Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telio og Telenors 1 GB grense

Anbefalte innlegg

Ingen av de andre i som kan levere der holder mål mener du?

Mål holder de nok, men hvorfor i all verden skal jeg kaste bort haugevis med penger i etableringsgebyr (Tele2 = 995 kroner, NG = 798 kroner, Bluecom = 995 kroner, Tiscali = 495 kroner)?

Hele "gevinsten" blir spist opp av nytt etableringsgebyr :thumbdown: Nevner i forbifarten at etableringen med TN den gang var gratis (inkl. modem) :thumbup:

Begrensningsproblematikken til TN er ikke noe problem for min del. Laster det jeg trenger + mere til uten at jeg havner på den berømte ISDN hastigheten :thumbs:

Men skal være ærlig nok til å innrømme at jeg sikler på NG sine tilbud (sett bort ifra ADSL Alpha). Men men ....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann alle dere som vurderer å bli lurt av Telio.

Alle aktører anser Telio for å være snyltere, noe de også er. De tyvlåner den infrastrukturen som er der fra før av og som andre betaler for(Altså leverandører av internett og Telenor).

Hvem var det du sa betaler for infrastrukturen...??

Telenor har svindlet det Norske folk i lang lang tid, med å ta for mye betalt for teletjenester, med villedende markedsføring, med å utnytte sin tidligere monopolsituasjon. Noe av dette pågår enda, med post- og teletilsynets velsignelse! Hvordan det er mulig er noe å tenke på. De som ser etter, ser at dette er utført tildels grovt.

Det er folket som har betalt for nettverket vi har i dag, ikke Hermannsen(er det faren din..?) eller en veldig rik mann som heter Telenor.

Slike som tenker som du er en velsignelse for (tidligere) monopolbedrifter som Telenor. "Det er pappa Telenor som bestemmer".

Det verste er hvis du virkelig mener at Telio "snylter"? Telio bringer på banen ny teknologi bygd på eksisterende infrastruktur(som vi eier!), som også vil bli videreutviklet av andre aktører. Dette kan vi som ønsker det bruke fordelaktig, helt til staten evt. ilegger dette skatt;-)

Noe er imidlertid rimelig å betale med tanke på drift av nødnummer tjenester o.l.

Lenke til kommentar
Alle aktører anser Telio for å være snyltere, noe de også er. De tyvlåner den infrastrukturen som er der fra før av og som andre betaler for(Altså leverandører av internett og Telenor). Det er også en ufattelig smal å sperre for trafikken til Telio i et nett, faktisk like enkelt som å tørke seg bak. Lykke til Telio

Makan til pisspreik!

Telio tyvlåner ikke infrastruktur hos noen! De bruker den båndbredden folk allerede har betalt for å kunne bruke! Om folk med ADSL velger å bruke båndredden de har betalt for til å lese VG eller snakke i telefonen har vel ikke Telenor, NGT, Bluecom etc. noe med?

Og det er sikkert lett å sperre for trafikk, og jeg tviler ikke på at Telenor er klare til å begynne med det, men isåfall vil de både få dårlig PR og miste kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...