Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nedlasting av avi filer

Anbefalte innlegg

Når jeg har lastet ned avi filer har det av og til vært interessant og finne ut om den filen jeg laster ned faktisk er den filen jeg håper det er. (mange som forandrer navn o.l.) da kopierer jeg filen til et annet sted på harddisken for å sjekke, mens filen blir lastet ned. Men hvorfor i all verden får jeg ikke slettet den etterpå?

Selv om orginal filen blir slettet får jeg ikke slettet den jeg kopierte, den sier at et annet program bruker den filen. Men det er det ikke. Når jeg starter pcn på nytt og ikke bruker et eneste program påstår den det samme. Kan ikke skjønne at noen av prosessene som kjører skal bruke den filen heller...

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en kjennt bug i windows XP.

Gå til:

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

Slett verdien du finner her

(skriv "regedit" i START-KJØR for å starte regedit)

Dette vil gjøre at windows ikke lenger prøver å lage preview-bilder (de bildene du ser når du bruker store ikoner i en mappe med avi filer) for avi-filer. Grunen til at disse filene ikke kunne bli slettet var at windows ikke fikset å lage previews for dem da de var skadet/ufullstendige. Dette vil ordne problemet.

OBS! Om du ikke er en ekspert, så ta backup av registernøkkelen før du roter i regedit. Jeg tar ikke ansvar om du gjør noe galt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Gå til:

Dette vil gjøre at windows ikke lenger prøver å lage preview-bilder (de bildene du ser når du bruker store ikoner i en mappe med avi filer) for avi-filer. Grunen til at disse filene ikke kunne bli slettet var at windows ikke fikset å lage previews for dem da de var skadet/ufullstendige. Dette vil ordne problemet.

OBS! Om du ikke er en ekspert, så ta backup av registernøkkelen før du roter i regedit. Jeg tar ikke ansvar om du gjør noe galt.

-Stigma

:yes::yes::yes:

Denne burde gjøre susen...

Lenke til kommentar

Gå til:

-Stigma

Det fins en enkel løsning.

- Marker filen (AVI'en)

- Observer at HD-lampa blinker vilt.

- Vent til HD-lampa er ferdig-blinket

- Slett fil

Det som skjer når du markerer filen er at Explorer scanner den for å kunne vise egenskapene til filen.

Hvis den ikke får gjort det ferdig, så får du ikke lov å slette/rename/flytte filen.

Dette slår ekstremt mye ut når det er en incomplete AVI-fil.

Det er pga at da må Explorer scanne gjennom hele filen, før den gir seg.

Dermed får du opp at du ikke kan slette filen, fordi et annet program bruker den (Explorer).

Ergo, vær litt tålmodig, og vent til XP scanner filen ferdig. Etter det, så kan du gjøre HVA du vil med den, uten problemer.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke gå inn i regsitsret og slette.

Man trenger ikke å kjøre en registerfix.

Man trenger ikke å reparere filen med divifx.

Man trenger bare vente litt, så kan man slette den.

Jeeeez.

Hvorfor vente?

Det tar jo maks 1 min å fikse det i regedit. Og da slipper du å vente hver gang du skal flytte/rename/slette en incomplete avi fil.

Ser ikke ikke helt fordelen med at folk mener det er bedre å bruke diverse nerobrowsere til dette.

Lenke til kommentar

Hvorfor vente?

Jeg synes i alle fall det er greit å kunne se properties på filene mine.

Vet ikke hva du synes.

Problemet er at de fleste som anbefaler regedit metoden ikke informerer at man mister muligheten for det.

(Jada det var gjort ovenfor, første gang jeg har sett noen gjøre det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...