Gå til innhold

Lurer til seg varer til røverpriser!


Anbefalte innlegg

 

Ser ut som kun 1 annen butikk som hadde ca samme pris. Og hvem tar vel screenshot av prisjakt/guide når du handler en PC for å dokumentere prisen dersom du ikke forventer at det skal bli krangel om "tilbudet"?

Det sammen med at prisen hadde ca 90% rabatt bør får det til å ringe i en bjelle eller 4. Er godt fristet til å støtte Multicom her.

 

Hvis du leser avgjørelsen fra FKU, så står det at han var inne og tok skjermbilde av prisene i andre nettbutikker ETTER at Multicom hadde annullert bestillingen. Det hadde med andre ord allerede oppstått en krangel, han hadde ikke forventet det før han bestilte.

 

Ok, hadde tatt det til etterretning men ikke latt det få konsekvens for avgjørelsen. Det er fortsatt en som virker å være svært opptatt av reglene når han da raskest mulig skal sannsynliggjøre at han handlet i god tro. Punktet med 90% rabatt veier fortsatt tyngre mener jeg og burde være åpenbart nok for feilpris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig i avgjerelsen frå FKU.

Som den profesjonelle part så må ein kunne forvente at butikken har rutiner for å luke ut slike feil. Argumentet om at feilprisingen utgjer ein rabatt på 90% og derfor burde bli oppdaga av kunden fell på si eiga urimeligheit då ein slik feilprising burde være tilsvarande åpenbar for butikken som la inn prisen.

 

Butikken hadde alle muligheiter til å oppdage at dette var feil før dei sendte ut ordrebekreftelse. At butikken slurver med kvalitetskontrollen ved å automatisere heile prosessen slik at alt blir automatisk godkjent og sendt ut som ordrebekreftelse er butikken sin risiko.

Akkurat på samme måte som at det er kunden sin risiko og signere på ein avtale utan å lese avtalen fyrst.

At butikken ikkje bruker sin adgang til å forsikre seg om at prisen er rett før dei inngår avtale om salg er ikkje kunden sin feil.

 

 

Eg er ellers heilt enig i at det må være adgang til å kanslere ordrer som åpenbart har eit anna innhold enn tiltenkt, f.eks. ved at selgaren opplyser om ein salgssum som kunden aksepterer, men skriv ein langt lavare sum på ordrebekreftelsen som kunden betalar til tross for at kunden viste at summen var feil.

Men dette er ikkje eit slikt tilfelle, her var det fleire nettbutikkar som hadde eit godt tilbud på denne PC'en, og sjølv om ein rabatt på 90% er ein stor rabatt så er det ikkje uvanlig med rabattar i tilsvarande størrelseorden innanfor elektronikkbransjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...