Gå til innhold

Hvor er det trygt å bo i Norge i fremtiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være trygg så må man holde seg unna slike steder.

I tillegg må man holde seg unna trafikk, andre mennesker som bærer virus og bakterier, holde seg unna junkfood, og trapper man kan falle i. Allikevel kan man dø av kreft grunnet vilkårlige genetiske mutasjoner som man ikke kan beskytte seg mot.

 

Og ikke stress, det kan drepe deg.

Lenke til kommentar

 

Det er mer sannsynlig å kveles av middagen du skal spise i dag enn å dø av terror, så premisset til spørsmålet er feilaktig.

Spørsmålets premiss er ingenlunde feilaktig. Det er rett nok IDAG større fare for å bli drept i trafikken enn i terror-/borgerkrigshandlinger, men trådens spørsmål gjaldt, som du godt vet, FRAMTIDA. Hvordan den blir, er ingen gitt å vite. Én mulighet (blant mange) er at det vil bryte ut borgerkriger over mesteparten av Vest-Europa der målet for begge sider er å drepe flest mulig av fienden. Sivile fiender, vel å merke, ikke soldater.

 

 

En annen mulighet er at vi innvaderes av utenomjordiske og må kjempe for vår planet på linje med Independence day.

 

Det er dog svært lite sannsynlig, i likhet med borgerkrig-scenarioet ditt. Vi bør forholde oss til realiteter og sannsynlige scenarioer - det finnes ingen holdepunkter for å tro at terrorisme skal bli en betydelig dødsårsak i overskuelig fremtid. Det er det kun terroristene som ønsker at vi skal tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er mer sannsynlig å kveles av middagen du skal spise i dag enn å dø av terror, så premisset til spørsmålet er feilaktig.

Spørsmålets premiss er ingenlunde feilaktig. Det er rett nok IDAG større fare for å bli drept i trafikken enn i terror-/borgerkrigshandlinger, men trådens spørsmål gjaldt, som du godt vet, FRAMTIDA. Hvordan den blir, er ingen gitt å vite. Én mulighet (blant mange) er at det vil bryte ut borgerkriger over mesteparten av Vest-Europa der målet for begge sider er å drepe flest mulig av fienden. Sivile fiender, vel å merke, ikke soldater.

 

 

Fjottete krisemaksimering.

 

Per i dag bør man hvis man vil leve lenge gjøre alt man kan for å redusere risiko i trafikken og faren for brann. En refleksvest får du for 29 kroner på Jula, et lysende bånd til armen får du for en hundrelapp eller to. For to til tre hundre får du en reisebrannvarsler. Batterier til røykvarslene er også en billig investering.

 

Dette er billige tiltak, både i penger og i livskvalitet. Min livskvalitet påvirkes ikke av røykvarslere og lysbåndet, mens refleksvesten noen ganger oppfattes negativt. Å flyte til østre Sotra ville helt klart redusert min livskvalitet betydelig. 

 

Tenk, det finnes folk som kjører gamle biler som bekymrer seg for terroangrep. I en bil fra 2000 dør du i en frontkollsjon i 80 km/t. Det er for mange hele veien på jobb. To sekunders uoppmerksomhet og man er død. I lavere hastigheter blir man invalid. Noen tusenlapper på en nyere bil så hadde det gått fint. Samme fjolsene vil bruke milliarder på å kjempe mot imaginær terror.

 

Legg ned sikkerhetskontrollen, bruk den til å forhindre og redusere konsekvensene av brann og trafikkulykker. Samme med PST og politiets bevilgninger til terrorbekjempelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker tall. La oss se på noen tall.

 

Årlig, i Norge, så kan vi se følgende av dødsårsaker fra i fjor her i Norge:

  • 47 personer døde av drukning.
  • 169 av transportulykker.
  • 21 av drap.
Vi har også andre årsaker, helsemessige (fysisk og psykisk) som forårsaker vesentlig flere dødsfall. Tallene for Sverige er nok tilsvarende, dog doblet (siden befolkningen er omtrent det dobbelte). Disse tallene kunne nok bli redusert gitt nok ressurser, selv om det alltid er et vanskelig prioriteringsspørsmål.

 

Så for øyeblikket virker det ikke som om det er noen enorm og altomfattende fare for å bli drept her til lands. Nå kan det jo komme noen plutselig endringer. Men jeg syntes nå igrunnen det ser ut til at hele Norge vil være relativt trygt, også fremover.

 

Kilde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Europa er ikke lenger trygt land, nord europa mest.

 

Hvis du virkelig tror at det ikke er trygt i Norge anbefaler jeg å bygge en bunker med en etasje (trapper er farlige). Du bør polstre gulv og vegger og ikke ha møbler da møbler er farlige. Du bør aldri bevege deg utenfor bunkeren, og du bør aldri ha kontakt med andre mennesker da de er farlige. Du kan ikke ha en komfyr da de er kjempefarlige, og du bør unngå andre elektriske apparater da de er farlige. 

Lenke til kommentar

 

Spørsmålets premiss er ingenlunde feilaktig. Det er rett nok IDAG større fare for å bli drept i trafikken enn i terror-/borgerkrigshandlinger, men trådens spørsmål gjaldt, som du godt vet, FRAMTIDA. Hvordan den blir, er ingen gitt å vite. Én mulighet (blant mange) er at det vil bryte ut borgerkriger over mesteparten av Vest-Europa der målet for begge sider er å drepe flest mulig av fienden. Sivile fiender, vel å merke, ikke soldater.

 

 

Spekulasjoner.

Lenke til kommentar

 

Europa er ikke lenger trygt land, nord europa mest.

 

Hvis du virkelig tror at det ikke er trygt i Norge anbefaler jeg å bygge en bunker med en etasje (trapper er farlige). Du bør polstre gulv og vegger og ikke ha møbler da møbler er farlige. Du bør aldri bevege deg utenfor bunkeren, og du bør aldri ha kontakt med andre mennesker da de er farlige. Du kan ikke ha en komfyr da de er kjempefarlige, og du bør unngå andre elektriske apparater da de er farlige. 

 

 

Vi snakker om riskene , Der er høye riskene å bo i Norge nå . Da var der ikke islamiske mennesker lenge siden

Lenke til kommentar

For å være trygg så må man holde seg unna slike steder.

I tillegg må man holde seg unna trafikk, andre mennesker som bærer virus og bakterier, holde seg unna junkfood, og trapper man kan falle i. Allikevel kan man dø av kreft grunnet vilkårlige genetiske mutasjoner som man ikke kan beskytte seg mot.

 

Og ikke stress, det kan drepe deg.

 

Du forsto at jeg snakket om alt som kan føre til at man dør ja. Det var selvfølgelig ikke terror kommentaren min handlet om og tråden handler om fugler som stikker ut øynene til folk....

Lenke til kommentar

 

 

Europa er ikke lenger trygt land, nord europa mest.

Hvis du virkelig tror at det ikke er trygt i Norge anbefaler jeg å bygge en bunker med en etasje (trapper er farlige). Du bør polstre gulv og vegger og ikke ha møbler da møbler er farlige. Du bør aldri bevege deg utenfor bunkeren, og du bør aldri ha kontakt med andre mennesker da de er farlige. Du kan ikke ha en komfyr da de er kjempefarlige, og du bør unngå andre elektriske apparater da de er farlige.

Vi snakker om riskene , Der er høye riskene å bo i Norge nå . Da var der ikke islamiske mennesker lenge siden

Det er fortsatt større sannsynlighet for at du blir drept av en bekjent og ikke av en muslim(som jeg går utifra at du ikke kjenner basert på måten du snakker om disse på).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Europa er ikke lenger trygt land, nord europa mest.

 

Hvis du virkelig tror at det ikke er trygt i Norge anbefaler jeg å bygge en bunker med en etasje (trapper er farlige). Du bør polstre gulv og vegger og ikke ha møbler da møbler er farlige. Du bør aldri bevege deg utenfor bunkeren, og du bør aldri ha kontakt med andre mennesker da de er farlige. Du kan ikke ha en komfyr da de er kjempefarlige, og du bør unngå andre elektriske apparater da de er farlige. 

 

 

Vi snakker om riskene , Der er høye riskene å bo i Norge nå . Da var der ikke islamiske mennesker lenge siden

 

 

Det er mer sannsynlig å bli drept av lynet men jeg er ikke redd for det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...