Gå til innhold

TEST: Zotac GTX 1070 «AMP! Extreme»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikler litt på 1080Ti versjonen av dette kortet, og hadde ikke sett at det bruker 320W. Blir da nesten litt skeptisk å ha det på en Thermaltake 675W PSU (Toughpower tror jeg de kalte den). Spesielt hvis jeg oppgraderer CPUen etter hvert også (Nærmer seg nok litt bottleneck med en 3770K, uten ett hovedkort som ikke klokker all verdens).

har lest at med oc så kan det trekke opptil 400++ watt :p det er et FE kort da. men virker som det stopper opp på 1967 boost for min del. virker ikke som ekstra volt gjør noe forskjell heller. 120% power/ 90c temp target. har 105+ på core og 500mhz på minnet. sikkert litt lavere når sommern slår til xD https://www.hardocp.com/article/2017/03/09/nvidia_geforce_gtx_1080_ti_video_card_review/12

ser at jeg leste litt feil det er total system watt for gaming. med dette som test setup https://www.hardocp.com/article/2017/03/09/nvidia_geforce_gtx_1080_ti_video_card_review/2 blir fort litt mer menneskelig da. med 400+ som total watts. ser ut som den psu'en burde gjøre jobben ganske lett da ivertfall hvis den er av god kvalitet. jeg får cpu bottleneck i bf1 men det går jo opptil 120 fps når det er lite action. skrur jeg opp res scale på 1440p så får jeg litt mer load på gpu.

Lenke til kommentar

Bare glad det fortsatt fins selskaper som ikke bare lager kvinnfolk skjermkort til sytpeiser som skal ha minst mulig.

Savner dagene da vi hadde ordentlige skjermkort for mannfolk! :p

Haha ja, liker at folk i disse dager har helt glemt at nvidia var like ille på støy og varme, mens AMD idag får tyn for det samme, litt morsomt at så mange har en så selektiv hukommelse når det gagner de selv og deres ideologi.

Nvidia hadde jo også varme og støyende kort for bare noen få år tilbake også, skal ihvertfall så altfor mange årene tilbake før du finner deg en hårføner med nvidia logoen på, men noe sånt fikk vel aldri nvidia særlig negativ omtale om heller, ironisk nok.

Aldri særlig negativ omtale faktisk? Det ble en meme, støyen fikk plenty av oppmerksomhet, og hvorfor skulle man ikke gi AMD tyn for det samme i dag? I dag kjøper jeg nvidia når det gir mest ytelse per watt, før kjøpte jeg AMD når de gjorde det, hva er problemet?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...