molna Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Hei, både kona og jeg jobber som contractors for ulike firmaer i USA. Vi sender regning og får penger til konto. betaler skatt på etterskudd. Konas inntekt er 4-5 ganger større enn min og hun ender opp med endel toppskatt. I følge denne siden: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Familie-og-helse/Fordele-inntekt-kostnader-og-formue/?chapter=974#kapitteltekst står det under Inntekter som kan fordeles fritt: 3.1.11 Inntekter fra utlandet Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om dette betyr at vi kan fordele inntektene fra utlandet fritt mellom meg og min kone? (lengre opp står det forøvrig: - Inntekter og kostnader knyttet til arbeid, pensjon og næringsvirksomhet kan ikke fordeles fritt, men skal føres i skattemeldingen til den ektefellen/meldepliktige samboeren som har utført arbeidet) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) Post 3.* på skattemeldingen er for kapitalinntekt, ikke arbeidsinntekt. Endret 7. april 2017 av krikkert 1 Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Post 3.* på skattemeldingen er for kapitalinntekt, ikke arbeidsinntekt. Kjapt og greit svar Takker! Lenke til kommentar
nick122147 Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Hei, både kona og jeg jobber som contractors for ulike firmaer i USA. Vi sender regning og får penger til konto. betaler skatt på etterskudd. Konas inntekt er 4-5 ganger større enn min og hun ender opp med endel toppskatt. I følge denne siden: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/tema-og-fradrag/Familie-og-helse/Fordele-inntekt-kostnader-og-formue/?chapter=974#kapitteltekst står det under Inntekter som kan fordeles fritt:3.1.11 Inntekter fra utlandet Er det noen som kan bekrefte/avkrefte om dette betyr at vi kan fordele inntektene fra utlandet fritt mellom meg og min kone? (lengre opp står det forøvrig: - Inntekter og kostnader knyttet til arbeid, pensjon og næringsvirksomhet kan ikke fordeles fritt, men skal føres i skattemeldingen til den ektefellen/meldepliktige samboeren som har utført arbeidet) har dere begge enk? kan ikke du fakturere henne for en sum da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå