Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Skattemelding - fordele inntekt fra utland mellom ektefeller?

molna

Anbefalte innlegg

Hei,

både kona og jeg jobber som contractors for ulike firmaer i USA. Vi sender regning og får penger til konto. betaler skatt på etterskudd.

Konas inntekt er 4-5 ganger større enn min og hun ender opp med endel toppskatt.

I følge denne siden:

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Familie-og-helse/Fordele-inntekt-kostnader-og-formue/?chapter=974#kapitteltekst

står det under Inntekter som kan fordeles fritt:

3.1.11 Inntekter fra utlandet 

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om dette betyr at vi kan fordele inntektene fra utlandet fritt mellom meg og min kone? :)

(lengre opp står det forøvrig: - Inntekter og kostnader knyttet til arbeid, pensjon og næringsvirksomhet kan ikke fordeles fritt, men skal føres i skattemeldingen til den ektefellen/meldepliktige samboeren som har utført arbeidet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

både kona og jeg jobber som contractors for ulike firmaer i USA. Vi sender regning og får penger til konto. betaler skatt på etterskudd.

Konas inntekt er 4-5 ganger større enn min og hun ender opp med endel toppskatt.

I følge denne siden:

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Familie-og-helse/Fordele-inntekt-kostnader-og-formue/?chapter=974#kapitteltekst

står det under Inntekter som kan fordeles fritt:

3.1.11 Inntekter fra utlandet 

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om dette betyr at vi kan fordele inntektene fra utlandet fritt mellom meg og min kone? :)

(lengre opp står det forøvrig: - Inntekter og kostnader knyttet til arbeid, pensjon og næringsvirksomhet kan ikke fordeles fritt, men skal føres i skattemeldingen til den ektefellen/meldepliktige samboeren som har utført arbeidet)

har dere begge enk? kan ikke du fakturere henne for en sum da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...