deep750 Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Hei, Har en Asus rt-n56u. Når jeg kobler til dekoderen min med ethernetkabel, kneler routeren, ved at det trådløse slutter å fungere. Får koblet til det trådløse, men at det ikke er internettfobindelse. Kobler jeg fra dekoderen, fungerer det trådløse nettet fint igjen. Har testet med å oppdatere original firmware, samt padawan - siste versjon der og. Noen som har tips om hva som er feil/hva jeg kan gjøre for å ha dekoderen koblet til nett, samtidig som det trådløse fungerer? Har forresten sjekket ved å koble til andre enheter med ethernetkabel, og de forårsaker ikke at routeren min kneler. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Hvordan har du koblet opp dette da? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 8. april 2017 Forfatter Del Skrevet 8. april 2017 Hvis du tenker på nettverket; Vegguttak -> modem (fra Canal Digital) -> router (Asus) -> dekoder Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 (endret) Kobler du den til via Swith porten eller WAN porten om den har det? Om du kobler den til via ordinær port vil du trolig ha to stk DHCP serverere på samme nett som ønsker å tildele IP-adresser, noe som kan gjøre at det blir kluss... Endret 8. april 2017 av Krozmar Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 8. april 2017 Forfatter Del Skrevet 8. april 2017 (endret) Hvilken enhet snakker du om? Slik jeg forstår det oppstår det noe når jeg kobler dekoderen til router, ettersom alt fungerer som det skal om dekoderen ikke kobles til med ethernet-kabel. Hadde det vært DHCP - problematikk, burde vel feilen vært der hele tiden...? Dekoderen er forresten denne https://kabel.canaldigital.no/globalassets/brukerguider/adb-5720-twe/brukermanual/brukermanual_twe_adb5720.pdf Endret 8. april 2017 av deep750 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Beklager, jeg som missforstod litt, det skal jo selvfølgelig ikke ha noe betydning uansett hva du kobler Dekoderen til, så sant det ikke er feil på den... Men har du mulighet til å tildele statisk IP adresse, gateway og DNS manuelt på Dekoder? I så tilfellet ville jeg prøvet det, se om det forhindrer at den evnt krangler med en DHCP server som kan være litt buggy... Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 8. april 2017 Forfatter Del Skrevet 8. april 2017 Ser ut som jeg fant ut av det. Måtte slå av HFC på dekoderen - altså at dekoderen ikke skal gå på nett via kabelen. @Krozmar du som satte meg på tråden, ift DHCP - da IP-en til dekoderen ikke kom fra routeren, selv om DHCP var slått på. Takker Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Men jeg regner med kabelen fra modemet er koblet inn i WAN på routeren din? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 Alt var koblet riktig, men hfc på dekoderen gjorde at den fikk ip direkte fra kabel. Antar at det var det som gjorde at det ble krøll Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Skal da ikke være noe problem det, har du sjekket om du har alle oppdateringer på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå