formannen Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hei Jeg vil ha en side som er enkel å oppdatere uten å komme borti koder som allerede er laget. Har kommet frem til at det går an å bruke .inc-filer til dette som i: <!--meny--> <?php $MenuPath = "./inc_filer/meny.inc"; include("$MenuPath"); ?> <!--/meny--> men hvordan programmerer jeg disse .inc-filene... er det i HTML eller? Har vært borti en ting som kalles iMaker for oppdatering av artikler for en avis... finnes det noe lignende som er gratis. Det er viktig at jeg kan endre designet på sidene. takker for alle svar Lenke til kommentar
christt Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 .inc er bare noe man kaller filene fordi man bruker dem i include(). Filene kan likegodt hete .php, .html, osv. Du lager disse filene akkurat som du lager vanlige html filer eventuelt PHP filer. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 .inc lages i notepad. Alternativt kan du kalle .inc filene for .lol for den saks skyld. Eksempel på en .inc fil: <b>Hei</b> <br><br> HEI DER FOLKENS!! Lagres som hoved.inc for eksempel Lykke til Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Bare husk at ein fil med endingen .inc kan åpnes av alle. Så vist det er noko data i dei filene så kall filene: filnavn.inc.php eller filnavn.php istedenfor. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg foretrekker .inc.php, .class.php og .inc.html slik at man ser hva som er i koden. Eller iallfall hva man tenkte å ha der Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Det er best å kalle filene .inc.php eller .php, siden scriptene da parses dersom noen prøver å komme til dem via en browser. De vil da generere en feilmelding eller ikke vise php-kildekoden din - en fordel, sikkerhetsmessig. Om du har en config-include, vurdér å legge denne utenfor web-roten din, slik at den ikke kan aksesseres i det hele tatt. HJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå