snole Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har ikke UPC IP-telefoni? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Slettet... var litt off-topic... Endret 5. desember 2003 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 buzz76 og snole: Jeg gidder ikke ta den diskusjonen i denne tråden, men dere vet vel godt at jeg er uenig i regnemåten deres. (Husk forskjell på Gigabinær (Gi) og Giga (G) osv.) He he... var jo bare kødd da!!! Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Er ikke utgående trafikk også regnet med som en del av den 1GB-grensen? Da blir det nærmere 13.8 timer før grensen er nådd. Det var utgangspunktet mitt i en annen tråd. Si fra om jeg tar feil om Telenors grensepolise. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Ca 30 timer hvis mine små grå fungerer i dag. Jepp, eller 27,7 om man skal være veldig nøyaktig: 80 kbps (kbit/s) /8 = 10 kByte/s 1.000.000 kByte / 10 kByte/s = 100.000 sekunder 100.000 s / 60 sekunder per minutt / 60 minutter per time = 27,777 timer = 27 timer, 46 minutter og 40 sekunder. Jeg synes din utregning er alt for presis, gitt at ikke overhead er tatt hånd om. Best å avrunde noe. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg har et lite spørsmål. Hvorfor er Telio først ute med å komme med IP-telefoni for vanlige forbrukere og ikke noen andre som f.eks Telenor, Nextgentel, Bluecom eller Tele2? Jo, fordi alle har testet det ut og funnet ut at det ikke fungerer ennå. Duh. Alle de aktørene du nevner over tjener jo allerede penger på telefoni... Med unntak av NGT da, og de har mer enn nok med å levere bredbånd for øyeblikket. Grunnen til dette er at ingen kan tilby QOS(Quality of service, måte for å prioritere trafikk i nettet på) ennå. De første aktørene kommer med dette i løpet av første halvår neste år. Jada, QoS kommer til neste år, det sa de for 5 år siden også. Det er fint mulig å levere VoIP uten QoS, man er bare ikke garantert perfekt lyd. Og dessuten, tror dere at de kommer til å la Telio sin trafikk gå via sitt nett? I dont think so, de vil levere egen IP-telefoni! Alle aktører anser Telio for å være snyltere, noe de også er. De tyvlåner den infrastrukturen som er der fra før av og som andre betaler for(Altså leverandører av internett og Telenor). De er ikke snyltere. De tilbyr en tjeneste som kundene kan bruke over linjer de har betalt for. Det er også en ufattelig smal å sperre for trafikken til Telio i et nett, faktisk like enkelt som å tørke seg bak. Ja, men så er det jo også ufattelig lett å politianmelde noen også da. Lenke til kommentar
snole Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Er ikke utgående trafikk også regnet med som en del av den 1GB-grensen? Da blir det nærmere 13.8 timer før grensen er nådd. Det var utgangspunktet mitt i en annen tråd. Si fra om jeg tar feil om Telenors grensepolise. Telenors limit er kun på den trafikken som går inn til deg. Det som går ut, inbefattes ikke i den GB kvoten. Lenke til kommentar
Knight_ospr Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Heisann alle dere som vurderer å bli lurt av Telio. Jeg har et lite spørsmål. Hvorfor er Telio først ute med å komme med IP-telefoni for vanlige forbrukere og ikke noen andre som f.eks Telenor, Nextgentel, Bluecom eller Tele2? Jo, fordi alle har testet det ut og funnet ut at det ikke fungerer ennå. Grunnen til dette er at ingen kan tilby QOS(Quality of service, måte for å prioritere trafikk i nettet på) ennå. De første aktørene kommer med dette i løpet av første halvår neste år. Og dessuten, tror dere at de kommer til å la Telio sin trafikk gå via sitt nett? I dont think so, de vil levere egen IP-telefoni! Alle aktører anser Telio for å være snyltere, noe de også er. De tyvlåner den infrastrukturen som er der fra før av og som andre betaler for(Altså leverandører av internett og Telenor). Det er også en ufattelig smal å sperre for trafikken til Telio i et nett, faktisk like enkelt som å tørke seg bak. Lykke til Telio Kan si meg delvis enig der, og det er bare til å prøve ut msn messenger(lyd) for å vite at det til tider kan være ustabilt. Men så er msn messenger gratis, og en ikke har de samme kravene som hvis en må betale for tjenesten! Endret 22. februar 2004 av Knight_ospr Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 joebush: Jeg er enig på at jeg var litt for presis der ja. Jeg tok bare tallene helt på ordet og tok ikke hensyn til overhead osv. Knight_ospr: MSN-lyden er ikke bare ustabil, men også direkte dårlig. Jeg prøvde programmet "Skype" http://www.skype.com til lyd en stund og det fungerte svært mye bedre. Desverre var det få av de jeg kjenner som gadd å prøve det så jeg har beholt MSN som prate-program for de brukerene.. (Kjip det der med monopol og utestengelse av konkurrenter) Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Er ikke utgående trafikk også regnet med som en del av den 1GB-grensen? Da blir det nærmere 13.8 timer før grensen er nådd. Det var utgangspunktet mitt i en annen tråd. Si fra om jeg tar feil om Telenors grensepolise. Telenors limit er kun på den trafikken som går inn til deg. Det som går ut, inbefattes ikke i den GB kvoten. Ok, kjekt å vite. Har en kamerat i Australia (der de fleste sitter med slike grenser) og utgående telles like mye som inngående. Men da er Telio forbruk opp i 27,7 timer/mnd igjen før grensen er nådd. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Heisann alle dere som vurderer å bli lurt av Telio. Jeg har et lite spørsmål. Hvorfor er Telio først ute med å komme med IP-telefoni for vanlige forbrukere og ikke noen andre som f.eks Telenor, Nextgentel, Bluecom eller Tele2? Jo, fordi alle har testet det ut og funnet ut at det ikke fungerer ennå. Grunnen til dette er at ingen kan tilby QOS(Quality of service, måte for å prioritere trafikk i nettet på) ennå. De første aktørene kommer med dette i løpet av første halvår neste år. Og dessuten, tror dere at de kommer til å la Telio sin trafikk gå via sitt nett? I dont think so, de vil levere egen IP-telefoni! Alle aktører anser Telio for å være snyltere, noe de også er. De tyvlåner den infrastrukturen som er der fra før av og som andre betaler for(Altså leverandører av internett og Telenor). Det er også en ufattelig smal å sperre for trafikken til Telio i et nett, faktisk like enkelt som å tørke seg bak. Lykke til Telio Kan si meg delvis enig der, og det er bare til å prøve ut msn messenger(lyd) for å vite at det til tider kan være ustabilt. Men så er msn messenger gratis, og en ikke har de samme kravene som hvis en må betale for tjenesten! Men det er en STOR forskjell mellom Telio og MSN. Nemlig at internetttrafikken med IP-telefoni hos Telio går fra oss, til deres server. Derfra går det over det vanlige telenettet. Dvs. at man ikke har mange hopper, noe som hjelper til å gjøre Telio-samtaler mer stabile. Dette kan ikke sammenlignes med MSN-voicesamtaler eller andre. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Heisann alle dere som vurderer å bli lurt av Telio. Jeg har et lite spørsmål. Hvorfor er Telio først ute med å komme med IP-telefoni for vanlige forbrukere og ikke noen andre som f.eks Telenor, Nextgentel, Bluecom eller Tele2? Jo, fordi alle har testet det ut og funnet ut at det ikke fungerer ennå. Grunnen til dette er at ingen kan tilby QOS(Quality of service, måte for å prioritere trafikk i nettet på) ennå. De første aktørene kommer med dette i løpet av første halvår neste år. Og dessuten, tror dere at de kommer til å la Telio sin trafikk gå via sitt nett? I dont think so, de vil levere egen IP-telefoni! Alle aktører anser Telio for å være snyltere, noe de også er. De tyvlåner den infrastrukturen som er der fra før av og som andre betaler for(Altså leverandører av internett og Telenor). Det er også en ufattelig smal å sperre for trafikken til Telio i et nett, faktisk like enkelt som å tørke seg bak. Lykke til Telio Kan si meg delvis enig der, og det er bare til å prøve ut msn messenger(lyd) for å vite at det til tider kan være ustabilt. Men så er msn messenger gratis, og en ikke har de samme kravene som hvis en må betale for tjenesten! Men det er en STOR forskjell mellom Telio og MSN. Nemlig at internetttrafikken med IP-telefoni hos Telio går fra oss, til deres server. Derfra går det over det vanlige telenettet. Dvs. at man ikke har mange hopper, noe som hjelper til å gjøre Telio-samtaler mer stabile. Dette kan ikke sammenlignes med MSN-voicesamtaler eller andre. jeg holder på og lage test av telio om hvordan det fungerer i hverdagen! så når jeg får adaperen så skal jeg teste det ut i 2uker Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 joebush: Jeg er enig på at jeg var litt for presis der ja. Jeg tok bare tallene helt på ordet og tok ikke hensyn til overhead osv. Knight_ospr: MSN-lyden er ikke bare ustabil, men også direkte dårlig. Jeg prøvde programmet "Skype" http://www.skype.com til lyd en stund og det fungerte svært mye bedre. Desverre var det få av de jeg kjenner som gadd å prøve det så jeg har beholt MSN som prate-program for de brukerene.. (Kjip det der med monopol og utestengelse av konkurrenter) Skype var bra, ja. Men hvorfor ikke prøv ut FreeWorldDialup. De baserer seg på SIP, som er det samme som Telio skal bruke. Man kan bruke IP-telefoner, eller software på PC. Det fungerer veldig bra og er standardisert, noe skype ikke er. Ja, det betyr i grunn at man skal kunne bruke egetkjøpt utstyr med Telio, eller koble seg fra PC'en, men Telio (foreløpig?) ikke tillater dette, desverre. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) jeg holder på og lage test av telio om hvordan det fungerer i hverdagen!så når jeg får adaperen så skal jeg teste det ut i 2uker Du holder på å lage test, men har ikke adapter ennå? Det har blitt gjort en test av Telio, samt at det har kommet meldinger om Teliokvalitet her på hw.no om jeg husker riktig. Alle sier seg godt fornøyde, i grunn. Men vi har vel endret retning slik at dette blir off-topic. EDIT: fant ikke test på dinside.no og husker ikke hvor den var, desverre. EDIT2: Fant artikkel på dagbladet.no (http://www.dagbladet.no/dinside/2004/02/06/390257.html). Det var kanskje denne jeg hadde lest? Endret 22. februar 2004 av joebush Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Sjekket m/ Excel, og 30 timer skal stemme godt ja. Kjøper du en 5GB tilleggspakke til 99,- kan du ringe ytterligere 150 timer :-) timtowtdi Tankegangen din er helt feil Hvorfor betale 99 kroner for en 5GB tilleggspakke, når 704/128 10GB kun koster 50 kroner mere i måneden enn 704/128 1GB? Enkel økonomi dette Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 En liten sak dere må huske på når det gjelder trafikkmengden. Som det er nevnt så finnes det ikke noen prioritering i IPV4, så derfor må man jo regne med at 80kbps er MER enn det som trengs, nettopp for å ha litt slingringsmonn når ikke pakkene kommer fort nok fram. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hvorfor betale 99 kroner for en 5GB tilleggspakke, når 704/128 10GB kun koster 50 kroner mere i måneden enn 704/128 1GB? Synes dette blir feil uansett, hvorfor ikke spare penger og velge en annen ISP uten kvoter? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Slettet. Endret 22. februar 2004 av joebush Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Hvorfor betale 99 kroner for en 5GB tilleggspakke, når 704/128 10GB kun koster 50 kroner mere i måneden enn 704/128 1GB? Synes dette blir feil uansett, hvorfor ikke spare penger og velge en annen ISP uten kvoter? Skal til dels være enig i det. Kjører selv TN 1024/256 30GB + fri nattnedlastning for den nette sum av 598 kroner i måneden. Men slik jeg ser det så finnes det her jeg bor ikke noe bedre alternativ til TN. NG leverer kun ADSL Alpha 704 (704/128 Kbps) eller ADSL Alpha 1024 (1024/256 Kbps) Så da blir det å vente til NG bygger ut (dersom de kommer til å gjøre det). Endret 22. februar 2004 av Pingo68 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Men slik jeg ser det så finnes det her jeg bor ikke noe bedre alternativ til TN. NG leverer kun ADSL Alpha 704 (704/128 Kbps) eller ADSL Alpha 1024 (1024/256 Kbps) Ingen av de andre i som kan levere der holder mål mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå