Pragster Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Hei, Jeg har bodd i en leilighet sammen med min samboer. Når vi inngikk kontrakten med utleier ble vi enige om at vi skulle helst bo der i 1 år, men vi ble også enige om at ting kan skje, og at vi skulle ha 3 mnd oppsigelsestid. Dessverre ble det slutt mellom meg og min samboer. Hun møtte utleieren for å avslutte leieforholdet. Når hun kom hjem sa hun at han krevde 1 måned ekstra leie fordi vi skulle prøve å bo der i minst 1 år. Hun hadde sagt til ham at det var i orden, men jeg er uenig. Han hadde også sagt at dersom han fant noen andre innen 3 måneder, så skulle vi slippe. Men han har kun hatt 2 visninger, så jeg er litt undrende til hvor hardt han har prøvd å få tak i noen nye leieboere. Så nå ender det opp med at han vil kreve den ene måneden ekstra. Dette er en sentral og veldig fin leilighet i Oslo, så det er definitivt ikke noe problem å leie den videre. Så i bunn og grunn; min samboer har gått med på å betale 1 måned ekstra leie, men jeg er uenig. Har noen tips? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Oppsigelsestiden er 3 måneder slik at utleieren skal ha mulighet til å finne en ny leietager. Om din samboer har gått med på å betale en måned ekstra i tillegg, så er det hun som har inngått denne avtalen, ikke du. 1 Lenke til kommentar
Xenophia Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 for å si det slik så kan ikke utleier kreve 1mnd ekstra utover de 3mnd dere har oppsigelse tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå