Woods Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Hei, fikk tak i en Tivoli Pal som skulle i søpla. Den fungerer fint, men kastes pga overgangen til DAB. Jeg trenger dog radio på badet, og tenkte å gi den nytt liv med litt trådløs streaming. Jeg har dog begrenset kompetanse på området, og søker litt råd angående hvordan jeg skal modifisere radioen. I utgangspunktet tenkte jeg på en Raspberry Pi Zero, men ser at den blir vanskelig å oppdrive her til lands i påsken. Da falt tankene på Chromecast Audio, men ser den trekker 5V, 1A, hvor strømadapteret til Tivolien mater radioen med 12 V, 500 mA. Ideen er å bygge inn Chromecasten i selve radioen, slik at jeg kan bruke den med original strømadapter. Er det da mulig å bruke f. eks denne til å redusere 12-> 5 V? Setter pris på innspill og tips. Lenke til kommentar
Tindeland Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Hei. Tåler ikke Tivolien 12v 1000mah!? Om den gjør det kan du jo kjøpe deg en 12v 1ah strømforsyning og så en regulator som regulerer det ned til 5v etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå