krutselno Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Når jeg har lastet ned avi filer har det av og til vært interessant og finne ut om den filen jeg laster ned faktisk er den filen jeg håper det er. (mange som forandrer navn o.l.) da kopierer jeg filen til et annet sted på harddisken for å sjekke, mens filen blir lastet ned. Men hvorfor i all verden får jeg ikke slettet den etterpå? Selv om orginal filen blir slettet får jeg ikke slettet den jeg kopierte, den sier at et annet program bruker den filen. Men det er det ikke. Når jeg starter pcn på nytt og ikke bruker et eneste program påstår den det samme. Kan ikke skjønne at noen av prosessene som kjører skal bruke den filen heller... Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det er en bug eller noe Start opp maskinene i sikkerhets modus (f8 når maskinen booter opp), da burde du få slettet den. Er flere tråder om dette i forumet, så prøv å bruke søk-funksjonen! Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 exit kazaa eller hva du no enn bruker Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Tror det er Divx/Xvid codecene som 'henger igjen'. Opplever det samme hvis jeg prøver å slette/flytte en film etter at jeg har kjørt den. Løsninen blir da å kjøre en annen film (med samme komprimering) for så å slette/flytte den første filmen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Dette er en kjennt bug i windows XP. Gå til: HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler Slett verdien du finner her (skriv "regedit" i START-KJØR for å starte regedit) Dette vil gjøre at windows ikke lenger prøver å lage preview-bilder (de bildene du ser når du bruker store ikoner i en mappe med avi filer) for avi-filer. Grunen til at disse filene ikke kunne bli slettet var at windows ikke fikset å lage previews for dem da de var skadet/ufullstendige. Dette vil ordne problemet. OBS! Om du ikke er en ekspert, så ta backup av registernøkkelen før du roter i regedit. Jeg tar ikke ansvar om du gjør noe galt. -Stigma Lenke til kommentar
CIder Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Dette er en kjennt bug i windows XP. Gå til: HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler Slett verdien du finner her (skriv "regedit" i START-KJØR for å starte regedit) Dette vil gjøre at windows ikke lenger prøver å lage preview-bilder (de bildene du ser når du bruker store ikoner i en mappe med avi filer) for avi-filer. Grunen til at disse filene ikke kunne bli slettet var at windows ikke fikset å lage previews for dem da de var skadet/ufullstendige. Dette vil ordne problemet. OBS! Om du ikke er en ekspert, så ta backup av registernøkkelen før du roter i regedit. Jeg tar ikke ansvar om du gjør noe galt. -Stigma Denne burde gjøre susen... Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Hvis du ikke føler for å rote rundt i regedit kan du alltids ta i bruk dette programmet som sletter filer ved neste restart. Bruker det selv og fungerer bra. ...du finner en gratisversjon av GiPo@MoveOnBoot lengre ned på sida. Endret 4. desember 2003 av Howard B Lenke til kommentar
Porky Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 om du bruker kazaa kan du slette filen direkte fra programme. Pleier å funke. Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Dette er en kjennt bug i windows XP. Gå til: HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler Slett verdien du finner her (skriv "regedit" i START-KJØR for å starte regedit) Dette vil gjøre at windows ikke lenger prøver å lage preview-bilder (de bildene du ser når du bruker store ikoner i en mappe med avi filer) for avi-filer. Grunen til at disse filene ikke kunne bli slettet var at windows ikke fikset å lage previews for dem da de var skadet/ufullstendige. Dette vil ordne problemet. OBS! Om du ikke er en ekspert, så ta backup av registernøkkelen før du roter i regedit. Jeg tar ikke ansvar om du gjør noe galt. -Stigma Det fins en enkel løsning. - Marker filen (AVI'en) - Observer at HD-lampa blinker vilt. - Vent til HD-lampa er ferdig-blinket - Slett fil Det som skjer når du markerer filen er at Explorer scanner den for å kunne vise egenskapene til filen. Hvis den ikke får gjort det ferdig, så får du ikke lov å slette/rename/flytte filen. Dette slår ekstremt mye ut når det er en incomplete AVI-fil. Det er pga at da må Explorer scanne gjennom hele filen, før den gir seg. Dermed får du opp at du ikke kan slette filen, fordi et annet program bruker den (Explorer). Ergo, vær litt tålmodig, og vent til XP scanner filen ferdig. Etter det, så kan du gjøre HVA du vil med den, uten problemer. Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Bruk avipreview - http://www.avipreview.com/ . Så kan du sjekke filen samtidig som du laster den ned, uten å kopiere og flytte rundt på den Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Som sagt, så finnes det mange måter å gjøre det på uten å regge, eller installere dedikerte programmer, vente litt, slette det fra command pleier å funke, slette det fra neros filebrowser funker. AtW Lenke til kommentar
tZar Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Process Explorer fra www.sysinternals.com fungerer fint til å finne ut hvilket program som har bruker filen Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Bruk avipreview - http://www.avipreview.com/ .Så kan du sjekke filen samtidig som du laster den ned, uten å kopiere og flytte rundt på den De senere BSplayer versjonene takler og å vise incomplete AVI's. Lenke til kommentar
lundez Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 register fix du kan oxo laste ned en register fix som gjør samme jobb som beskrevet lengre oppe.. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 eg har hatt samme problem, og det har eg fixxa ed å bruke divfix til å lage en ny index til filmen. da blir filmen "heil" og windows greier å slette den. du kan få tak i det på www.divx-digest.com Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Man trenger ikke gå inn i regsitsret og slette. Man trenger ikke å kjøre en registerfix. Man trenger ikke å reparere filen med divifx. Man trenger bare vente litt, så kan man slette den. Jeeeez. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Man trenger ikke gå inn i regsitsret og slette.Man trenger ikke å kjøre en registerfix. Man trenger ikke å reparere filen med divifx. Man trenger bare vente litt, så kan man slette den. Jeeeez. Hvorfor vente? Det tar jo maks 1 min å fikse det i regedit. Og da slipper du å vente hver gang du skal flytte/rename/slette en incomplete avi fil. Ser ikke ikke helt fordelen med at folk mener det er bedre å bruke diverse nerobrowsere til dette. Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvorfor vente? Jeg synes i alle fall det er greit å kunne se properties på filene mine. Vet ikke hva du synes. Problemet er at de fleste som anbefaler regedit metoden ikke informerer at man mister muligheten for det. (Jada det var gjort ovenfor, første gang jeg har sett noen gjøre det). Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 takk for alle tips, jeg benyttet meg av løsningen som gikk på å fjerne nøkkelen i regedit. Det funket bra ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå