilantenne på hyttetaket som har forskjøvet seg og jeg får ikke stilt den inn riktig. Alle forsøk har endt med null dekning, og jeg har utelukket kabelbrudd. Da virker det som om det går på veldig nøyaktig fininnstilling. Endret 9. april 2017 av 8086 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Spørs om det går. Mobilsignaler uansett teknologi hopper frekvenser. Vil heller anbefale finnsenderen.no og justere inn antenna med kompass, og så anbefaler jeg deg å høre med operatøren om de bruker vertikal eller horisontal polarisering. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Ta bare høyde for at du kan få inn et reflektert signal. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Du kan grov, kanskje finjustere parabol med mobilen, en kollega viste meg dette. Han hadde en app med et stort register av satellitter. Valgte ønsket satelitt og la mobilen mot parabolen for å se om han måtte justere opp/ned/sideveis. Tipper appen bruker GPS, kompass og gyro for å vite nøyaktig hvor han skulle sikte. Navnet vet jeg ikke, men den kostet noen kroner (under 50 en plass) Lenke til kommentar
8086 Skrevet 10. april 2017 Forfatter Del Skrevet 10. april 2017 Du kan grov, kanskje finjustere parabol med mobilen, Som sagt, jeg prøver å justere mobilantennen på taket - ikke parabolen. Den står godt :-) Men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Det kan og være at operatøren i området har byttet frekvenser på senderen sin, og at antennen du har ikke støtter disse frekvensene. Sjekk det siden det plutselig sluttet å fungere og du ikke klarer å få inn signaler igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå