Gå til innhold

Rennende lys ?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan enten få kjøpt eller finne et oversikt over en krets for rennende lys ? For at det ikke skal være noe tvil, med rennende lys mener jeg en serie med LED's som lyser i rekkefølge. F.eks. med 5 LED's så lyser først LED1 så LED2 så LED3... til LED5 og så tilbake til LED 1.

Om kretsen i tillegg klarer å justere rennehastigheten hadde det vært helt perfekt. Noen som vet hvor jeg kan finne noe slikt, og ikke til blodpris (helst ikke mer enn noen hundrelapper).

Cobos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare til din informasjon det heter løpelys og kan kjøpes som byggesett med kontroller hos endel elektronikkleverandører. Elfa har endel byggesett usikkert om de har det byggesettet men det er verdt forsøket. Arngren har hatt det en gang, vet ikke om de har det fortsatt.

Elfa kanskje vet om noen kretser du kan bruke. det kommer nok helt ann på hva du skal ha rundt kretsen av komponenter.

Eller så finnes det tegninger og slikt på internett hvis man søker litt rundt.

---------------------------------------

You can run, but you will only die tired

[ Denne Melding var redigert av: Crashloop på 2002-02-28 15:48 ]

Lenke til kommentar

det du trenger:

Lysdioder. Gjerne i forsjellige farger.

* Seriekoble 5 og 5 pluss muligens en liten motstand

* En transistor (eller mos-fet) for hver "kanal" som

kobles i felles kolektor.

* Diverse motstander

* Tape

* Gjennomsiktig slange (fordel i alle fall)

* En styrekrets

Lenke til kommentar

Hei

Har samme tanken..

Jeg skal lage en binærteller av IC-kretser (fire JK-vipper) og lage en astabil vippe med variabel motstand slik at jeg kan justere frekvensen slik jeg vil ha den.

Sier dette deg noe?

Hvis du har JK-vipper som skifter på stigende flanke, kobler du bare den astabile vippa inn på "cp"(klokkepuls) på den første vippa.. Den neste får klokkepulsen fra Q-invertert på den første..

Deretter bruker du bare OG-porter for å få lysene til å lyse når du vil..

Dette er barnemat.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg skal lage en binærteller av IC-kretser (fire JK-vipper) og lage en astabil vippe med variabel motstand slik at jeg kan justere frekvensen slik jeg vil ha den.

Sier dette deg noe?

Hvis du har JK-vipper som skifter på stigende flanke, kobler du bare den astabile vippa inn på "cp"(klokkepuls) på den første vippa.. Den neste får klokkepulsen fra Q-invertert på den første..

Dette er barnemat.

hmmmmm, Vet du, jeg har aldri lært meg gresk. Sikkert et fint språk!!!!

Lenke til kommentar

Du får lakke kassa di svart, svarte felger, få trang dongeribukse, kjørehansker, en løpelys-serie på en 10-20 leds som går frem og tilbake, en stemme til datamaskinen som er litt engstelig og pilotbriller. Du bør kunne starte maskina fra en klokke eller no og i tillegg til det bør den komme til deg. Skikkelig utbygd remote desktop med andre ord. Så får du bytte ut tastaturet med en flightstic med 2 håndtak og ett par knapper.

noen som forstår hvor jeg vil henn?

i tillegg må du kjøpe deg et stort flyttbart skap som du mens maskina di står på kan kjøre den inn og slappe av. Uansett hvor mye denne kassa beveger seg så er alt trygt og stødig innvendig..

Maskina di bør ha innebygde mulighter som: Turbojump, mulighet til å kjøre sidelengs og ellers mange generelle ekstra finesser.

(Tips Gammal tv serie med David Hasselhoff og en corvette).

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Quote:

On 2002-03-14 21:14, Klette skrev:

Quote:

Sier dette deg noe?

Dette er barnemat.

hmmmmm, Vet du, jeg har aldri lært meg gresk. Sikkert et fint språk!!!!

Ikke gresk, Digitalteknikk. Mye lettere å lære. Du har et fåtall "ord" som kan danne mange og interesanne "setninger" :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe...

Dere kan jo ta en titt på kontrolleren min på:

http://www.unixcore.com/~kreature/buy_one!.htm

(Serveren har nettop byttet navn fra philomath.unicore.no, det var derfor den ikke kunne nåes sist uke...)

Den er vel litt for ekstrem her, men kansje den fenger. Den kan reprogrammeres også...

Jeg kunne digitalteknikk fra før da jeg tok IN147 på UiO. Det var gøy fordet...

[ Denne Melding var redigert av: KreAture på 2002-05-16 00:57 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

angående leds på kassa. hadde det ikke vært fett å ha 1 led pr cm på hele sideveggen? (rutenett) kobla opp met en kontroller, som en kunne programmert til å kjøre forskjellige mønster. er nok en del jobb men folk har gjort heftige ting med leds før. (noen som så autofil med han med van'en? hadde han ikke 7000 leds på bilen?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...