Marvil Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Dette temaet har vært her før, men trenger en fin og brukervennlig bruksanvisning.. På disse to sidene; KlubbLAN sin PoleCat sin Her er kantene på tabellene runde og det er skrevet "inni" bildene.. På PoleCat sin f.x ser man at nyhetene har en "topp" der overskriften står. hvordan blir dette gjort..? Noen som kan lage en fin bruksanvisning eller..? Evt vet om en (helst norsk). Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det er bare laget bilder som er ligget inn i tables med de bildene som bakgrunn og background-repeat: no-repeat; ELNS! Lenke til kommentar
0b4b Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 når dere prater om det, så lurer jeg på en ting. vis man ikke skal bruke ps til og slice hur gjør man det da ? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 når dere prater om det, så lurer jeg på en ting. vis man ikke skal bruke ps til og slice hur gjør man det da ? Når noen har sagt at de mener du ikke skal bruke ps til å slice, regner jeg med at det er den ps-genrerte kodinga de ikke liker. Selv slicer jeg alt med guides, og det funker fint som bare. Vil du dele opp layouten din i PS kan du gjøre det med slice eller guides, men ikke bruk det autogenererte html dokumentet som kommer ut av det hele. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvordan får man to tavler ved siden av hverandre? mine kommer alltid under hverandre hva er koden? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvordan får man to tavler ved siden av hverandre? mine kommer alltid under hverandre hva er koden? Du må henge dem riktig. En på høyre side og en på venstre. Husk å sjekke at veggen er bred nok først. Bruk tykke spikre og husk mye kritt til å skrive kode med. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvordan får man to tavler ved siden av hverandre?mine kommer alltid under hverandre hva er koden? Du må henge dem riktig. En på høyre side og en på venstre. Husk å sjekke at veggen er bred nok først. Bruk tykke spikre og husk mye kritt til å skrive kode med. Den var god. <table><tr><td>Denne er oppe til venstre</td><td>Denne er oppe til høyre</td></tr><tr><td>Denne er nede til venstre</td><td>Denne er nede til høyre</td></tr></table> Er trøtt.... Tar forbehold om at jeg skriver feil. Ikke min feil! Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) <table><tr><td>Denne er oppe til venstre</td><td>Denne er oppe til høyre</td></tr><tr><td>Denne er nede til venstre</td><td>Denne er nede til høyre</td></tr></table> Er trøtt.... Tar forbehold om at jeg skriver feil. Ikke min feil! er ikke det det samme som en tabell fo 2x2?? det som er mer interresant er finne ut av hvordan du kan plassere to forskjellige tabeller hved siden av hverandre? Endret 5. desember 2003 av Smidt Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) er ikke det det samme som en tabell fo 2x2?? det som er mer interresant er finne ut av hvordan du kan plassere to forskjellige tabeller hved siden av hverandre? Trodde det var det han mente. To tabeller ved siden av hverandre? Har ikke prøvd, men går ikke dette? <table><tr><td><table><tr><td>En tabell til venstre.</td></tr></table></td><td><table><tr><td>En tabell til høyre.</td></tr></table></td></tr></table> Igjen tar jeg forbehold... Endret 5. desember 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 <table><tr><td><table><tr><td>En tabell til venstre.</td></tr></table></td><td><table><tr><td>En tabell til høyre.</td></tr></table></td></tr></table> Det fungerte det... Det er fullt mulig å plassere tabeller inni tabeller.. tabell rad kolonne -> tabell, rad, kolonne -> TEKST til venstre kolonne -> tabell, rad, kolonne -> TEKST til høyre Håper dere skjønner. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 <table><tr><td><table><tr><td>En tabell til venstre.</td></tr></table></td><td><table><tr><td>En tabell til høyre.</td></tr></table></td></tr></table> Det fungerte det... Det er fullt mulig å plassere tabeller inni tabeller.. tabell rad kolonne -> tabell, rad, kolonne -> TEKST til venstre kolonne -> tabell, rad, kolonne -> TEKST til høyre Håper dere skjønner. joda skjønner, men da blir jo hele siden en eneste stor tabell, men funker vel det og. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) joda skjønner, men da blir jo hele siden en eneste stor tabell, men funker vel det og. Nei, ikke nødvendigvis hele siden... <html> <head> <title>Tittel</title> </head> <body> <p>Dette er toppen av siden. Nå kan vi fylle inn så mye bajs vi vil!</p> <table><tr><td><table><tr><td>En tabell til venstre.</td></tr></table></td><td><table><tr><td>En tabell til høyre.</td></tr></table></td></tr></table> <p>Dette er bunnen av siden vår. La meg tenke. Joda. Kan fylle inn en del bajs her også!</p> </body> </html> Endret 5. desember 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
robgar Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 For å få en tabel opp 3 tabeler i midten (1 - bilde 2- tekst 3- bilde) og en tabel nede hva er koden? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvordan kjører man et bilde som bakgrunn i tables og hvordan får man bildene helt tett intil hverandre? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 td { background-image: url(url_til_bildet); background-repeat: repeat-x repeat-y; Lenke til kommentar
robgar Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ok, men, ehh har glemt hvordan man skrev css (har ikke brukt html og sant på lenge) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 ok, men, ehh har glemt hvordan man skrev css (har ikke brukt html og sant på lenge) www.w3schools.com/css Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå