Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel som all annen Norsk kvalitet, som selges under dette slagordet....."flinke" lavtlønnede, i mange tilfeller barn, jobber ræva av seg, mens Norske eiere soler seg i glansen. (Sorry, måtte bare....)

Ser ut til og være et spennende sted for fotografering:-) Flott du har fått med deg de to damene, for menn finnes jo ikke på sånne plasser.

Uff, ble vist mye fjas, men jeg likte bildet:-)

God helg Skrulla!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel som all annen Norsk kvalitet, som selges under dette slagordet....."flinke" lavtlønnede, i mange tilfeller barn, jobber ræva av seg, mens Norske eiere soler seg i glansen. (Sorry, måtte bare....)

Ser ut til og være et spennende sted for fotografering:-) Flott du har fått med deg de to damene, for menn finnes jo ikke på sånne plasser.

Uff, ble vist mye fjas, men jeg likte bildet:-)

God helg Skrulla!

Hei Pål!

Jeg har googla litt...Devold produserer i Litauen, så vi får vel tro at det ikke er barnearbeid inne i bildet. :). Synes det er irriterende at vi som forbrukere alltid skriker etter billige varer, noe som presser norsk industri til lavkostland. Og fryktelig irriterende at man i denne prosessen mister kompetansen som finnes i norske industribedrifter, så når vi flagger hjem igjen...(ja, for det skjer) så finnes ikke lenger kompetansen på plass til å fortsette å produsere de gode varer som vi før utflagging gjorde.

Og bare til informasjon så var det kanskje 40% menn der ;)

Ha en fortsatt fortreffelig weekend! :D

Endret av Fotoskrulla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott bilde i gråværet .

Her er vi på vei innover i bildet i retning outlet shops .

Utflagging pga lavere kostnader er en evig spiral , den norske og for så vidt den europeiske skipsindustrien ble i sin tid utkonkurrert av japanerne som i sin tur ble utkonkurrert av enda rimeligere land i østen Og slik fortsetter det ..Dette gjaldt også norske skipsmannskap som som ble for "dyre" for rederne og som i tillegg flagget ut båtene .Dette ble en tur utover sidelinjen , men etter å ha lest Pål's innlegg ble det bare slik .

Alec

Lenke til kommentar

Flott bilde i gråværet .

Utflagging pga lavere kostnader er en evig spiral , den norske og for så vidt den europeiske skipsindustrien ble i sin tid utkonkurrert av japanerne som i sin tur ble utkonkurrert av enda rimeligere land i østen Og slik fortsetter det ..Dette gjaldt også norske skipsmannskap som som ble for "dyre" for rederne og som i tillegg flagget ut båtene .Dette ble en tur utover sidelinjen , men etter å ha lest Pål's innlegg ble det bare slik .

Alec

Hei Alec :)

Det er en god del skipsindistri igjen i Norge fremdeles. Som du sikkert har fått med deg så jobber jeg på en trevarefabrikk. Vi leverer mye trevarer til lokale skipsverft. Og det morsomme er jo at noen av våre varer blir eksportert til Vietnam og Romania (der skrogene blir bygd) for montering før de kommer til Norge for ferdigstilling.

At vi sporer litt av og diskuterer andre ting enn bilder, gjør ikke meg noe. Andre kanskje irriterer seg greinalaust over det, jeg vet ikke :)

Lenke til kommentar

Flott bilde i gråværet .

Alec

Hei Alec :)

Det er en god del skipsindistri igjen i Norge fremdeles. Som du sikkert har fått med deg så jobber jeg på en trevarefabrikk. Vi leverer mye trevarer til lokale skipsverft. Og det morsomme er jo at noen av våre varer blir eksportert til Vietnam og Romania (der skrogene blir bygd) for montering før de kommer til Norge for ferdigstilling.

At vi sporer litt av og diskuterer andre ting enn bilder, gjør ikke meg noe. Andre kanskje irriterer seg greinalaust over det, jeg vet ikke :)

En liten kommentar til siste setning. Jeg synes det er koselig med litt prat utover konstruktiv kritikk. Men vi er forskjellige og bra er det:-). Mvh Gunnar
Lenke til kommentar

Det er lige som om at der mangler at blive gjort noget med muren i højre side...synes det virker noget roddet..ikke dit billede..men stedet :-) hilsen Sus

Ja, det har du helt rett i, ikke hele den gamle fabrikken er omgjort til kjøpesenter. Noe av det gamle står igjen, men det kan jo bli noe etter hvert der også. De gamle forfalne husene skaper litt dyster stemning, som gjør seg på bilde. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...