derox Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) Hei!Har noen kamera jeg vil få tilgang til via mobilapp. Disse kameraene er på et nettverk under en 4G router med dynamisk offentlig ip. Appen trenger jo en statisk adresse, og jeg lurte på om det finnes noen smarte triks, som f.eks å få et sub-domene på ett av mine domener til å peke mot routerens offentlige ip? Takk for alle innspill Endret 7. april 2017 av derox Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 9. april 2017 Del Skrevet 9. april 2017 Du trenger en dyndns tjeneste. Så legger du inn oppsettet for den i ruteren din. Det som skjer da er at du får en egen URL fra dyndns-leverandøren som alltid vil peke til IP-adressa til ruteren din. Ruteren sørger for å oppdatere dyndns-leverandøren med rett IP-adressa. No-ip har gratis dyndns-kontoer Lenke til kommentar
derox Skrevet 10. april 2017 Forfatter Del Skrevet 10. april 2017 Du trenger en dyndns tjeneste. Så legger du inn oppsettet for den i ruteren din. Det som skjer da er at du får en egen URL fra dyndns-leverandøren som alltid vil peke til IP-adressa til ruteren din. Ruteren sørger for å oppdatere dyndns-leverandøren med rett IP-adressa. No-ip har gratis dyndns-kontoer Takk! Lenke til kommentar
process Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Da kan du også sette opp et CNAME fra en av dine egne domener til dyndns domenet, dersom du ønsker dette. (Alternativt, hvis du kjører dine egne navneservere kan du opprette en A record direkte med TSIG, REST eller lignende, men virker ikke slik ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå