Pop Skrevet 25. april 2017 Forfatter Del Skrevet 25. april 2017 Xindak er vel en kinesisk sak med rør på pre-delen, er det ikke? Slikt kan være gull i jungelen det ja. Drev og lette etter noen slike med knallpris for noen år siden, men endte opp med noen anlegg med aktive høyttalere istedet. Det er dette med plass og enkelhet også da. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Den jeg hadde var klasse A, men ikke rør. Ser det har kommet nyere versjoner i ettertid med rør. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 I dag var jeg også på Soundgarden og bestilte meg en lytt på Dynaudio Contour 30. De kommer vel til byen her i neste uke en gang. Å få dem testet hjemme i egen stue, sammenlignet med PMC og ProAc blir en spennende test. Året ligger an til noe spennende hifi-utvikling. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Spennende. Blir det noe sjekk mellom disse Contour fra Dynaudio mot de gulvstående fra PMC på sikt? Jeg vil tro den største fra PMC kan være ganske heftig! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Spennende. Blir det noe sjekk mellom disse Contour fra Dynaudio mot de gulvstående fra PMC på sikt? Jeg vil tro den største fra PMC kan være ganske heftig! Den største PMC (Twenty.26) var veldig bra. Selv om forskjellen var .21 ikke var så enorm som jeg hadde trodd. Men helt klart, mer fylde og dypere bass, noe mer ro i mellomtonen som nok kommer av et separat mellomtoneelement. Men dynamikken var det så godt som null forskjell på, og hurtigheten Contour får en klart mer avslappet spillestil, men den gjemmer ingen detaljer. Detaljene står mer ut fra PMC, mens Dynaudioene presenterer dem mer mykt. Dette blir en ren smakssak tenker jeg. Alt etter dagsform og humør ville jeg foretrukket den ene eller andre. Måtte hatt begge om jeg virkelig skulle blitt fornøyd. Skulle jeg valgt èn hadde det nok blitt Contour 60, rett og slett pga fantastiske allround-egenskaper. De kan spille alt og man blir aldri lyttetrett. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg kan tenke meg at PMC (som også produserer studiomonitorer) så og si ikke farger lydbildet, mens det gjør nok andre hifiprodusenter mer. Studiomonitorer skal jo ikke sminke/farge lyden i det hele tatt, da blir jo poenget med dem så og si borte. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Den som venter på noe godt, må selvsagt vente en del ekstra. Transportselskap som forkludra sendingen, så dette tar nok to uker ekstra kun pga en eller annen nisse som ikke la pakken i rett container. Havnet da på containeren som blir slept av halte esler istedet for inn på fly/båt/trailer etc. Greit å bruke et par måneder på å bestemme seg, men når en har bestemt seg bør pakken være her i går. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Arg, så kjedelig! Ikke så ille som da det første parret Tannoy Prestige Westminster Royal GR som ble solgt i Norge skulle sendes fra Skottland da. Da var det en eller annen smarting som klarte å kjøre en av gafflene på en gaffeltruck igjennom hele kassen med høyttaler! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Hehe fyfaen. Og med en høyttaler til 400k også da. Lei forsikringssak for selskapet vil jeg tro. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Skal innom Stereofil ila uken, siden jeg skal bytte pickup på platespilleren. Da skal jeg mest trolig også sjekke ut Tannoy Definition DC8 Ti. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2017 Gjerne ikke dumt. De kjører jo et bra tilbud på dem om dagen. Selv om høyttalerne neppe blir mine, treffer ikke helt smaken. Men det ser ut til å bli innkjøring av PMC i stua hjemme i dag. Pakke ankommet postterminal, og er nok på postkontoret innen jobben er ferdig i dag. Dette blir gøy. Håper jeg.... 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Spennende, legg gjerne ut førsteinntrykk og gjerne noen bilder! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2017 I går var det innom posten på vei hjem fra jobb. Hadde ikke fått varsel om pakke, men antok at det var på tide etter sporingsinfo på nett. Godt valg. Posten hadde en stooor eske de villig ga ut. Innhold: Oppakking er alltid kjekt. Man får en feeling med byggekvalitet, hvor gjennomført produktet er, forventningene stiger. Og det så lekkert ut, allerede i isolasjonen. På plass på stativ. De var enda høyere enn jeg trodde, og jeg skulle egentlig hatt et par stativ på 60cm (disse er 70). Riiiimelig smooth pianolakk. Selv husfruen vil synes det er helt ok. Og et siste for sikkerhets skyld med frontene på: Innspilling er i gang. Produsenten selv anbefaler 50 timer +. Så langt er jeg kommet til ca 8 timer. Jobber med plassering, men disse bryr seg merkelig lite om bakvegg. Noe mer påvirkning fra sidene og de er klart slemmere mot større flater, med mer refleksjoner. Her må jeg få dempet noe mer. Så langt er inntrykkene at det er relativt stor forskjell fra ProAc. Mens ProAc plasserer lydbildet noe bak høyttaler med en forsiktig fremtoning er PMCene her lenger fremme, kanskje en meter nærmere føler jeg. Mer live-feeling. Stor romklang, de gir et enormt perspektiv. Stramme i bassen, nesten for mye. Savner følgelig noe av dybden i ProAc, men tenker at det kommer seg med innspilling også. Men ingen tvil om at øvre mellomtone og diskant har mer fokus her og at det dermed stjeler en del oppmerksomhet fra bassen. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Spennende. Takk for oppdatering! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Skal innom Stereofil ila uken, siden jeg skal bytte pickup på platespilleren. Da skal jeg mest trolig også sjekke ut Tannoy Definition DC8 Ti. Dette skjedde ikke da han som er PU-byttemesteren der var syk + at de har ikke de høyttalerne inne lengre. Blir sikkert PU bytte neste uke tenker jeg, litt hektisk denne. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 15. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2017 Skal innom Stereofil ila uken, siden jeg skal bytte pickup på platespilleren. Da skal jeg mest trolig også sjekke ut Tannoy Definition DC8 Ti. Dette skjedde ikke da han som er PU-byttemesteren der var syk + at de har ikke de høyttalerne inne lengre. Blir sikkert PU bytte neste uke tenker jeg, litt hektisk denne. Er du en av de virkelig gærne på pickups? Ser noen betaler titusener for rette pickupen. En kollega har en til 20, pluss arm til 30. Spenstig galskap. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Hehe, neh, er "bare" en Ortofon 2M Bronze jeg har bestilt. Men Ortofon pickuper er visst litt knotete å bytte, så han ekstrahjelpen hos Stereofil var ikke helt komfortabel med å gjøre det. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 21. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2017 Fikk testet litt mer denne helgen. Disse ble vel store, men for en moro å spille med dem. Nærmere bestemt Dynaudio Contour 30. Close up and personal Og etter mye prøving med plassering og avstander endte jeg opp med dette som idealposisjon Fikk noe mer å tenke på her. Og det følger noen betingelser med på det eventuelle valget. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Hvordan syns du disse var mot PMCene? Klart det er en vesentlig prisforskjell da så klart. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 Enorm bunn i dem, men mer svulstig og ikke mer presis. En tanke mykere diskant. PMC tar vekk teppet i større grad og føles veldig på konserten. Spredningen i Contour var ikke fullt så stor, så man blir mer avhengig av optimal plassering for å få beste lyden. Veldig avhengig av likesidet trekant og akkurat på hjørnet da ble lydbildet enormt bra. Men må si at mine stativutgaver av PMC sannelig ikke er langt unna, bortsett fra den svulstige bunnen som er råtøff på rock og lignende. Hadde jeg fått sammenligne med den store PMC Twenty5-26 måtte nok Contourene se seg slått. Oppsummert var det vanskelig å forsvare dobbelt pris. Mine er ikke engang innspilt, så endelig dom kan ikke avsies helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå