AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg er pasient og hun er sykepleier. Hun møter meg to ganger i uken hjemme hos meg for samtaler og tur via kommunen. Vi er begge i 20 årene. Er det ulovlig for henne å vise følelser for meg som å kysse meg? Eller ha sex med meg? Jeg har ikke noe i mot det mog hun sier hun vil møte meg etter at hun har byttet jobb. Anonymous poster hash: e089b...c2f 1 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) Etter og ha søkt litt på nettet fant jeg dette: https://www.helsetilsynet.no/no/Tilsyn/Tilsynssaker/Sykepleier-fikk-advarsel-for-privat-forhold-til-pasient/og dette: http://tidsskriftet.no/2005/06/rett-og-urett/seksuelt-forhold-mellom-lege-og-pasient-er-uakseptabeltSå i verste fall kan det se ut som om hun kan miste jobben. Endret 7. april 2017 av Grievdus Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Akkurat. Men hva om jeg en dag ikke lenger er pasient eller om hun bytter jobb? Er det da brudd på etikk om vi ikke lenger har et profesjonelt forhold? Anonymous poster hash: e089b...c2f Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg er ingen ekspert. Men jeg vil tørre og påstå at om du velger og bytte til en annen sykepleier, eller om hun får seg en ny jobb så skal det ikke være noe problem.så lenge dere ikke har sex eller utvikler et forhold når du er hennes pasient. Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Du skal ikke bli pleiet av mennesker som står deg nær pga at du ikke skal ha spesial behandling ovenfor andre pasienter. Rett til lik behandling osv. Men ja, det hele skal gå bra om du skifter behandler, skifter jobb eller skaffer behandling et annet sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå