Gå til innhold

Jehova Gud fins, her er bevisene

Anbefalte innlegg

Nei, det er det ikke. Det er en forkortelse av Yah-weh (Jeg-er) Jehova er bare tull

Apg 4:12 "navnet til Jesus Kristus, nasareeren, han som dere korsfestet, men som Gud reiste opp fra de døde. Han er steinen som ble vraket av dere bygningsmenn, men som er blitt hjørnestein. Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved"

Jesus sier til henne ( Maria Magdalena ) : Rør meg ikke, for jeg er ennå ikke faret opp til Faderen. Men gå til mine brødre og si til dem at jeg farer opp til ham som er min Far og Far for dere, min Gud og deres Gud. ( Joh 20:17 )

En gang til

Apg 4:12 "navnet til Jesus Kristus, nasareeren, han som dere korsfestet, men som Gud reiste opp fra de døde. Han er steinen som ble vraket av dere bygningsmenn, men som er blitt hjørnestein. Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved"

Du må gjennom Jesus Kristus det er ingen annen vei til Faderen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at de ordene ikke har forandret noe, mens Jesu Kristi ord har forandret verden og vil forandre verden. Når Jesus Kristus snakker, er det egentlig Gud som snakker og da må verden gi etter og forandre seg.

Ja, dessverre har de ordene forandret verdenen, men for det meste til det verre.  Men det betyr ikke at ordene hverken er sanne eller uttalt av noen gud i menneskeform.  Hadde vært mye bedre om mitt sitat hadde vært lagt mer vekt på enn dine.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, dessverre har de ordene forandret verdenen, men for det meste til det verre.  Men det betyr ikke at ordene hverken er sanne eller uttalt av noen gud i menneskeform.  Hadde vært mye bedre om mitt sitat hadde vært lagt mer vekt på enn dine.

til det verre ?? nei, da må du lese historien på nytt

Det er Gud som siteres

Jes 55:11 "For lik regn og snø som faller fra himmelen og ikke vender tilbake dit før de har vannet jorden, gjort den fruktbar og fått den til å spire, gitt såkorn til den som skal så, og brød til den som skal spise, slik er mitt ord som går ut av min munn: Det vender ikke tomt tilbake til meg, men gjør det jeg vil og fullfører det jeg sender det til."
Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

En gang til

Du må gjennom Jesus Kristus det er ingen annen vei til Faderen

Lukas 11: 2: Når dere ber, skal dere si: Far. La ditt navn holdes hellig. Retter du dine bønner til faderen som bibelen sier har navnet Jehova ?

Joh 14: 6,14: Jesus sier: Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til faderen uten ved meg. Hvis dere ber om noe i mitt navn, vil jeg gjøre.

Hva vil det være riktig å be om. Matt 6: 9-13 : Fader vår, du som er i himmelen. La ditt navn holdes hellig. La ditt rike komme. La din vilje skje på jorden som er i himmelen. Gi oss i dag vårt daglige brød. Forlat oss vår skyld, som vi og forlater våre skyldnere. La oss ikke inn i fristelse, men frels oss fr det onde. Legg merke til at Guds navn og hensikter bør komme på førsteplassen.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Lukas 11: 2: Når dere ber, skal dere si: Far

Og ikke Jehova !

PS: Jehovas vitner ber ikke Fader vår, du vil aldri høre et Jehova vitne be Fader vår, de er ikke kristne 

????

du er velkommen til riket sal og du kan også høre Fader vår, du er som i himmelen og på jord. La ditt navn  ( Jehova ) holdes hellig

Lenke til kommentar

til det verre ?? nei, da må du lese historien på nytt

Det er Gud som siteres

Jes 55:11 "For lik regn og snø som faller fra himmelen og ikke vender tilbake dit før de har vannet jorden, gjort den fruktbar og fått den til å spire, gitt såkorn til den som skal så, og brød til den som skal spise, slik er mitt ord som går ut av min munn: Det vender ikke tomt tilbake til meg, men gjør det jeg vil og fullfører det jeg sender det til."

