Netflis Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 (endret) Noen som har god erfaring med ASUS ruter, 5 ghz innstillinger? Jeg har RT-AC68U. Endret 8. april 2017 av Couldnt_Find_Good_Name Lenke til kommentar
ozone Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Noe sparsom info, og vagt spørsmål her. Men legger jeg godviljen til så sliter du med 5GHz, mens 2.4 funker greit? Hvis ting kobler ut sporadisk, så er årsaken ofte interferens fra nabonettverk som veksler i styrke alt etter bruk. Når ruteren din starter opp, sniffer den på trafikken i luften for å avgjøre hvilken kanal den skal velge. Av og til kommer det til netteverk i ettertid, og av og til er naboen i en rolig periode. Derfor kan det være lurt å velge kanal manuelt. Begynn på den laveste, og jobb deg oppover til du finner en som virker stabilt! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Husk også at 5GHz har dårligere dekning/rekkevidde enn 2,4GHz. Lenke til kommentar
Netflis Skrevet 8. april 2017 Forfatter Del Skrevet 8. april 2017 Noe sparsom info, og vagt spørsmål her. Men legger jeg godviljen til så sliter du med 5GHz, mens 2.4 funker greit? Hvis ting kobler ut sporadisk, så er årsaken ofte interferens fra nabonettverk som veksler i styrke alt etter bruk. Når ruteren din starter opp, sniffer den på trafikken i luften for å avgjøre hvilken kanal den skal velge. Av og til kommer det til netteverk i ettertid, og av og til er naboen i en rolig periode. Derfor kan det være lurt å velge kanal manuelt. Begynn på den laveste, og jobb deg oppover til du finner en som virker stabilt! Takk for info, men når den kobler fra, kommer denne siden opp: http://www. msftconnecttest.com /redirect. Utrolig irriterende. Tok reset nå og en ny firmvare. Endret også navnet til nettverket. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Kjør samme navn på 5ghz og 2.4, da vil oppegående enheter selv velge det de finner best. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Har det samme "problemet" selv, men som en sier over her så er det dårlig rekkevidde på 5GHz, og jeg tror det er derfor enheten(e) kobler seg fra 5GHz og over på 2,4GHz. Nå har jeg også erfart at Macbook Pro'en holder seg på 5GHz nettet mens f.eks. iPhonen som er på samme plass, ikke holder seg på 5GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå