wordsmith Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) "The number of deaths caused by terrorism fell by 10% last year, the first drop since 2010, according to a global index that tracks acts of illegal force and violence not committed by the state. Despite fewer deaths, terrorist acts claimed the lives of 29,376 people in 2015, making it the second deadliest year on record, according to the global terrorism index (GTI), released on Wednesday by the Institute for Economics and Peace. The worst year on record was 2014, when there were more than 32,765 deaths." - The Guardian Kan amativeReflection vennligst oppgi kilder når han/hun hevder at terrorangrep har gått nedover de siste tiårene? Ser ikke ut til at dine påstander om at terroren er synkende over de siste tiår stemmer, da det mest dødelige "terroråret" noensinne var for tre år siden.. Å diskutere terror i Norge blir en meget begrenset diskusjon, ettersom vi kun har hatt ett tilfelle. Det er også grunnen til at jeg har linket til globale studier. Endret 2. august 2017 av wordsmith Lenke til kommentar
keelling Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 I USA er det større sjangs for å bli drept av politiet enn av terror. Lenke til kommentar
wordsmith Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Ville bare linke til en Dagbladet-artikkel nå som det er terrorangrep i 3 forskjellige land den siste uken. https://www.dagbladet.no/nyheter/de-to-siste-ara-har-spania-tatt-180-potensielle-terrorister---angriperne-i-barcelona-har-gatt-under-radaren/68603035 I rest my case. Lenke til kommentar
keelling Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Ville bare linke til en Dagbladet-artikkel nå som det er terrorangrep i 3 forskjellige land den siste uken. https://www.dagbladet.no/nyheter/de-to-siste-ara-har-spania-tatt-180-potensielle-terrorister---angriperne-i-barcelona-har-gatt-under-radaren/68603035 I rest my case. Statsfinansiert manipulasjon av makt-eliten, den som har gått i arv siden romerrikets fall. Historiske gjentagelser under annet navn. Den kalotten Pave Franz har på hodet skal du få billig av meg. Gratis... Endret 24. august 2017 av keelling Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 For å si det sånn var jeg i Israel på midten av 90-tallet, da det for alvor begynte å bli bråk der nede. Vi så ofte soldater i gatene med store, god synlige maskingevær, og vi måtte forlate en flyplass pga en mistenkelig koffert som var satt igjen i et rom. Var heldigvis bare falsk alarm. Ifølge media ville det nok dermed ha vært rimelig farlig å dra ned dit. I realiteten spaserte jeg alene fra den gamle delen av Jerusalem til hotellet i den nye delen (tok ca 20 minutter, eller der omkring) litt etter middnatt uten å tenke noe mer over det. Var aldri noen som så to ganger på meg. Jeg brukte noen timer i en spillehall der, og folkene der (stort sett ungdommer på min egen alder) var ikke noe annerledes enn ungdommene her i landet. Noen av dem inviterte meg med hjem til dem, og det første jeg så da jeg kom inn døra var to småsøsken som satt klistret foran TVen. Det sier vel litt om hvordan hverdagen er, i forhold til det vi ser i media. Media lever av å selge nyheter, og jo verre, jo bedre. Men det er i hovesak bare for å skremme folk. For den saks skyld har jeg en kamerat som dro på ferie til Tyrkia i fjor, da reiseselskapene advarte mot å dra dit. Han var der i tre uker, og så ingenting unormalt annet enn at hotellet han bodde på var full av folk som ikke snakket norsk, svensk eller dansk. Det var nok av folk fra andre land, men ingen herfra. Konklusjonen var at media har skremt vekk nordmenn uten grunn. Engelskmenn, russere, franskmenn osv drar dit uten problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå