Gå til innhold

Når kommer Canon 300D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

feb-mars? ugh tenkte å bestille fra itbutikken.no, men kan ikke si det frister å bestille nå og vente til mars :(

Kan en annen løsning være å kjøpe alt av utstyr( f eks kamerahus, blitz, minnekort...) minus linsa fra en nettbutikk her i norden, for så å importere kun linsen fra usa - eventuelt kjøpe en annen linse?

Lenke til kommentar
feb-mars? ugh tenkte å bestille fra itbutikken.no, men kan ikke si det frister å bestille nå og vente til mars :(

Kan en annen løsning være å kjøpe alt av utstyr( f eks kamerahus, blitz, minnekort...) minus linsa fra en nettbutikk her i norden, for så å importere kun linsen fra usa - eventuelt kjøpe en annen linse?

Linsen selges ikke løst, ihvertfall ikke foreløpig, verken i Norge, Norden, Europa eller USA.

Canon regner med å kunne levere litt mer jevnlig rett over nyttår, men frem til det får vi nok kun noen få eksemplarer til i butikken.

Lenke til kommentar

Nå er jeg glad for at jeg ikke klarte å sitte på gjerdet og vente på itbutikken :p

Kjøpte det i en fotobutikk her i Kristiansand istedet. Måtte gi 2000,- mer, men det er det nok verdt å ha 300D fra 26/11-2003 , istedet for å vente til påsketider. :yes:

Jula kom tidlig i år :xmas:

Lenke til kommentar
Linsen selges ikke løst, ihvertfall ikke foreløpig, verken i Norge, Norden, Europa eller USA.

Canon regner med å kunne levere litt mer jevnlig rett over nyttår, men frem til det får vi nok kun noen få eksemplarer til i butikken.

Ja, det var det jeg var stygt redd for. Har hatt vanlig kompaktkamera til nå så er rimelig grønn på dette med linser. Uansett, vet du eller noen andre om noen linser av samme type (allroundlinse?) som kanskje er vel så bra om ikke bedre til en noenlunde fornuftig pris? Eller er det mest optimale å bite i det sure eplet og vente til denne spesielle linsen kommer på banen :(

Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg var stygt redd for. Har hatt vanlig kompaktkamera til nå så er rimelig grønn på dette med linser. Uansett, vet du eller noen andre om noen linser av samme type (allroundlinse?) som kanskje er vel så bra om ikke bedre til en noenlunde fornuftig pris? Eller er det mest optimale å bite i det sure eplet og vente til denne spesielle linsen kommer på banen :(

Denne spesielle 18-55 linsen spesialtilpasset Canon EOS 300D er ikke mye å hoppe i taket for. Det er en såkalt "standard" linse, men så som så bildekvalitet. Den har ikke fått bare gode kritikker rundt omkring, den føles billig og det er enkelte ting som irriterer meg når jeg har prøvd den. Men... det er jo en vidvinkel til ca. 1500 kroner når man får den i pakken, kontra pakke uten linse, og hvor bra vidvinkellinser får man for 1500 kroner liksom.

Ville heller gått for en Tamron 19-35 til i underkant av 3000 kroner. Den har fått meget gode kritikker, og det lille jeg har prøvd den, har gitt meg ett positivt inntrykk av linsen. Den føles også mer solid, og har metallfatning, noe jeg ikke tror 18-55 til Canon har (plastfatninger har det med å knekke om linsen får ett støt mens det sitter på kameraet). Denne Tamron linsen koster 1500 kroner mer enn Canon linsen, men den har allikevel en meget god pris.

Nå har jeg ikke sjekket nettpriser på denne, kun butikkprisen. Mulig du får den billigere ett eller annet sted på nettet.

Lenke til kommentar

Det Tamron objektivet har nok heller ikke metallfatning. Men det er sikkert et bra objektiv, selv om det ikke dekker mer enn halve brennvidden på det medfølgende 18-55 (til 300D).

Les selv test av Tamron 19-35 her

Kun kamerahus finnes det visst nok av i Norge. Det er kun pakker med objektiv som er mangelvare.

Endret av terjed
Lenke til kommentar

FotoVideo.no har visst skjønt det problemet.

De selger nå EOS 300D i flere pakker som de har satt sammen selv (bl.a. med Canon 50mm f/1.8 og dette Tamron 19-35-objektivet).

Da det bare er kameraet med linse som har leveringsproblemer, kan du få produktet fra denne butikken uten å måtte vente på annet enn posten. :)

Lenke til kommentar
Det Tamron objektivet har nok heller ikke metallfatning. Men det er sikkert et bra objektiv, selv om det ikke dekker mer enn halve brennvidden på det medfølgende 18-55 (til 300D).

Les selv test av Tamron 19-35 her

Kun kamerahus finnes det visst nok av i Norge. Det er kun pakker med objektiv som er mangelvare.

På hvilket grunnlag påstår du at 19-35 til Tamron ikke har metallfatning?

Det har mindre brennviddeomfang enn Canon's linse, men de fleste kommer uansett til å kjøpe ett objektiv med større tele enn Canon/Tamron linsa uansett, og hvis man da kjøper ett 28-100, 28-200 eller 28-300, så har man jo dekket fra 28 uansett, og da er det ikke så viktig å ha ett objektiv som går til 55 fremfor 35.

Også er kvaliteten mye bedre da... hvorfor kjøpe ett kamera til 9000 kroner når man legger til en linse som ikke utnytter kameraet fullt ut? Høres dumt ut, spør du meg.

Lenke til kommentar

Min Tamron 19-35mm f/3.5-4.5 har hvertfall metallfatning, så da må det finnes flere varianter av den. Og kvaliteten er nok endel hakk over den medfølgende 18-55 linsa på 300D, selv om du ikke har samme tele.. :)

Lenke til kommentar

Optikk til Canon.

Ser at det er flere som har kjøpt Tamron 18-35mm. Jeg har den selv. Det er et fint objektiv, men ikke det "all round" objetkivet som jeg ønsker. Vil spesiellt gjøre oppmerksom på at dette objektivet ikke har macro.

Tamron 28-200/300 er heller ikke aktuelle. Dette tilsvarer 45x320mm!!

Er det noen som har erfaringer med Tamron 24-135mm (38-126mm)??

Dette objektivet har macro og bør være et bra "all round" objektiv.

Ser forresten at det kommer stadig nye objektiver til dig. SLR.

Tore

Lenke til kommentar
På hvilket grunnlag påstår du at 19-35 til Tamron ikke har metallfatning?

Har ikke noe annet grunnlag enn den testen jeg refererer til. Der står det at det ikke er metallfatning.

Men for alt jeg vet kan det jo stå feil i artikkelen, eller kanskje det finnes i flere versjoner? Har aldri tatt i objektivet selv.

Personlig er jeg mer interessert i Sigma 24-135 f/2.8-4.5. Noen som har erfaring med dette (kom på markedet i sommer). Har kun funnet en brukererfaring, og den var veldig bra !

Endret av terjed
Lenke til kommentar
Nå er jeg glad for at jeg ikke klarte å sitte på gjerdet og vente på itbutikken  :p

Kjøpte det i en fotobutikk her i Kristiansand istedet. Måtte gi 2000,- mer, men det er det nok verdt å ha 300D fra 26/11-2003 , istedet for å vente til påsketider. :yes:

Jula kom tidlig i år  :xmas:

OT: Måtte bare kommentere macrobildene dine, spesielt vanndråpe serien og alle insektene var bare totalt nydlige. Virkelig noe av de flotteste bildene jeg har sett på en stund.

Lenke til kommentar
Ang. Sigma 24-135: Jeg er veldig spent på samme objektiv! Hva ble sagt i brukererfaringen du fant? Har du funnet noen fornuftig pris på det?

Brukererfaringene finner du på denne linken.

I tillegg får det toppscore på POP Photo (fulltest). De skriver dette:

Tamron 24–135mm

f/3.5–5.6 SQF results

What you should know: Tamron has led

all other lens manufacturers in pioneering

ultracompact, close-focusing, extremezoom-

ratio lenses. Herewith, one more in a

field that has but one competitor in this

focal length. First reviewed in the June

2001 issue, we now add its SQF ratings.

SQF performance: Excellent at 24-, 50-,

and 70mm, very good at 135mm. Exposure

was very accurate. Test slides were

sharp, contrasty, flare well-controlled.

Moderate distortion; minor light falloff was

gone by f/5.6 at 24-, 50-, and 70mm at

f/8 at 135mm.

Conclusion: Fine lens, optically elegant

design, very legible markings, smooth

operation. At 135mm and macro, magnifi-

cation is 1:3.3X.

p

SPECIFICATIONS: 24–135mm (23.85–

134.5mm tested), f/3.5–5.6 (f/3.53–5.80 tested),

14 elements in 10 groups. Zoom ring turns 70

degrees counterclockwise, focusing turns 60

degrees counterclockwise. Diagonal View

Angle: 84–18 degrees.Weight: 1 lb 35⁄8 oz. Filter

size: 72mm. Mounts: Canon AF, Minolta AF,

Nikon AF, and Pentax AF. Included: lenshood

and softcase. List price: $726. Street price: $449.

extends to 55⁄8 in.

Ikke vet jeg, men alt tyder på at det kan være et bra kjøp som et allround-objektiv. Bhphotovideo.com (USA) skal ha 369$ for dette. Det skulle vel bli 3.157 kr inkl. norsk mva + frakt.

Endret av terjed
Lenke til kommentar
FotoVideo.no har visst skjønt det problemet.

De selger nå EOS 300D i flere pakker som de har satt sammen selv (bl.a. med Canon 50mm f/1.8 og dette Tamron 19-35-objektivet).

Da det bare er kameraet med linse som har leveringsproblemer, kan du få produktet fra denne butikken uten å måtte vente på annet enn posten. :)

Yepp, etter å ha trålet frem og tilbake i laang tid endte det opp med å benytte sjansen til å ta det siste eksemplaret av pakketilbudet "EOS 300D+Tamron 19-35-objektivet" hos disse :thumbs: Da blir det forhåpentligvis jul i år likevel :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...