Gå til innhold

Problem med Windows Update og skjermen blinker av og til.

Anbefalte innlegg

Jeg har diskutert før inne her, men nå legger jeg ved 4 innlegg som skal belyse hva jeg gjør for å rette opp feilen. At skjermen av og til blinker kan jo være noe med skjermkortet og jeg prøver å fikse det, slik dere ser på vedleggene. Også Windows Update har låst seg og kan ikke oppdateres. Jeg har foretatt meg mye for å rette på det uten hell. Kan være at jeg har oppdater Lenovo G510 maskinen min fra Windows 8.1 til Windows 10 ? Lurer på om de 2 feilene her har samme opprinnelse ? Men det er noe jeg kan foreta meg for å rette på Windows 10 - en spesiell oppdatering jeg fant, så skal se på det i siden, men vet ikke om det hjelper. Men på skjermkort kommer det opp at siste driver er installert og også at den fungerer, men så er det noe med dette å kunne rulle tilbake da ??

post-232280-0-28639900-1491655057_thumb.png

post-232280-0-66418200-1491655068_thumb.png

post-232280-0-19195700-1491655083_thumb.png

post-232280-0-08421300-1491655096_thumb.png

Endret av merterje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klassiker den der. Skru av oppdatering av drivere via Windows update, deretter laster du ned og installerer siste driverne fra Lenovo sin hjemmeside.

Er litt custom mekking av enkelte laptop produsenter på skjermkortene hvor de skal spare litt på komponenter, og da får du merkelige problemer med standard driverne.

Lenke til kommentar

Klassiker den der. Skru av oppdatering av drivere via Windows update, deretter laster du ned og installerer siste driverne fra Lenovo sin hjemmeside.

Er litt custom mekking av enkelte laptop produsenter på skjermkortene hvor de skal spare litt på komponenter, og da får du merkelige problemer med standard driverne.

Fant på Lenovo hjemmeside hvor jeg kan laste ned drivere. Bare det at jeg må ha serienummer på PCen. Da holder det vel ikke med Lenovo G510 ? Men skal forsøke å finne det på nettet, hvis det er mulig da, fakturaen er forlatt. Kanskje Lefdal har det ?

Lenke til kommentar

Det var et bra svar her. Jeg åpnet den ene, men der kom det opp at den nyeste driver var installert, og om jeg da ville installere eldre driver. Det så jeg ikke noe hensikt i eller tok sjansen på, så da var det ikke mer å gjøre der. Den andre var scanning av driver i Windows 10. Det har jeg ikke gjort ennå, så jeg skal se nærmer på det.

Lenke til kommentar

Ofte er det faktisk BEDRE å installere en gammel driver.

Enkelte Lenevo laptoper har noe krøll med skjermkort oppbyggingen, så derfor burde du om du får blinkingen holde deg til driveren de gir deg og skru av oppdateringen via Windows.

Skal produsentene mekke for mye selv og ikke følge standarder, så kan du ikke bruke en nyere standarddriver.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...