molna Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Hei, både kona og jeg jobber som contractors for ulike firmaer i USA. Vi sender regning og får penger til konto. betaler skatt på etterskudd. Konas inntekt er 4-5 ganger større enn min og hun ender opp med endel toppskatt. I følge denne siden: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Familie-og-helse/Fordele-inntekt-kostnader-og-formue/?chapter=974#kapitteltekst står det under Inntekter som kan fordeles fritt: 3.1.11 Inntekter fra utlandet Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om dette betyr at vi kan fordele inntektene fra utlandet fritt mellom meg og min kone? (lengre opp står det forøvrig: - Inntekter og kostnader knyttet til arbeid, pensjon og næringsvirksomhet kan ikke fordeles fritt, men skal føres i skattemeldingen til den ektefellen/meldepliktige samboeren som har utført arbeidet) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) Post 3.* på skattemeldingen er for kapitalinntekt, ikke arbeidsinntekt. Endret 7. april 2017 av krikkert 1 Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Post 3.* på skattemeldingen er for kapitalinntekt, ikke arbeidsinntekt. Kjapt og greit svar Takker! Lenke til kommentar