Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Test av psu

Anbefalte innlegg

Hei hei. Hvordan tester jeg at psu gjør en god jobb?

Maskinen min er stabil og fin på alt unntatt spill inkludert 3dmark, men når jeg fyrer opp et spill så fungerer det i alt fra 5 sec til 10 min til systemet fryser. Det skjer i ms andromeda og dishonored 2 som er de to spillene jeg har instalert til nå. Skjerm bli svart med skjerm påslått og vifter på cpu kjøler og gpu kjøler kjører på full orkan. Vifter går normalt før krasj.

System er ryzen r7 1700x, gigabyte g1 gaming 1080, corsair ax740i, corsair minne og noen disker.

Jeg har kjørt scann av hdd. Reinstalert spill og drivere. Bios på hk og skjermkort er oppdatert.

Tenker at noe går galt når psu blir presset eller når gpu blir presset så vil gjerne vite om psu gjør jobben sin.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo jeg har det. Men det er litt vanskelig siden spill er i fullscreen. Har minimert spill og sett på temp og de er ok. Systemet har heller ikke krasjet når spill er minimert. Men krasjer gjerne akurat når jeg maksimerer det igjen.

Temp på psu har jeg ikke men psu føles ikke varm utvendig

Lenke til kommentar

Update

Så litt på programmet til skjermkortet og på hvordan gpu klokkes. Med en gang jeg starter klokkes gpu opp i 2000MHz blank. Og så fryser systemet.

Jeg klokket gpu ned til 1835MHz som er det gigabyte påstår at gpu skal være klokket til og nå går alt så mye bedre. Har ikke opplevd noen krasjer etter det.

Så hva har hent? Hvorfor klokket kortet seg til 2000MHz?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...