Kim1111 Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Hei! Jeg skal ha muntlig privatisteksamen i norsk, og en av oppgavene går ut på å lage et særemne og da presentere den, ved å lese to bøker, noe jeg ikke har hatt tid til. Så da lurer jeg på om jeg tar utganspunkt i en av oppgavene fra studienett, og bruker den, hva tenker dere? Altså tviler da sterkt på at sensor driver å søker på nettet når jeg snakker. Helt ærlige svar!! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Mange eksempler på folk som har blitt tatt for det. Det er bedre å utsette eksamen og gjøre jobben selv. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 Mange eksempler på folk som har blitt tatt for det. Det er bedre å utsette eksamen og gjøre jobben selv. På hvilken måte? På skriftlig ja. Men på muntlig..? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Det er en risiko selv om den kanskje ikke er altfor høy og lavere enn ved skriftlig eksamen. Det er jo bare å prøve seg og se hva som skjer Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Da får du bare stryke. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Gotta put in the work man,... Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. 3 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. Ferska han deg? Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 Da får du bare stryke. På hvilken måte? Du tror sensor sitter oppe med google når jeg snakker? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. Ferska han deg? Nei. Jeg hadde kun lærer faglærer som vurderte meg. Men en sensor er basicly en vanlig lærer. Sålenge du ikke bruker første søkeresultat under ditt emne så bruker det å gå greit. Dersom du kun leverer muntlig er det også vanskelig å kontrollere for kopiering. Men jeg råder deg til å gjøre stoffet til ditt eget. Bruk tiden fram til du skal levere med å jobbe med fagstoffet. For dersom du presenterer dette godt, svarer på spørsmål rundt dette med egne og gode meninger så går det greit. 1 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. Ferska han deg? Nei. Jeg hadde kun lærer faglærer som vurderte meg. Men en sensor er basicly en vanlig lærer. Sålenge du ikke bruker første søkeresultat under ditt emne så bruker det å gå greit. Dersom du kun leverer muntlig er det også vanskelig å kontrollere for kopiering. Men jeg råder deg til å gjøre stoffet til ditt eget. Bruk tiden fram til du skal levere med å jobbe med fagstoffet. For dersom du presenterer dette godt, svarer på spørsmål rundt dette med egne og gode meninger så går det greit. Ja det er en fordypningsoppgave. Jeg tenker å kopiere presentasjonen, og lese litt ekstra om de bøkene, sånn at jeg kan svare på tilleggspørsmål Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. Ferska han deg? Nei. Jeg hadde kun lærer faglærer som vurderte meg. Men en sensor er basicly en vanlig lærer. Sålenge du ikke bruker første søkeresultat under ditt emne så bruker det å gå greit. Dersom du kun leverer muntlig er det også vanskelig å kontrollere for kopiering. Men jeg råder deg til å gjøre stoffet til ditt eget. Bruk tiden fram til du skal levere med å jobbe med fagstoffet. For dersom du presenterer dette godt, svarer på spørsmål rundt dette med egne og gode meninger så går det greit. Ja det er en fordypningsoppgave. Jeg tenker å kopiere presentasjonen, og lese litt ekstra om de bøkene, sånn at jeg kan svare på tilleggspørsmål Fraråder deg å direkte kopiere presentasjonen. Dersom det er en power point går dette veldig fort å lage en egen som er like bra. basert på det samme stoffet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Da får du bare stryke.På hvilken måte? Du tror sensor sitter oppe med google når jeg snakker? På den måten at jeg heller vil at du skal stryke enn å jukse. Det er umoralsk å jukse. Du kan sette folk som har jobbet hardere enn deg, og er flinkere enn deg, bak deg i køen i arbeidslivet. Det er ikke rettferdig. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Tenker du kan fint bruke den om du endrer den til ditt eget. Særemne er noe forbanna herk, og som sagt over, for spesielt interesserte. Jeg tok storesøsteren min sitt verk og det gikk fint. Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 Jeg leste nesten ikke bøker på mitt særemne, Leste en bok på 90 sider og brukte google og wikipedia for å hente inn fakte. Faen med waste of time og helt uinteressant det forbanna særemnet. Kun for spesielt interesserte akademikere. Ferska han deg? Nei. Jeg hadde kun lærer faglærer som vurderte meg. Men en sensor er basicly en vanlig lærer. Sålenge du ikke bruker første søkeresultat under ditt emne så bruker det å gå greit. Dersom du kun leverer muntlig er det også vanskelig å kontrollere for kopiering. Men jeg råder deg til å gjøre stoffet til ditt eget. Bruk tiden fram til du skal levere med å jobbe med fagstoffet. For dersom du presenterer dette godt, svarer på spørsmål rundt dette med egne og gode meninger så går det greit. Ja det er en fordypningsoppgave. Jeg tenker å kopiere presentasjonen, og lese litt ekstra om de bøkene, sånn at jeg kan svare på tilleggspørsmål Fraråder deg å direkte kopiere presentasjonen. Dersom det er en power point går dette veldig fort å lage en egen som er like bra. basert på det samme stoffet. Ikke kopiere sånn helt. Skal selvsagt lage en helt annen powerpoint, og stokke litt om på ordene Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 Tenker du kan fint bruke den om du endrer den til ditt eget. Særemne er noe forbanna herk, og som sagt over, for spesielt interesserte. Jeg tok storesøsteren min sitt verk og det gikk fint. Takker!! Har du fremdeles det særemnet? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Da får du bare stryke.På hvilken måte? Du tror sensor sitter oppe med google når jeg snakker? På den måten at jeg heller vil at du skal stryke enn å jukse. Det er umoralsk å jukse. Du kan sette folk som har jobbet hardere enn deg, og er flinkere enn deg, bak deg i køen i arbeidslivet. Det er ikke rettferdig. Det er umoralsk å pålegge elever en oppgave som ikke bunner ut i noen interesser de har. Karaktersetting vil uansett aldri bli rettferdig. Karakterer burde vært fjernet helt fra skolen. Og særemne kan overhode ikke settes som grunn for hvem som er best i arbeidslivet. 2 Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 (endret) Da får du bare stryke.På hvilken måte? Du tror sensor sitter oppe med google når jeg snakker? På den måten at jeg heller vil at du skal stryke enn å jukse. Det er umoralsk å jukse. Du kan sette folk som har jobbet hardere enn deg, og er flinkere enn deg, bak deg i køen i arbeidslivet. Det er ikke rettferdig. Det er umoralsk å pålegge elever en oppgave som ikke bunner ut i noen interesser de har. Karaktersetting vil uansett aldri bli rettferdig. Karakterer burde vært fjernet helt fra skolen. Og særemne kan overhode ikke settes som grunn for hvem som er best i arbeidslivet. Nettopp. Jeg vil heller ha 3 med juks, enn stryk med ikke juks. Har du fremdeles ennå den særemne oppgaven din? Endret 9. april 2017 av Kim1111 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Nettopp. Jeg vil heller ha 3 med juks, enn stryk med ikke juks. Har du fremdeles ennå den særemne oppgaven din? Desverre kastet for lenge siden. Og dersom du gjør alt stoffet til ditt eget har jeg vanskelig å kalle det for juks Lenke til kommentar
Kim1111 Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 Nettopp. Jeg vil heller ha 3 med juks, enn stryk med ikke juks. Har du fremdeles ennå den særemne oppgaven din? Desverre kastet for lenge siden. Og dersom du gjør alt stoffet til ditt eget har jeg vanskelig å kalle det for juks Hva mener du gjør stoffet til mitt eget? Bytte/stokka om på orda? Og lage en egen powerpoint? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå