Gå til innhold

Evinrude 25hk hjelp

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger litt hjelp. Jeg har en evinrude 25hk som jeg har litt problemer med. Motoren er mitten av 80 tallet tror jeg.ved godt driv på gassen stopper motoren, den kveler seg og stopper, ikke problem å starte men dette skjer gjentatte ganger. Jeg har hatt ut gasseren og renset den men dette hjalp ikke. Jeg så en liten lekkasje på bensinpumpa, der fikk jeg tak i ett pakningsett med membran og byttet dette, da var det ingen lekasje lenger. Tok med båten ut å fyret opp å det ble egentlig bare være, nå går den kunn på tomgang, drar jeg på så kveler den seg. Men jeg fant ut noe dersom jeg trykker hart på håndpumpen til tanken å fortsetter med dette så kan jeg dra den opp på full speed uten noe problem, så fort jeg slutter dør den ut.

Tror dere det hjelper bare å bytte pumpe eller er det noe annet i grunn her?

Noen som kan hjelpe?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som membranen på bensinpumpa som har et lite hull. Disse membranene er svindyre så du burde lete på ebay :-)

Edit: Så du skrev at du hadde bytta membranen.

Da kan jeg bare råde deg til i sjekke for luftlekkasjer fra forgasser og ned til bensintanken. Det kan jo også være rusk som har satt seg i tanken, der den løfter opp bensinen.

Endret av Baardsen
Lenke til kommentar

Hvis du har byttet membran til bensinpumpa og det ikke er noen lekkasje, så enten har du fikset det eller ikke...

Er forgasserne riktig justert, altså åpnes det godt for luft når du gasser?

Hvordan ser pluggene ut?

Starter den lett?

Har du byttet bensinslange med pumpe fra tank til motor, ev. koblinger til tank og kobling til motor?

Lenke til kommentar

Jeg har byttetmembran ja og jeg kjøpte ny bensintank og ny slange. Før jeg byttet membran gikk den jo greit bare at den døde ut innimellom. Men nå går den kunn på tomgang.

Jeg har ikke rørt noen justering skruer på gasseren og jeg har heller ingen peil på justering av de.

Spjeldet åpner seg helt viss det var det du mente.og den starter stort sett lett 1-3 drag

Lenke til kommentar

Hei, hadde akkurat samme problem med en 30 Hk Tuhatsu fra samme årgang.

Motoren døde ved full gass. Pumping på bensinslange hjalp ikke.

Feilen var Biltema bensintank. Inni tanken er det et rør. Lekkasje mellom rør og nippel gjorde at motor søg falsk luft og dermed gikk motor tom for bensin.

Lenke til kommentar

Pass på at flottøren i flottørkammeret pp forgasseren ikke henger seg opp. Opplevde det på en Skrusuki for noen år siden. Da var det riktignok at det rant over i flottørkammeret og at motoren døde ved godt pådrag men verdt en sjekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...