Ja, jeg har lest historie.

Kristendommen har ødelagt verden i 2000 år.  Den har slavebundet, drept, torturert og ødelagt livet til millioner på millioner liv.

Da hjelper det ikke å sitere et fantasimonster.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Hvorfor har de onde framgang. Hvorfor skal de onde de få leve. Det var den trofaste Job som stilte dette spørsmålet for lang tid siden og det er blitt gjentatt mange ganger siden hans tid. Hvorfor er det egentlig slik at de onde overlever og til og med har framgang. Ofte er deres hus sikre mot det som skremmer og Gud bruker ikke riset på dem som Job sa ( Job 21: 7,9 )

Betyr det at det ikke har noen verdi å tjene Jehova Gud, elske sin neste og avholde seg fra å gjøre urett. På ingen måte. Bibelen hjelper oss til å se tingene i det rette perspektiv når den sier: Bli ikke harm på dem som gjør ondt, misunn ikke dem som gjør urett. De visner jo like fort som gresset og tørker bort som friske grønnsvær. Stol på Jehova og gjør det gode. ( Salme 37: 1-3 )

Ja, de ondes tilsynelatende framgang er bare midlertid. Deres liv er i virkeligheten veldig kort, mens de som tjener Jehova Gud, har et storslått framtidshåp. Snart vil Guds løfte bli oppfylt: Gud skal tørke bort hver tåre fra deres øyne og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte være mer. De ting som var før, er forsvunnet. ( Åpenbaringen 21: 4 ) Det er bare de rettferdige som vil få oppleve dette, ikke de onde. Så oppmuntrende det er å holde seg nær til Jehova Gud og lære å gjøre hans vilje, uansett hvor onde de som er rundt oss, måtte være.

La meg i all fornødenhet fastslå at den hebraiske tekst ikke gir jehovas vitner tilgang til å bruke store bokstaver om noen guddom i den teksten.

Dét finnes ikke STORE BOKSTAVER på hebraisk, ei heller finnes kongelige flertall i noen semittisk språk, slik at når gudene i genesis sier VI, er dét et flertallsbegrep som ikke lar seg harmonere med NTs påståtte énguderi av tre-i-en.

Her vet jeg at dere jv er med meg men det blir av kortvarig art.

Dette latterlige "tetragrammaton" er en kristeliøs oppfinnelse som ikke eksisterer i den hebraiske tekst, hvor visse tvilsomme elementer av menneskeheten ser ut til å trives aller best.

Dét finnes ikke én eneste grunn for å kalle noen for Jehova Gud. Det er noe den forvirrede JV-grunnlegger Russell brukte, og som ble videreført av hans yppersteprest Rutherford med  ASV. American Standard Version of the bible fra 1901, som grunnlag. 

Skam dykk.

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Og ikke Jehova !

PS: Jehovas vitner ber ikke Fader vår, du vil aldri høre et Jehova vitne be Fader vår, de er ikke kristne 

????

du er velkommen til riket sal og du kan også høre Fader vår, du er som i himmelen og på jord. La ditt navn  ( Jehova ) holdes hellig

Du er flink til å lyve for Jehova. Det er i kirken du kan høre Guds folk be Fader vår, ikke i Jehovas sal.

Jehova er ikke Guds navn, Jehovas vitner er ikke Guds folk

Joh 17:11 "Hellige Far, bevar dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg, så de kan være ett, slik som vi er ett. Da jeg var hos dem, bevarte jeg dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg"

Joh 17:26 "Jeg har gjort ditt navn kjent for dem og skal fortsatt gjøre det, for at den kjærlighet du har hatt til meg, kan være i dem og jeg selv kan være i dem"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Og ikke Jehova !

????

Du er flink til å lyve for Jehova. Det er i kirken du kan høre Guds folk be Fader vår, ikke i Jehovas sal.

Joh 17:11 "Hellige Far, bevar dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg, så de kan være ett, slik som vi er ett. Da jeg var hos dem, bevarte jeg dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg"

Joh 17:26 "Jeg har gjort ditt navn kjent for dem og skal fortsatt gjøre det, for at den kjærlighet du har hatt til meg, kan være i dem og jeg selv kan være i dem"

Jeg ( Jesus ) har gjort ditt navn ( Jehova ) for dem og skal fortsatt gjøre det.....

Lenke til kommentar

Hvorfor har de onde framgang. Hvorfor skal de onde de få leve. Det var den trofaste Job som stilte dette spørsmålet for lang tid siden og det er blitt gjentatt mange ganger siden hans tid. Hvorfor er det egentlig slik at de onde overlever og til og med har framgang. Ofte er deres hus sikre mot det som skremmer og Gud bruker ikke riset på dem som Job sa ( Job 21: 7,9 )

Betyr det at det ikke har noen verdi å tjene Jehova Gud, elske sin neste og avholde seg fra å gjøre urett. På ingen måte. Bibelen hjelper oss til å se tingene i det rette perspektiv når den sier: Bli ikke harm på dem som gjør ondt, misunn ikke dem som gjør urett. De visner jo like fort som gresset og tørker bort som friske grønnsvær. Stol på Jehova og gjør det gode. ( Salme 37: 1-3 )

Ja, de ondes tilsynelatende framgang er bare midlertid. Deres liv er i virkeligheten veldig kort, mens de som tjener Jehova Gud, har et storslått framtidshåp. Snart vil Guds løfte bli oppfylt: Gud skal tørke bort hver tåre fra deres øyne og døden skal ikke være mer, heller ikke sorg eller skrik eller smerte være mer. De ting som var før, er forsvunnet. ( Åpenbaringen 21: 4 ) Det er bare de rettferdige som vil få oppleve dette, ikke de onde. Så oppmuntrende det er å holde seg nær til Jehova Gud og lære å gjøre hans vilje, uansett hvor onde de som er rundt oss, måtte være.

La meg i all fornødenhet fastslå at den hebraiske tekst ikke gir jehovas vitner tilgang til å bruke store bokstaver om noen guddom i den teksten.

Dét finnes ikke STORE BOKSTAVER på hebraisk, ei heller finnes kongelige flertall i noen semittisk språk, slik at når gudene i genesis sier VI, er dét et flertallsbegrep som ikke lar seg harmonere med NTs påståtte énguderi av tre-i-en.

Her vet jeg at dere jv er med meg men det blir av kortvarig art.

Dette latterlige "tetragrammaton" er en kristeliøs oppfinnelse som ikke eksisterer i den hebraiske tekst, hvor visse tvilsomme elementer av menneskeheten ser ut til å trives aller best.

Dét finnes ikke én eneste grunn for å kalle noen for Jehova Gud. Det er noe den forvirrede JV-grunnlegger Russell brukte, og som ble videreført av hans yppersteprest Rutherford med  ASV. American Standard Version of the bible fra 1901, som grunnlag. 

Skam dykk.

Når du trykker Jehova Gud , da ser du Jahve. Hvis du leser mer

Det står : Etter templets fall i år 70 evt ble uttalen etter hvert ukjent blant jøder, formen Jahve brukes aldri. Ortodokse jøder omtaler Gud gjerne som ha-shem ( navnet ) i vanlig tale.

Allerede fra 200 tallet f.v.t skal navnet JHVH være blitt erstattet av Adonai ( Herre , min Herre ) ved lesning fra bibelteksten. For å minne leseren på dette er vokalene fra Adonai markert i den hebraiske teksten ( se kere ), noe som førte til at uttalen Jehovah oppsto blant kristne teologer i middelaldren.

Da Moses sto foran Egypts Farao og førte fram Guds krav til ham, uttalte han navnet på den Gud som hadde sendt ham. Moses sa ikke Herren sier  det og det, for Farao og egypter dyrket og anerkjente sine egne falske guder som herrer.

Lenke til kommentar

Kristendommen er sann, for kristendommen har hatt historisk enorm makt, og har det fortsatt til en viss grad. I see.

To Paraphrase:

Kristendommen er umoralsk, for kristendommen har hatt historisk enorm makt, og har det, til tross for forvaltningen, fortsatt til en viss grad. I See.

OT, jeg tror Vatikanet et al. foretrekker stor "S".

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

når barna er voksen nok, kan de bestemme selv om de vil eller ikke. valget er deres. det er frivillig

Du som er jehovas vitne vet jo veldig godt at dette ikke er sant. Det er helt vanlig prosedyre for jehovas vitne og andre religiøse å innlemme barn i deres overtro fra tidlig alder, og det at du sitter her og nekter for det er så skammelig at det ikke finnes ord. Du snakker om moral og frivillighet, mens klubben du er medlem av aktivt spytter på disse tingene. Det var ingen valgfrihet når jeg ble tvingt med på møter i en alder av 7, hvor jeg knapt kunne skjønne hva som foregikk. 

Du sier at de kan bestemme selv når de er voksne - men hvor er logikken i dette når valget allerede er tatt fra barnet i tidlig alder? Systemet deres er jo lagt opp for å indoktrinere barn. Nå skal det sies at det ikke kun er din overtro som gjør dette, men å påstå at det er frivillig er direkte løgn. Om man så kan melde seg ut når man er voksen spiller jo liten rolle - skaden er jo allerede skjedd på det punktet. 

Edit: At to religiøse krangler med bibelsitater er forresten forferdelig underholdende. Så my svada i en tråd har jeg aldri sett før.

Endret av fiskerdigg123
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan også komme med sitater:

"With great power comes great responsibility"  Peter Parker/Spiderman

Dette er et LANGT viktigere sitat enn eventyret du siterer.  Hadde alle verdensledere fulgt dette, hadde verden vært et mye bedre sted å leve.

Forskjellen er at de ordene ikke har forandret noe, mens Jesu Kristi ord har forandret verden og vil forandre verden. Når Jesus Kristus snakker, er det egentlig Gud som snakker og da må verden gi etter og forandre seg.

Heldigvis så er det nå sånn at verden hører mindre og mindre etter og siden 1500-tallet gradvis har slitt seg løs fra religionens lenker.  Det var enkelt nok å holde oss i slaveri så lenge kun prestene kunne lese og kirken hadde enerett på "kunnskap", i tillegg til å eie alt land og rikdom så langt øyet kunne se.  I dag har vi imidlertid alle lært å lese og har tilgang til så godt som all kunnskap menneskeheten har tilegnet seg ved hjelp av noen få tastetrykk.  All tilgjengelig erfaring og forskning viser heldigvis også at jo mer opplyste og kunnskapsrike mennesker blir, jo mindre religiøse blir de også - og siden kunnskap kun øker og mennesker over hele kloden dermed kun blir mer kunnskapsrike, så er religionens makt og innflytelse uvegerlig på hell.

Riktignok vil ingen som leser denne tråden leve lenge nok til å oppleve at religionen mister hele sin praktiske relevans, men våre barnebarns barn vil trolig ikke være i stand til å forstå hvordan partier som KRF kunne ha reell innflytelse på nasjonal og internasjonal politikk eller hvorfor prester og biskoper var folk som fortjente spesiell respekt.  Et bittelite fåtall av befolkningen vil sikkert fremdeles frekventere de ytterst få kirkene som vil være i funksjon, for mennesker som nekter å la seg opplyse har alltid eksistert og vil trolig alltid eksistere.  De vil imidlertid bli sett på som særinger og bygdetullinger, heller enn moralens voktere (som jo aldri har vært realiteten uansett).

Det er synd vi ikke kan spole oss frem dit med en gang, men som vitenskapen forklarer oss så fungerer dessverre ikke tiden slik.  Imidlertid kan alle opplyste mennesker sove trygt i visshet om at religionen sakte men sikkert vil miste all sin innflytelse over menneskets gjøren og laden.  At det ikke vil skje i vår levetid får vi bare forsøke å holde ut med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kom over denne videoen som jeg synes forklarer greit (utifra hva jeg har lest og forstått):

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Kristendommen er sann, for kristendommen har hatt historisk enorm makt, og har det fortsatt til en viss grad. I see.

To Paraphrase:

Kristendommen er umoralsk, for kristendommen har hatt historisk enorm makt, og har det, til tross for forvaltningen, fortsatt til en viss grad. I See.

OT, jeg tor Vatikanet et al. foretrekker stor "S".

Det er ikke kristendommen, men kristenheten som er uhemmet råskap

Historien viser at slike ulv-lignende mennesker fikk mange til å vende seg bort fra bibelens normer og bli verdsligsinnet. Jesus Kristus, kristendommens grunnlegger hadde sagt: Mitt rike er ikke av denne verden. Disippelen Jakob fordømte dem som søkte vennskap med verden, som utro og sa: Den altså som vil være verdens venn, han blir Jehova Guds fiende. ( Jakob 4:4 ) De frafalne kristne ignorerte disse bibelske uttalelsene. I det fjerde århundre av vår tidsregning ble den romerske keiser Konstantin angivelig ( treenighet )

Dette var ikke den kristendom Bibelen framholder. Det var en falsk form for kristendom, et bedrag. Bibelen viser at Kristus Jesus avviste Satans, Guds fiendes tilbud om herredømmet over denne verdens politiske riker.

Pave Leo som levde i det femte århundre fulgte en stikk motsatt handlemåte. Han sa: Jeg vil atter en gang fornye herredømmet på denne jord, ikke ved å bringe keiserdømmet tilbake, men ved å innføre et nytt teokrati, ved å gjøre meg selv til kristi stedfortreder.......

Resultat ble ikke lykke, men korrupsjon, overtro og blodsutgytelser. Vest-europa kom inn i den mørke middelalder. På den tiden fantes det praktisk talt ikke bibler på de språk som det jevne lag av folket talte. Dette var den tidsperiode i historien da bibelen ble minst lest. Du kan selv lese i et hvilket som helst saklig leksikon hva dette frafallet fra Bibelens normer resulterte i for menneskene i løpet av denne perioden, da kristenheten nådde sitt høydepunkt hva makt, rikdom, innflytelse angår.

Lenke til kommentar

Det var ingen valgfrihet når jeg ble tvingt med på møter i en alder av 7, hvor jeg knapt kunne skjønne hva som foregikk.

Du sier at de kan bestemme selv når de er voksne - men hvor er logikken i dette når valget allerede er tatt fra barnet i tidlig alder? Systemet deres er jo lagt opp for å indoktrinere barn.

Nå døper de barn ned i 8 års alderen, noe som er bekreftet i årboka for 2017.

Ser ingen frivillighet noen steder når barna seres inndoktrineres fra fødselen av, døpes som barn og utstøtes om de senere finner ut at de ikke kan stå innefor avgjørelsen de tok som barn.

Lenke til kommentar

Kom over denne videoen som jeg synes forklarer greit (utifra hva jeg har lest og forstått):

Så dette er altså de gode grunnene gud hadde for å drepe uskyldige kvinner og barn eller hele folkeslag.

Han vil ikke endre guds folks fienders frie vilje ved å plante nye ideer i deres hode men istedenfor utrydde dem samtidig som han påvirket faraos sinn for å ikke la isrealittene reise fra egypt på tross av at gud plaget farao og befolkningen i Egypt.

Han gjorde også Nebukanesar synnsyk i mange år for å demonstrere sin makt.

Disse menneskenes frie vilje var altså ikke så nøye så lenge det gjorde at gud fikk vist sin makt ved å plage og drepe uskyldige mennesker mens den samme gud kunne ikke bruke de samme egenskapene til å påvirke isrealittenes fiender.

Fantastisk!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ( Jesus ) har gjort ditt navn ( Jehova ) for dem og skal fortsatt gjøre det.....

Jehova er ikke det navnet Gud ga Jesus og heller ikke noe Jesus kalte Gud. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...