RWS Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Det er blitt sagt at for mange år siden kunne en mor ta seg av 11 barn, nå kan ikke 11 barn ta seg av en mor Tulleprat. Alt er så svart/hvit i en religiøs verden at det er til å bli kvalm av... Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 når barna er voksen nok, kan de bestemme selv om de vil eller ikke. valget er deres. det er frivillig Jeg er stygt redd for at du begynner i feil ende. Man skal ikke tvangsinnføre vergeløse småunger i noe som helst - de senere skal måtte melde seg ut fra. De har aldri bedt om idiotien, deres foreldre har tredd ned over huene deres. Finn dere en annen måte å verve på. 3 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Kristne har for LENGE siden funnet ut at det å forgifte barnesinn er smart, spesielt før de begynner å stille kritiske spørsmål. Skrem dem med helvetes straffer og du har lydige, hjernelamme tjenere til de dør... Lurer på når det skal gå opp for oss som samfunn at å forgifte et barnesinn med religiøst sludder, løgn og grove trusler er barnemishandling jeg... De ødelegger mennesker like effektivt som enhvert annet skrekk regimes torturkamre, bare med den forskjellen at de religiøse selv bærer med seg torturkammeret overalt de går. De er sine egne undertrykkere, sine egne informasjons fornektere, sitt eget tankepoliti og sine egne løgnere... Religion er bare trist når man begynner å se nærmere på det, men kristne og kirken har gjort en god propaganda jobb, for det å være kristen er først i dag i ferd med å snu til noe negativt. Folk stoler ikke helt på utagerende kristne, nettopp fordi de ikke vet hva for annet sludder og vås de kan tro blindt på i tillegg til sludderet de er hjernevasket til å tro på....Men å dra inn barn som kristne og muslimer og andre religiøse bedriver ER barnemishandling! Det er ikke barnets skyld at mamma og pappa er hjernedøde, men det burde vært ulovlig å ødelegge barns sinn på denne måten, ingen tvil om det. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Kristne har for LENGE siden funnet ut at det å forgifte barnesinn er smart, spesielt før de begynner å stille kritiske spørsmål. Skrem dem med helvetes straffer og du har lydige, hjernelamme tjenere til de dør... Lurer på når det skal gå opp for oss som samfunn at å forgifte et barnesinn med religiøst sludder, løgn og grove trusler er barnemishandling jeg... De ødelegger mennesker like effektivt som enhvert annet skrekk regimes torturkamre, bare med den forskjellen at de religiøse selv bærer med seg torturkammeret overalt de går. De er sine egne undertrykkere, sine egne informasjons fornektere, sitt eget tankepoliti og sine egne løgnere... Religion er bare trist når man begynner å se nærmere på det, men kristne og kirken har gjort en god propaganda jobb, for det å være kristen er først i dag i ferd med å snu til noe negativt. Folk stoler ikke helt på utagerende kristne, nettopp fordi de ikke vet hva for annet sludder og vås de kan tro blindt på i tillegg til sludderet de er hjernevasket til å tro på.... Men å dra inn barn som kristne og muslimer og andre religiøse bedriver ER barnemishandling! Det er ikke barnets skyld at mamma og pappa er hjernedøde, men det burde vært ulovlig å ødelegge barns sinn på denne måten, ingen tvil om det. Alt er omvevdt RWS Det er de ikke-kristne som er hjernedøde og må vekkes til livet ved hjelp av Jesu ord Joh 5:25 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den time kommer, ja, den er nå, da de døde skal høre Guds Sønns røst, og de som hører, skal leve" Joh 6:63 "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv" Endret 13. april 2017 av IHS Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 når jeg leser slikt som dette ... av og til lurer jeg på hva som egentlig skal til for at en av disse troende blir overbevist om at hele troen og levesettet deres egentlig er en løgn ... Det er vel så innprentet i dem at uansett hvilken vinkling man hadde å komme med, ville man bare bli møtt med salmer og vers. Det blir mye det samme som at man sier til barna sine fra de er små at i den skogen der borte må du ikke gå. der bor et monster. Og hvis ungene noen gang gikk dit, så skremte man dem skikkelig, og samtidig ga dem straff. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 når jeg leser slikt som dette ... av og til lurer jeg på hva som egentlig skal til for at en av disse troende blir overbevist om at hele troen og levesettet deres egentlig er en løgn ... Nei, det er omvendt det kristne livet er et liv i sannhet Joh 14,6 Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Ja, om han hadde løyet hadde han jo vært kompis nok til å meddele det klart og tydelig. 1 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) når jeg leser slikt som dette ... av og til lurer jeg på hva som egentlig skal til for at en av disse troende blir overbevist om at hele troen og levesettet deres egentlig er en løgn ... Nei, det er omvendt det kristne livet er et liv i sannhet Joh 14,6 Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. ja du skriver det, og mener å bevise det med et sitat fra en bok. Hvorfor blir ikke det det samme hvis jeg kommer med et sitat fra en annen bok? Jo fordi det er bibelen sier du sikkert. Noen har fortalt deg at det som står i den boken er sannheten. Men det er ikke bare på dette feltet slikt skjer. Man ser det igjen i mye annet. Noen eksempler når man er i syden. Til stadighet er det folk som kjøper aksjer i timeshare leiligheter, vinner på gratis skrapelodd, kjøper gull til 2 euro, kommer hjem med ekte tepper i hundretusenkronersklassen, med 97 prosent rabatt. Det er jo noen svært overbevisende mennesker som står bak dette også, og noen veldig godtroende mennesker som biter på. Husker jeg ble fortalt at julenissen fantes, og kom med gaver hver juleaften. Jeg husker også mamma lese til meg når jeg var liten om et troll som bodde under en bro. De stakkars gjeiteskillingene som skulle over den broen. Husker jeg var ganske engasjert noen ganger da. Men jeg skjønte tegningen noen år etter ... Endret 13. april 2017 av Smultring77 Lenke til kommentar
camxer Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Når eneste beviset er noe som står i en bok ('Ny verden oversettelsen' av bibelen) som er skrevet av mennesker og ikke gud og noen tror at dette er sannhet uten kritisk tenking - er det ingen vits å diskutere dette med en slik person. Har personlig ikke noe imot at folk tror på en religion, så lenge dette er gjort med måte og de holder dette til seg selv uten å diskriminere eller ønske noen andre vondt. 1 Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 Det er blitt sagt at for mange år siden kunne en mor ta seg av 11 barn, nå kan ikke 11 barn ta seg av en mor Tulleprat. Alt er så svart/hvit i en religiøs verden at det er til å bli kvalm av... Hvordan man kan hjelpe skilsmissebarn Skilsmissen gjør slutt på ekteskapet, ikke på foreldreansvaret Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Nei, det er omvendt det kristne livet er et liv i sannhet Joh 14,6 Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. ja du skriver det, og mener å bevise det med et sitat fra en bok. Hvorfor blir ikke det det samme hvis jeg kommer med et sitat fra en annen bok? Jo fordi det er bibelen sier du sikkert. Noen har fortalt deg at det som står i den boken er sannheten. Men det er ikke bare på dette feltet slikt skjer. Man ser det igjen i mye annet. Noen eksempler når man er i syden. Til stadighet er det folk som kjøper aksjer i timeshare leiligheter, vinner på gratis skrapelodd, kjøper gull til 2 euro, kommer hjem med ekte tepper i hundretusenkronersklassen, med 97 prosent rabatt. Det er jo noen svært overbevisende mennesker som står bak dette også, og noen veldig godtroende mennesker som biter på. Husker jeg ble fortalt at julenissen fantes, og kom med gaver hver juleaften. Jeg husker også mamma lese til meg når jeg var liten om et troll som bodde under en bro. De stakkars gjeiteskillingene som skulle over den broen. Husker jeg var ganske engasjert noen ganger da. Men jeg skjønte tegningen noen år etter ... Det er ikke slik fordi det står i en bok, det er slik fordi Jesus Kristus selv har sagt det. Hans ord er ikke som alle andre ord. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Når eneste beviset er noe som står i en bok ('Ny verden oversettelsen' av bibelen) som er skrevet av mennesker og ikke gud og noen tror at dette er sannhet uten kritisk tenking - er det ingen vits å diskutere dette med en slik person. Har personlig ikke noe imot at folk tror på en religion, så lenge dette er gjort med måte og de holder dette til seg selv uten å diskriminere eller ønske noen andre vondt. ja det der er en falsk bibel skrevet av jehovas vitner som er falske kristne Endret 13. april 2017 av IHS Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Nei, det er omvendt det kristne livet er et liv i sannhet Joh 14,6 Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. ja du skriver det, og mener å bevise det med et sitat fra en bok. Hvorfor blir ikke det det samme hvis jeg kommer med et sitat fra en annen bok? Jo fordi det er bibelen sier du sikkert. Noen har fortalt deg at det som står i den boken er sannheten. Men det er ikke bare på dette feltet slikt skjer. Man ser det igjen i mye annet. Noen eksempler når man er i syden. Til stadighet er det folk som kjøper aksjer i timeshare leiligheter, vinner på gratis skrapelodd, kjøper gull til 2 euro, kommer hjem med ekte tepper i hundretusenkronersklassen, med 97 prosent rabatt. Det er jo noen svært overbevisende mennesker som står bak dette også, og noen veldig godtroende mennesker som biter på. Husker jeg ble fortalt at julenissen fantes, og kom med gaver hver juleaften. Jeg husker også mamma lese til meg når jeg var liten om et troll som bodde under en bro. De stakkars gjeiteskillingene som skulle over den broen. Husker jeg var ganske engasjert noen ganger da. Men jeg skjønte tegningen noen år etter ... Det er ikke slik fordi det står i en bok, det er slik fordi Jesus Kristus selv har sagt det. Hans ord er ikke som alle andre ord. 1 Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 Når eneste beviset er noe som står i en bok ('Ny verden oversettelsen' av bibelen) som er skrevet av mennesker og ikke gud og noen tror at dette er sannhet uten kritisk tenking - er det ingen vits å diskutere dette med en slik person. Har personlig ikke noe imot at folk tror på en religion, så lenge dette er gjort med måte og de holder dette til seg selv uten å diskriminere eller ønske noen andre vondt. ja det der er en falsk bibel skrevet av jehovas vitner som er falske kristne Alle du kjenner, har et navn. Gud har også et navn, som skiller ham ut fra alle andre. Er ikke Gud hans navn spør du kanskje, Nei, for Gud er bare en tittel, akkurat som president, konge og dommer er titler. Guds navn ble gjort kjent for oss gjennom Bibelen, hvor det ifølge grunnteksten forekommer cirka 7000 ganger. Pastor Storjohanns oversettelse av salme gjengir for eksempel Salme 83: 19 på denne måten: Og lad dem erkjende, at du, dit Navn, Jehovah, du alene er den høieste over den hele jord. Guds navn forekommer også i de fleste bibeloversettelser i Åpenbaringen 19: 1-6 som en del av uttrykket halleluja. Det betyr pris Jah. Jah er en forkortet form for Jehova. Noen blir overrasket når de får se Guds navn i Bibelen. De er kanske vant til å lese en oversettelse hvor Guds navn sjelden eller aldri forekommer. I den norske oversettelsen av 1978 og i oversettelsen av 1930 forekommer det bare i fotnoten til henholdvis 2. Mos 3:14 og 2.Mos 3:15, hvor formen Jahve benyttes. Oversettelsen av 1904 bruker her formen Jehova. I de andre tilfelle da Guds navn forekommer i grunnteksten, er det gjengitt med Herren, Gud og Israel Gud. Men du spør kanskje: Hvorfor blir ikke Guds navn brukt alle steder hvor det forekommer i grunnteksten. Hvorfor blir det erstattet med slike titler som Herren og Gud. American Standard Version forklarer i sitt forord hvorfor den den bruker Guds navn, Jehova og hvorfor navnet i lang tid ikke ble brukt: Den amerikanske revisjonskomiteen kom etter omhyggelig overveielse til den enstemmige overbevisning at en jødisk overtro, som betraktet det guddommelige navn som altfor hellig til å bli uttalt, ikke lenger burde få påvirke engelske eller andre oversettelser. Dette egennavnet med dets rikdom av hellige tankeforbindelser, blir nå gjeninnsatt på den plass i den hellige tekst som det har et ubestridelig krav på. Ja, de som laget denne oversettelsen av Bibelen, var av den oppfatning at oversettere som hadde utelatt Guds navn, ikke hadde hatt gode grunner for å gjøre. De satte det derfor inn igjen der hvor det hørte hjemme. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Det er ikke slik fordi det står i en bok, det er slik fordi Jesus Kristus selv har sagt det. Hans ord er ikke som alle andre ord. hvem sier til deg at han har sagt det? eller har du lest at han har sagt det? 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Alt er omvevdt RWS Det er de ikke-kristne som er hjernedøde og må vekkes til livet ved hjelp av Jesu ord Joh 5:25 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den time kommer, ja, den er nå, da de døde skal høre Guds Sønns røst, og de som hører, skal leve" Joh 6:63 "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv" Jeg kan også komme med sitater: "With great power comes great responsibility" Peter Parker/Spiderman Dette er et LANGT viktigere sitat enn eventyret du siterer. Hadde alle verdensledere fulgt dette, hadde verden vært et mye bedre sted å leve. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 ja det der er en falsk bibel skrevet av jehovas vitner som er falske kristne Alle du kjenner, har et navn. Gud har også et navn, som skiller ham ut fra alle andre. Er ikke Gud hans navn spør du kanskje, Nei, for Gud er bare en tittel, akkurat som president, konge og dommer er titler. Guds navn ble gjort kjent for oss gjennom Bibelen, hvor det ifølge grunnteksten forekommer cirka 7000 ganger. Pastor Storjohanns oversettelse av salme gjengir for eksempel Salme 83: 19 på denne måten: Og lad dem erkjende, at du, dit Navn, Jehovah, du alene er den høieste over den hele jord. Guds navn forekommer også i de fleste bibeloversettelser i Åpenbaringen 19: 1-6 som en del av uttrykket halleluja. Det betyr pris Jah. Jah er en forkortet form for Jehova.... Nei, det er det ikke. Det er en forkortelse av Yah-weh (Jeg-er) Jehova er bare tull Apg 4:12 "navnet til Jesus Kristus, nasareeren, han som dere korsfestet, men som Gud reiste opp fra de døde. Han er steinen som ble vraket av dere bygningsmenn, men som er blitt hjørnestein. Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved" Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Alt er omvevdt RWS Det er de ikke-kristne som er hjernedøde og må vekkes til livet ved hjelp av Jesu ord Joh 5:25 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den time kommer, ja, den er nå, da de døde skal høre Guds Sønns røst, og de som hører, skal leve" Joh 6:63 "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv" Jeg kan også komme med sitater: "With great power comes great responsibility" Peter Parker/Spiderman Dette er et LANGT viktigere sitat enn eventyret du siterer. Hadde alle verdensledere fulgt dette, hadde verden vært et mye bedre sted å leve. Forskjellen er at de ordene ikke har forandret noe, mens Jesu Kristi ord har forandret verden og vil forandre verden. Når Jesus Kristus snakker, er det egentlig Gud som snakker og da må verden gi etter og forandre seg. Endret 13. april 2017 av IHS Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 ja det der er en falsk bibel skrevet av jehovas vitner som er falske kristne Alle du kjenner, har et navn. Gud har også et navn, som skiller ham ut fra alle andre. Er ikke Gud hans navn spør du kanskje, Nei, for Gud er bare en tittel, akkurat som president, konge og dommer er titler. Guds navn ble gjort kjent for oss gjennom Bibelen, hvor det ifølge grunnteksten forekommer cirka 7000 ganger. Pastor Storjohanns oversettelse av salme gjengir for eksempel Salme 83: 19 på denne måten: Og lad dem erkjende, at du, dit Navn, Jehovah, du alene er den høieste over den hele jord. Guds navn forekommer også i de fleste bibeloversettelser i Åpenbaringen 19: 1-6 som en del av uttrykket halleluja. Det betyr pris Jah. Jah er en forkortet form for Jehova.... Nei, det er det ikke. Det er en forkortelse av Yah-weh (Jeg-er) Jehova er bare tull Apg 4:12 "navnet til Jesus Kristus, nasareeren, han som dere korsfestet, men som Gud reiste opp fra de døde. Han er steinen som ble vraket av dere bygningsmenn, men som er blitt hjørnestein. Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved" Jesus sier til henne ( Maria Magdalena ) : Rør meg ikke, for jeg er ennå ikke faret opp til Faderen. Men gå til mine brødre og si til dem at jeg farer opp til ham som er min Far og Far for dere, min Gud og deres Gud. ( Joh 20:17 ) Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Kristendommen er sann, for kristendommen har hatt historisk enorm makt, og har det fortsatt til en viss grad. I see. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå