Jostein76 Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 For lang tid tilbake ca. 2006-2007 så bestilte eg meg eit abonnemang med Internett frå Telenor. Det var eit modem med i den bestillinga. 3 år seinare så flytta eg frå der til ein ny lelighet. Men då eg dreiv på med pakkinga så kom husverten og sa at han eigde modemet. Eg baet litt paff. Men då eg var ferdig med pakkinga og skulle inni den nye leiligheten, så tok eg med meg modemet uten å sei noko til husverten. Eg meiner at eg eigde det modemet og ikkje han. Jven har rett her? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Ingen, Telenor eier modemet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Utleier eier under ingen omstendigheter modemet med mindre han har avtalt det med Telenor eller deg. Om det er Telenor eller du som eier modemet kommer an på avtalen du har med Telenor. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Telenor: "Ja. Har du modem fra Telenor tar du det med deg til din nye bolig." Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Bor mann i borettslag kan det hende utstyret tilhører borettslaget. PVR-boksen og modemet gjør det her jeg bor iallefall. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Bor mann i borettslag kan det hende utstyret tilhører borettslaget. PVR-boksen og modemet gjør det her jeg bor iallefall. Telenor tilbyr ikke PVR bokser såvidt jeg vet. Borretslag pleier vel kun ha avtale med Get/CD om jeg har forstått riktig... :-) Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg måtte beholde routeren fra Telenor når jeg sa opp abonnementet. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Sa opp mitt Telenor ADSL abonnement rundt 2007. Fikk aldri noe krav/beskjed om å returnere modemet. TS: Var det du eller utleier som bekostet installasjon/etablering av internettlinjen? Hvis det var utleier som sto for dette, kan jeg skjønne at h*n anser modemet som sin eiendom. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Bor mann i borettslag kan det hende utstyret tilhører borettslaget. PVR-boksen og modemet gjør det her jeg bor iallefall. Telenor tilbyr ikke PVR bokser såvidt jeg vet. Borretslag pleier vel kun ha avtale med Get/CD om jeg har forstått riktig... :-) Og hvem er så CD (Canal Digital)... Jo Telenor.... Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Når jeg solgte huset mitt ble jeg informert av isp at modemet ikke var mitt og det skulle medfølge huset til ny eier. Utstyret var "utlånt" til adressen og ikke til meg. Jeg spurte også om jeg kunne bytte modemet med det som sto i det nye huset mitt (samme isp men eldre modem) men det kunne jeg heller ikke. Løsningen måtte bli å ødelegge det gamle modemet for så å rapportere det som defekt og få tilsendt den nyeste modellen. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Det er forskjell på modem og modem her. Har man fiber, er den boksen som fiberen kommer inn og termineres i, en del av installasjonen i bygget og skal ikke tas med (du får stort sett ikke tatt den med uten å klippe fiberen). Med ADSL og de litt eldre koaks-baserte installasjonene er vel modemet noe som kan tas med. I alle tilfeller er utstyret enten leverandørs eiendom, eller abonnementseiers eiendom - det er aldri noen tredjepart som eier det. 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 I alle tilfeller er utstyret enten leverandørs eiendom, eller abonnementseiers eiendom - det er aldri noen tredjepart som eier det. Jo det kan det godt være. - Det hender at linjeleverandøren leaser det av noen f.eks. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Bor mann i borettslag kan det hende utstyret tilhører borettslaget. PVR-boksen og modemet gjør det her jeg bor iallefall.Telenor tilbyr ikke PVR bokser såvidt jeg vet. Borretslag pleier vel kun ha avtale med Get/CD om jeg har forstått riktig... :-) Og hvem er så CD (Canal Digital)... Jo Telenor.... Banal digital er Canal digital. Telenor er Telenor. At CD eies av Telenor har ikke noe å si... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå