Gå til innhold

Bli millionær på kryptovalutaer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser at Iconomi har økt itl 4,16 kr, så jeg selger alt for 10 558. 

Da har jeg solgt alt jeg hadde, og sitter igjen med 130 863 kr. Ikke noe å rope hurra for, men det er en grei start. Neste steg blir å finne ut hvilke nye "uoppdagede" valutaer disse pengene kan spyttes inn i.

Anonymous poster hash: a4821...51e
Lenke til kommentar

Jeg ser at Bitcoin har gått opp til 10405, og selger alt for 20 507 kr.

Jeg ser at Bitcoin har økt til 10 879, så jeg selger alt for 21 440.

Takk. Har rettet det i regnskapet nå. 

Lenke til kommentar

Er det sånn at du kan fritt selge og kjøpe når du vil, eller er det avhengig av at noen er interessert i å selge eller kjøpe? Finnes det ubegrensede mengder valuta av alle slag?

Du kan kjøpe og selge når du vil. Prisen styres av tilbud og etterspørsel, så det er alltid noen som vil kjøpe.

Nei, det er ikke alltid noen som vil kjøpe, eller er det slik at om etterspørselen på kryptovaluta blir 0 så er folk tvunget til å kjøpe?

Lenke til kommentar

Bitcoin er en fiatvaluta som ikke er støttet av noe som helst, f.eks ikke støttet av skatteinntekt. Den kan kollapse og bli verd null, på null komma niks.

Jeg synes forøvrig bitcoin er bra. En anonym valuta som man faktisk kan bruke til noe. En hel del steder aksepterer bitcoin som betalingsmetode, noe som taler i favør at den iallefall foreløpig ikke blir verdiløs.

Lenke til kommentar

Er det sånn at du kan fritt selge og kjøpe når du vil, eller er det avhengig av at noen er interessert i å selge eller kjøpe? Finnes det ubegrensede mengder valuta av alle slag?

Du kan kjøpe og selge når du vil. Prisen styres av tilbud og etterspørsel, så det er alltid noen som vil kjøpe.

Nei, det er ikke alltid noen som vil kjøpe, eller er det slik at om etterspørselen på kryptovaluta blir 0 så er folk tvunget til å kjøpe?

Siden prisen styres av tilbud og etterspørsel er det alltid noen som vil kjøpe. Hvis det blir overvekt av selgere justeres prisen ned slik at det blir flere kjøpere, og hvis det er overvekt av kjøpere justeres prisen opp slik at det blir flere selgere. 

Lenke til kommentar

Siden prisen styres av tilbud og etterspørsel er det alltid noen som vil kjøpe. Hvis det blir overvekt av selgere justeres prisen ned slik at det blir flere kjøpere, og hvis det er overvekt av kjøpere justeres prisen opp slik at det blir flere selgere.

Er du litt treig? For at noen alltid skal kjøpe så må det alltid være noen som vil kjøpe, hvis det ikke er noen som vil kjøpe så er det ingen som kjøper.

I et marked som er styrt av pris/tilbud og etterspørsel så er det ikke garantert at etterspørselen alltid vil være der. Det er fler enn noen få eksempler på konkurser fordi etterspørselen nådde 0.

Lenke til kommentar

Kjøper Zcash for alle pengene (130 863 kr). En Zcash koster nå 620,22 kr, så jeg sitter med 211 Zcash.

Ser at Zcash har økt til 720,18 kr, så jeg selger alt for 151954 kr. 

Bruker dette til å kjøpe 754,67 Monero til 188,10 kr per stykk. 

Lenke til kommentar

Den kan kollapse og bli verd null, på null komma niks.

Det forutsetter at alle i hele verden plutselig bestemmer seg for at de vil selge alt de har av Bitcoin, og det er vel omtrent like sannsynlig som at solen bestemmer seg for å ikke stå opp i morgen?

Teknisk sett står vel solen aldri opp... Derimot roterer jorden, slik at noen har dag og andre har natt.. Men det er en diskusjon for en annen tråd..

*What goes around, comes around*

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

En slik aktiv spekulering i kjøp&salg av kryptovaluta gjør vel fort at man kan bli å regne som næringsdrivende? Det sammen med(eventuell) skatt gjør det vel ikke så attraktivt likevel? Noen som har sett på den vinklingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...