infj Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Hei! Etter å ha googlet masse uten å bli ordentlig klok, prøver jeg meg her, i håp om at noen kan vite litt.Jeg har lyst til å jobbe innen et kreativt miljø, og har kommet fram til at jeg vil gå i retning av interaksjonsdesigner. Grunnen til dette er både kombinasjonen av fagene, og fordi jeg at inntrykk av at det er marked for kompetansen. Utfordringen min er å vite hvilken utdanningsbakgrunn som er ettertraktet. Enten er det VELDIG fokus på programmering, ellers på det kreative. Noen som har tanker om hva som er best? Jeg har sett på noen ulike studier: Vet at det kommer to nye utdanninger, rettet mot interaksjonsdesign, fra høsten 2017. En på Gjøvik, og en i Bergen.- Interaksjonsdesign på Gjøvik virker kreativt rettet, men jeg er redd det er for lite programmering. Dessuten frister ikke Gjøvik enormt som studieby.- Medie- og interaksjonsdesign i Bergen retter seg veldig mot media, og helhetlig er jeg ikke overbevist.- Informatikk: design, bruk, interaksjon på UiO, men den har lite design i fagene, og er veldig tverrfaglig, med fag innen samfunnsfag/humanistiske fag.- Industriell design på NTNU, men her må jeg nok vente et par år for å ta forkurs/forbedre karakterer/alderspoeng, og da blir jeg plutselig veldig gammel før jeg er ferdig utdannet (27-28år). Fra tidligere har jeg liten/ingen erfaring med programmering, og er ikke suuuperteknisk. Jeg har ikke prøvd veldig mye, men tror egentlig jeg har potensiale til å få det til, siden jeg er analytisk og opptatt av kvalitet. Ellers tok jeg realfag på vgs, men kvalifiserer ikke til ingeniør. Lenke til kommentar
Vardark Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 I konsulentselskapet jeg begynner i til høsten vet jeg det er egne interaksjonsdesignere som ikke befatter seg med programmering. Når det er sagt tipper jeg det er minst like mange arbeidsplasser hvor designerne også er delaktige i programmeringsprosessen. Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Sendte deg en PM. Å ta en UX utdanning er hvert fall et veldig sikkert valg, og behovet er veldig stort. Jeg ble kalt inn på intervju hos samtlige bedrifter jeg sendte søknad til. Lenke til kommentar
Anina Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Sendte deg en PM. Å ta en UX utdanning er hvert fall et veldig sikkert valg, og behovet er veldig stort. Jeg ble kalt inn på intervju hos samtlige bedrifter jeg sendte søknad til. Jeg lurer også på om UX utdanning, jeg har hørt det er sikkert nå til dags. Jeg har allerede utdanning innen markedskommunikasjon men det er mange om benet der (arbeidsgivere vil bare ha selgere..), tenker at en teknisk/design utdannelse kunne hjulpet mer. Samtidig er det ikke så langt i fra det tidligere studiet mitt. Jeg vurderer UIB siden jeg bor i Bergen og kan ikke flytte. Kanskje du kan fortelle meg litt om hvordan det har gått med deg? Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) Sendte deg en PM. Å ta en UX utdanning er hvert fall et veldig sikkert valg, og behovet er veldig stort. Jeg ble kalt inn på intervju hos samtlige bedrifter jeg sendte søknad til. Jeg lurer også på om UX utdanning, jeg har hørt det er sikkert nå til dags. Jeg har allerede utdanning innen markedskommunikasjon men det er mange om benet der (arbeidsgivere vil bare ha selgere..), tenker at en teknisk/design utdannelse kunne hjulpet mer. Samtidig er det ikke så langt i fra det tidligere studiet mitt. Jeg vurderer UIB siden jeg bor i Bergen og kan ikke flytte. Kanskje du kan fortelle meg litt om hvordan det har gått med deg? Jeg fikk meg jobb lenge før jeg var ferdig med utdanningen og kunne velge mellom ulike jobbtilbud, men nå tok jeg master da. Burde uansett være gode muligheter siden det er så få rene UX-faglinjer i Norge. Endret 3. september 2017 av Snusmumrikk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå